Honda Super Cub: Η χαρά του ντελιβερά, 100 εκ. «παπιά» μετά

Μοιάζει απίστευτο, ή μήπως όχι, το ότι οι πωλήσεις του Honda Super Cub, «παπιού» καθ’ ημάς, έφτασαν τα 100 εκ. παγκοσμίως.

 

Παράπλευρο brief για το πρώτο κιόλας «παπί» ήταν να μπορεί αυτό να οδηγείται μ’ ένα χέρι, έτσι ώστε το άλλο να είναι ελεύθερο να κρατάει την παραγγελία για ντελίβερι. Τη δεκαετία του ’50 αυτά… (photo credit Honda)

Η παραγωγή της πρώτης γενιάς Super Cub ξεκίνησε, πριν σχεδόν 60 χρόνια – το 1958. Η άμεση επιτυχία δε των πωλήσεων ήταν αποτέλεσμα των μοναδικών χαρακτηριστικών του «παπιού», όπως η αντοχή και απόδοση του τετράχρονου κινητήρα των 50 κ.ε. (σε αντίθεση με τους δίχρονους κινητήρες που ήταν η τάση της εποχής), η πρωτότυπη σχεδίαση, ο φυγοκεντρικός συμπλέκτης χωρίς μανέτα και η μεγάλη πλαστική προστατευτική ποδιά.

Στόχος της Honda ήταν να κατασκευάσει ένα φτηνό δίτροχο για αναπτυγμένες και αναπτυσσόμενες, κυρίως, χώρες, ένα ανθεκτικό, ευκολοσυντήρητο, τεχνολογικά απλό μηχανάκι για τον καθένα. Ενώ παράπλευρο brief ήταν να μπορεί αυτό να οδηγείται με το ένα χέρι, έτσι ώστε το άλλο να είναι ελεύθερο να κρατάει την παραγγελία για ντελίβερι.

Η Honda παράγει τα μοντέλα Super Cub σε 16 εργοστάσια, σε 15 χώρες σε όλο τον κόσμο, ενώ το «παπί» πωλείται και οδηγείται σε περισσότερες από 160 χώρες.

Χαρακτηριστικά, ο Takeo Fujisawa, λιγότερο γνωστός (και περισσότερο πρακτικός) συνέταιρος του Soichiro Honda, φέρεται να είχε πει στον Honda-san: «Αν μου σχεδιάσεις ένα μηχανάκι 50 κ.ε. μ’ ένα κάλυμμα για να προστατεύει κινητήρα, κολάρα και καλώδια, θα το πουλήσω. Δεν ξέρω πόσα noodle bars υπάρχουν στην Ιαπωνία, αλλά στοιχηματίζω πως καθένα απ’ αυτά θα αγοράσει κι από ένα για τα ντελίβερι».

Η διαφημιστική καμπάνια του Super Cub στην Αμερική υπήρξε καταλυτική για την επιτυχία της μάρκας, αλλά και για την αντιμετώπιση της μοτοσυκλέτας γενικότερα στην άλλη πλευρά του Ειρηνικού. Ήταν δε τόσο επιτυχημένη που, ακόμη και σήμερα, μελετάται ως case study. (photo credit motorcycledaily.com)

Για να κατασκευάσει το «παπί», η Honda έχτισε ένα καινούριο εργοστάσιο –βασισμένο σε αυτό όπου κατασκεύαζε το Σκαθάρι της η VW, στο Wolfsburg– ικανό να παράγει μέχρι 50.000 κομμάτια ανά μήνα. Εγχείρημα που θεωρήθηκε από πολλούς παρακινδυνευμένο αφού, μέχρι τότε, η Honda πουλούσε μεταξύ 2.000 και 3.000 μοτοσυκλέτες το μήνα.

Αν και στην πορεία υπήρξαν πολλές βελτιώσεις, η βασική φιλοσοφία του «παπιού» παρέμεινε ίδια από τότε που παρουσιάστηκε η πρώτη γενιά, με το στυλ του να συνεχίζεται μέχρι τα σημερινά μοντέλα. Τόσο εμβληματική είναι μάλιστα η σχεδίασή του, ώστε, το 2014, το Super Cub έγινε το πρώτο όχημα που καλύπτεται από «τρισδιάστατη» πατέντα στην Ιαπωνία.

Σήμερα, η Honda παράγει τα μοντέλα Super Cub σε 16 εργοστάσια, σε 15 χώρες σε όλο τον κόσμο, ενώ το «παπί» πωλείται και οδηγείται (από ντελιβεράδες ή μη) σε περισσότερες από 160 χώρες.

 

Διαβάστε ακόμα: Τα πέντε πιο stylish scooters που αξίζει να οδηγήσεις

 

 

x Ακολουθήστε το Andro στο Facebook

Πιο δημοφιλή

Ο περίφημος Christakis πέθανε πριν λίγες ημέρες, αφήνοντας πίσω του μια σημαντική κληρονομιά, σε πάνω από έναν αιώνα ζωής. Οι διάσημοι πελάτες του ξεκινούσαν από τον «εθνάρχη» Κωνσταντίνο Καραμανλή και έφταναν ως τον Σάκη Ρουβά. Τα εγγόνια του, Χρήστος και Αντώνης, που συνεχίζουν τη σπουδαία παράδοση, αποχαιρετούν τον παππού τους μέσω του Andro.

Andro Ο Άνδρας από την αρχή

Αφεθείτε στον μυστικισμό και το ακραιφνές στυλ που προσφέρει αυτή τη θαυμαστή μονοχρωμία. Διότι το μαύρο είναι πρακτικό, διαχρονικό και δεν πρόκειται ποτέ να σας διαψεύσει.

Andro Ο Άνδρας από την αρχή

Διατηρεί (δονκιχωτικά) ένα από τα τελευταία παραδοσιακά μαγαζιά στο Μοναστηράκι. Τον επισκεφτήκαμε και τον φωτογραφίσαμε αποκλειστικά. Ένας ιδιοσυγκρασιακός έμπορος παλαιών κοσμημάτων και έργων τέχνης αποκωδικοποιεί -και τεκμηριώνει- το στυλ του.

Andro Ο Άνδρας από την αρχή

Οπως η καλή αρχιτεκτονική δεν ορίζεται από ανούσιες πρωτοτυπίες, αλλά βιώνει τη σιγουριά της διαχρονικότητας, έτσι και ο σχεδιασμός ενός bespoke κοστουμιού σημαίνει προσήλωση στην αισθητική και την εξατομικευμένη εμπειρία. Γράφει ο αρχιτέκτων Νικόλας Μπαρελιέ.

Andro Ο Άνδρας από την αρχή
Button to top

Εάν συνεχίσετε να χρησιμοποιείτε την ιστοσελίδα, συμφωνείτε με τη χρήση των cookies. περισσότερα

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close

Andro