Μοντέλα όπως το i20 N των 204 ίππων έχουν αναμφίβολα συντελέσει στο να είναι σήμερα η Hyundai «η πιο αγαπημένη μάρκα των Ελλήνων» (photo Hyundai).

Αν καίγεστε, λέμε τώρα, να μάθετε πώς από το να παράγεις μαζικά αυτοκίνητα καταγέλαστης ποιότητας κατασκευής και τεχνολογίας πλειστοκαίνου καταλήγεις να είσαι σήμερα «η πιο αγαπημένη μάρκα των Ελλήνων» ρωτήστε τη Hyundai.

Για την ιστορία, η κατακλυσμική αυτή αλλαγή ξεκίνησε ουσιαστικά το 2007, με την αντικατάσταση του όχι-και-τόσο-κακού Atos από το i10, για να συνεχιστεί τα επόμενα χρόνια με τα i20 και i30. Από το να συνεχίσει λοιπόν να απολαμβάνει την αμφισβητήσιμη τιμή μιας προσιτής μάρκας για τους hoi polloi, η Hyundai επέλεξε να βελτιώσει το προϊόν της για να βελτιώσει και τη συνολική της εικόνα, ειδικά στην ευρωπαϊκή αγορά.

Διότι το σημαντικότερο στοιχείο για το λεγόμενο “branding” είναι η προσλαμβανόμενη από το κοινό εικόνα που επιθυμείς να περάσεις «προς τα έξω» να συνάδει απόλυτα με αυτό που πραγματικά είσαι. Αν δεν συνάδει, ξέχνα το. Όπως έχουμε ξαναπεί, δεν μπορείς να βάλεις κραγιόν σε μαϊμού – εντάξει, μπορείς, αλλά δεν θα γίνει ποτέ αεροσυνοδός.

Η ελληνική αντιπροσωπία έχει βραβευθεί από τη Hyundai ως ο «Καλύτερος Εισαγωγέας» παγκοσμίως.

Σύμφωνα λοιπόν με δυο έρευνες –η μία από τον διεθνή ασφαλιστικό συμβουλευτικό οργανισμό Compare The Market και η άλλη από την ελληνική εταιρεία ερευνών Newsrelate– το κοινό της Ελλάδας φαίνεται πως αγαπά τη Hyundai μιας και γι αυτήν εκδηλώνει τα περισσότερα θετικά συναισθήματα στο διαδίκτυο.

Πιο συγκεκριμένα, στην έρευνα του Compare The Market, η οποία αναλύει τις αναδημοσιεύσεις στα ΜΚΔ της Ευρώπης, των ΗΠΑ και της Αυστραλίας που σχετίζονται με θετικές ή αρνητικές απόψεις για μάρκες αυτοκινήτων, η Hyundai αναδείχθηκε ως «η μάρκα για την οποία οι Έλληνες μιλούν με τα πιο θετικά σχόλια».

Στη δεύτερη έρευνα, από τη Newsrelate, εταιρεία η οποία εξειδικεύεται σε αναλύσεις συναισθημάτων στο ελληνικό διαδίκτυο, η Hyundai, συγκεντρώνοντας τα πολυπληθέστερα θετικά γραφόμενα ανάμεσα στις 10 δημοφιλέστερες mainstream μάρκες, αναδεικνύεται ως «η πιο αγαπημένη μάρκα των Ελλήνων».

Για να γυρίσει βέβαια ο ήλιος ήθελε δουλειά πολλή. Διόλου λοιπόν τυχαίο είναι το ότι η ελληνική αντιπροσωπία έχει βραβευθεί από τη Hyundai ως ο «Καλύτερος Εισαγωγέας» παγκοσμίως, δικαιώνοντας έτσι τους Κορεάτες για την επιλογή της Ελλάδας ως πρώτης ευρωπαϊκής χώρας για να εξάγουν τα αυτοκίνητά τους.

Τα αναφέρω αυτά με την ευκαιρία της οδήγησης δύο εξ αυτών: του Bayon με τον 3κύλινδρο 1000άρη κινητήρα των 100 ίππων με το 7άρι αυτόματο κιβώτιο –για το οποίο μάλιστα έσπευσα κι εγώ να μοιραστώ τα «θετικά μου συναισθήματα» στα ελληνικά ΜΚΔ– το οποίο με ενθουσίασε, και του Kona Hybrid με τον 4κύλινδρο 1600άρη κινητήρα και το 6άρι αυτόματο το οποίο, ας πούμε, με προβλημάτισε.

Στο crossover Bayon ένα καλό πλαίσιο αναδεικνύει τον 3κύλινδρο 1000άρη κινητήρα, και αντίστροφα, ο οποίος παντρεύεται εδώ με ένα εξαιρετικό 7άρι αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη (photo Drive).

Το υποτιμημένο Bayon είναι ένα crossover που βασίζεται στο εγνωσμένα ικανό i20.

Εξηγούμαι. Το υποτιμημένο Bayon είναι ένα crossover που βασίζεται στο εγνωσμένα ικανό i20. Ένα καλό πλαίσιο αναδεικνύει τον 3κύλινδρο 1000άρη κινητήρα, με turbo φυσικά, ο οποίος παντρεύεται εδώ με ένα εξαιρετικό 7άρι αυτόματο που σε τίποτε δεν υστερεί απέναντι σε παρόμοια κιβώτια διπλού συμπλέκτη όπως, π.χ., τα DSG της Volkswagen ή τα EAT της Peugeot.

Αυτό το αυτόματο 7DCT είναι δε τόσο «έξυπνο» που, ακόμα και σε επαρχιακό δρόμο με συνεχείς στροφές, άφοβα το αφήνεις να αλλάζει μόνο του σχέσεις, προς τα πάνω και –σημαντικότερα– προς τα κάτω, έγκαιρα (και μάλιστα με «ξερογκαζιές» στο Sport mode à la i20 N στα κατεβάσματα) και απόλυτα προβλέψιμα, χωρίς να χρειαστεί ποτέ να καταφύγεις στη χειροκίνητη λειτουργία του.

Συμπληρώστε τα παραπάνω με αξιοπρεπέστατες επιδόσεις, διασκεδαστική οδική συμπεριφορά, καλή θέση οδήγησης και χώρους για μικρές οικογένειες, και έχετε ένα ξεχωριστό σχεδιαστικά crossover –στην ουσία ένα στέισον i20– με μόνο, ας πούμε, μειονέκτημα ένα όνομα το οποίο ίσως αποτρέψει τον τυπικό νεοέλληνα ο οποίος, με την ωριμότητα που τον διακρίνει, πιθανόν να θεωρήσει ότι παραπέμπει λιγότερο στην πόλη Bayonne, για την οποία το Bayon ονομάστηκε Bayon, και περισσότερο σε αερόλυμα της Bayer.

Το Kona Hybrid είναι ένα μικρό/μεσαίο SUV, ανάμεσα στα Bayon και Tucson.

Στον αντίποδα, που λένε οι μορφωμένοι, βρίσκεται το Kona Hybrid 1.6 141 HP 6DCT, με τ’ όνομα, που είχα την ευκαιρία να οδηγήσω back-to-back με το Bayon. Πρόκειται για ένα μικρό/μεσαίο SUV, ανάμεσα στα Bayon και Tucson, το οποίο, εν προκειμένω, συνδυάζει έναν τραχύ, ατμοσφαιρικό κινητήρα 1.6 105 ίππων με έναν ηλεκτροκινητήρα 43,5 ίππων, παρέχοντας συνδυαστική απόδοση 141 ίππων.

Σύνολο που δεν προδιαθέτει για καταιγιστικές επιδόσεις, τομέα για τον οποίο βέβαια αυτή η έκδοση Kona δεν σχεδιάστηκε, αλλά για άνετες, ασφαλείς και, τηρουμένων των αναλογιών, οικονομικές μετακινήσεις, κατά προτίμηση εντός των τειχών. Σε ταξίδια ειδικά, όπου, για το δικό μου ταπεινό IQ, ο συνδυασμός της λειτουργίας βενζινοκινητήρα και ηλεκτροκινητήρα παραμένει ανεξιχνίαστος, αυτό το Kona κουράζει.

Για παράδειγμα, στο default Eco mode, τα paddles πίσω από το τιμόνι δεν επιτελούν καμιά λειτουργία πλην μιας κάποιας ενίσχυσης της φόρτισης. Αν θες ασφαλές προσπέρασμα, πρέπει να καταφύγεις στο kickdown για να κατεβάσεις, δυο συνήθως, σχέσεις ή, καλύτερα, να επιλέξεις τη λειτουργία Sport και να δουλεύεις το 6άρι αυτόματο χειροκίνητα, όπερ και προτίμησα τελικά να κάνω για να αποφύγω τα «ψαρέματα» του κιβωτίου μεταξύ σχέσεων όταν το αφήνεις να κάνει τα δικά του.

Η λύτρωση για το αδύναμο Kona Hybrid έρχεται από το απρόσμενα καλό του κράτημα που σου επιτρέπει να παίρνεις πίσω το αίμα που έχεις χάσει από τις επιδόσεις του. Αυτό το Kona είναι προσανατολισμένο στην οικονομία (photo Drive).

Το υβριδικό Kona έχει απρόσμενα καλό κράτημα.

Η λύτρωση για το υβριδικό Kona έρχεται αφενός από τον πλούσιο εξοπλισμό, στην όνομα-και-πράγμα, έκδοση Distinctive, και αφετέρου από το απρόσμενα καλό του κράτημα που σου επιτρέπει να παίρνεις πίσω λίγο από το αίμα που έχεις χάσει από τις επιδόσεις του.

Έτσι, αν η οικονομία δεν είναι πρωταρχικό σας μέλημα, προτιμήστε μια από τις άλλες εκδόσεις Kona – ένα αντίστοιχα εξοπλισμένο Kona με τον 3κύλινδρο 1.0T και το 7DCT, για παράδειγμα, που και ταχύτερο είναι και (πολύ) φτηνότερο ή, εν ανάγκη, το κορυφαίο Kona N.

Επιστρέφοντας στα της εισαγωγής περί αγαπημένης μάρκας των Ελλήνων, δείτε περισσότερα για τις δυο έρευνες εδώ  και εδώ.

ΥΓ Διαβάζω στο μεταξύ ότι η Hyundai κατέκτησε και τρεις διακρίσεις στα βραβεία “Autocar 2022”. Το αρχαιότερο περιοδικό αυτοκινήτου στον κόσμο, της ελληνικής έκδοσης του οποίου είχα την τιμή να είμαι ο πρώτος διευθυντής, ανακήρυξε τον SangYup Lee, Executive Vice President & Head of Global Design Center, ως “Design Hero of the Year”, το Hyundai i20 N ως “Most Affordable Driver’s Car” και το Hyundai Santa Fe ως “Best Large Car” στη Βρετανία.

 

Διαβάστε ακόμα: Bayon, το σχεδιασμένο για την Ευρώπη  crossover της Hyundai.

 

 

 

x Ακολουθήστε το Andro στο Facebook

Button to top