Ένα μικρό ταξίδι, πρώτα, στην Ιαπωνία των Sixties. Στους δρόμους τριγυρίζει η Kaminari-zoku, θα πει «φυλή του κεραυνού», αλλά καμία σχέση με το scooter. Η Kaminari-zoku είχε πάρει από τους Εγγλέζους rockers. Οι rockers ήταν ζόρικοι. Αραδιάζονταν σειρά στις καφετέριες με δερμάτινα και γυμνά café racers. Την ίδια ώρα όμως στην ίδια χώρα, παρότι η «φυλή του κεραυνού» εξαπλώνεται, η Honda έχει ήδη προχωρήσει με το πρώτο scooter και ετοιμάζει το δεύτερο, γιατί στην Ευρώπη τα πράγματα εξελίσσονται λίγο διαφορετικά.
Η Honda παρατηρεί την άνθιση στην Ευρώπη των Sixties της υποκουλτούρας των mods ‒μοντέρνοι, σημαίνει. Οι mods δεν έχουν κανένα σύμβολο ισχυρότερο από ένα scooter ιταλιάνικο. Μια δίτροχη λατέρνα, φορτωμένη με τέσσερις, έξι, δέκα, είκοσι καθρέφτες, καπάκια χρωμιωμένα, βαλίτσες, κάγκελα, φώτα ομίχλης, μαγνητάκια, ουρές αλεπούς, ό,τι βρισκόταν πρόχειρο στο σπίτι. Μια λατέρνα που ‒η Honda παρατηρεί‒ έφτασε μέχρι το εξώφυλλο της Quadrophenia των The Who.
Τότε το scooter ήταν είτε μια στιλιστική προέκταση του φίνου και ακριβού ρουχισμού ενός mod φορτωμένο με όσα έκρυβαν τα ’σώψυχά του, είτε μια φτηνή, γρήγορη και ευέλικτη λύση ενός άλλου mod που ήθελε να μένει στο μαγαζί να χορεύει πολύ μετά το πέρας του τελευταίου δρομολογίου του λεωφορείου για το σπίτι. Η Honda κοίταξε προσεκτικά. Μια, με μιάμιση, δεκαετία μετά, το κύμα έφτασε στην Ιαπωνία. Στα ’80s το scooter έγινε big in Japan.
Οι Γιαπωνέζοι πήγαν το scooter πολύ παραπέρα απ’ ό,τι η ιταλιάνικη μόστρα. Το πότισαν με την εξωφρενική τους τεχνολογία ‒την αέναη ερωμένη της Honda‒, του έδωσαν νέο νόημα και ουσία. Κι έτσι, μετρά ήδη 30 χρόνια το scooter ‒που στα τέλη της δεκαετίας του ’90 διευρύνθηκε και σε mega scooter‒, το οποίο, παρότι μονοκύλινδρο και ταγμένο στη δουλειά της ευελιξίας και της σβελτάδας στην πόλη, όλο και περισσότερο υιοθετεί στοιχεία ταξιδιάρας μοτοσικλέτας.
Διαβάστε ακόμα: Η cool Ιαπωνία και ο δρόμος προς μια κίνηση «Cool Greece»
Το mega scooter πια είναι τόσο πολύπλευρο και πολυχρηστικό που μπορεί, τώρα, να έχει την απάντηση κάθε φορά που ο mod και ο rocker τού τότε, και ο γιος του, και ο εγγονός του μετά, το ρωτάνε τι μπορεί να κάνει για εκείνους σήμερα. Ζούμε τις εποχές της άνεσης, της οικονομίας στη μετακίνηση, του ενός οχήματος για όλα (καθότι χάθηκε η δυνατότητα για πολλά διαφορετικά) ‒και στα scooters υπάρχουν ορισμένα που είναι πιο μοτοσικλέτες, όπως το Honda Integra, από τις κανονικές μοτοσικλέτες.
Ως αμάλγαμα, το Forza 300 συγκεντρώνει μαζί τις αρετές της ευελιξίας στην κίνηση της πόλης, των συμπαγών διαστάσεων για τη στάθμευση στα στενά, και μαζί σέλα άνετη για ταξίδι, που κάτω της ο χώρος αρκεί ακόμα και για δύο κράνη, μεγάλα πλαστικά για την προστασία από τον καιρό, και ‒επίσης‒ μαζί κινητήρα ροπάτο στο άστυ που παράλληλα δεν «κρεμάει» στον αυτοκινητόδρομο, και φρένα/ πλαίσιο/ανάρτηση που θα έμοιαζαν υπερβολικά ακόμα και για ολόκληρες μοτοσικλέτες του παρελθόντος.
Οι αρετές του μονοκύλινδρου, υγρόψυκτου κινητήρα των 300 κ.εκ. έχουν ήδη ξεδιπλωθεί στο πιο συμπαγές σε διαστάσεις scooter Honda SH300i. Σβέλτη απόκριση του γκαζιού με το γύρισμα του καρπού, επιτάχυνση που δεν περιμένεις από scooter ‒και οι ελιγμοί στην πόλη και οι προσπεράσεις στον αυτοκινητόδρομο γίνονται αρκετά ασφαλέστερες. Η ισχύς του είναι 25,5 ίπποι και η τελική ταχύτητα φτάνει τα 150 χλμ./ώρα, ενώ η Honda δίνει μέση κατανάλωση μόλις 3,5 λίτρων / 100 χιλιόμετρα.
Ύστερα, είναι το πλαίσιο, τα φρένα και η ανάρτηση που δίνουν στο Forza 300 αρετές μοτοσικλέτας. Το πλαίσιο αποτελείται από δύο μέρη, ένα σωληνωτό ατσάλινο που είναι πιο στιβαρό και προσδίδει ακαμψία, και ένα περισσότερο ελαστικό που προσφέρει άνεση. Με το νέο πλαίσιο η Honda πέτυχε τη μείωση του βάρους κατά 10% και τώρα το Forza δεν ξεπερνά τα 192 κιλά ‒έτσι, με τη σέλα στα 716 χιλιοστά και το πλάτος στα 580 χιλ., αποκτά αρκετά καλό ζύγισμα, γίνεται πιο ευέλικτο και πιο εύχρηστο στην πόλη και πιο οικονομικό.
Τα δισκόφρενα εμπρός-πίσω συνοδεύονται ‒προαιρετικά‒ με το «Συνδυασμένο ABS» της ιαπωνικής εταιρείας, ενώ στη βασική έκδοση διατηρείται η ηλεκτρονική κατανομή της πέδησης: όταν ο αναβάτης πατά το πίσω φρένο, μέρος της πέδησης κατανέμεται και στον εμπρός τροχό. Η ανάρτηση του Forza 300 (τηλεσκοπικό πιρούνι 35 χιλ. εμπρός και διπλό αλουμινένιο ψαλίδι πίσω), παρότι σχετικά σκληρή σε ρύθμιση με στόχο την οδηγική ουδετερότητα και ασφάλεια, προσφέρει όλη εκείνη την άνεση και ποιότητα κύλισης που είναι το ζητούμενο τόσο στην πόλη όσο και στο ταξίδι.
Η Honda διαθέτει το Forza 300 στα 5.690 ευρώ και βάσει της πολυποικιλότητας των μεταφορικών αναγκών και επιθυμιών που καλύπτει, με την τεχνολογία και ποιότητα που το κάνει ως τυπικό Honda, η τιμή δεν μοιάζει υπερβολική. Άλλωστε, η «φυλή του κεραυνού» δεν υπάρχει πια, και οι café racers αναβιώνουν μονάχα σαν ένα προχωρημένο χόμπι στις χαραμάδες χρόνου ανάμεσα στις καθημερινές ανάγκες της άνετης και τεχνολογικά προηγμένης μετακίνησης.
Αυτές είναι οι Οι top 5 Road Movies στην ιστορία του σινεμά