Έχουν περάσει 50 χρόνια από τότε που η Jaguar αποφάσισε να σταματήσει την έκδοση νέων E-type. Μια απόφαση που λύπησε πολλούς αληθινούς εραστές του συγκεκριμένου μοντέλου που πρωτοεμφανίστηκε το 1961 και σηματοδότησε το πνεύμα των swinging 60’s.
Μόνο που τα πράγματα στη ζωή λειτουργούν με κύκλους. Κάποιοι κλείνουν και κάποιοι ανοίγουν. Πολλές φορές το κλείσιμο με το άνοιγμα συμπίπτουν. Πενήντα χρόνια μετά, λοιπόνλ η θαυμαστή εταιρεία από το Κόβεντρι αποφάσισε να δημιουργήσει δύο νέα μοντέλα E-type.
Όταν, λένε, «ολοκαίνουργιες» το εννοούν. Με την έννοια ότι εδώ δεν έχουμε να κάνοτμε να αποκατάσταση δύο κλασικών μοντέλων ή για το λεγόμενο restomod (ανακατασκευές παλαιών μοντέλων με τη χρήση σύγχρονων μηχανικών μερών). Καμία σχέση με αυτές τις δύο νέες E-type που φτιάχτηκαν απεξαρχής από το τμήμα Works Bespoke της Jaguar.
Η εταιρεία αναφέρει πως δημιουργήθηκαν για έναν «πιστό, απαιτητικό πελάτη στη Νοτιοανατολική Ασία» και χρειάστηκαν πάνω από 2.000 ώρες για να ολοκληρωθούν. Η εταιρεία σπεύδει να ξεκαθαρίσει ότι δεν πρόκειται να φτιάξει άλλα. Ωστόσο, αυτό από μόνο του είναι είδηση.
Για τις ανάγκες αυτών των δύο αυτοκινήτων, η Jaguar συνεργάστηκε στενά με την εταιρεία Deakin & Francis, τον παλαιότερο κατασκευαστή κοσμημάτων της Αγγλίας, που ιδρύθηκε το 1786. Στόχος ήταν να γεμίσει η καμπίνα με πολύτιμους λίθους, χαρακτηριστικές πινελιές από ατόφιο ασήμι και λεπτομέρειες από χρυσό 18 καρατίων, ανεβάζοντας ακόμη περισσότερο τη συλλεκτική αξία των αυτοκινήτων.
Ωστόσο, υπάρχουν κι άλλες λεπτομέρειες που κάνουν τη διαφορά. Ας πούμε: τα καθίσματα είναι ντυμένα με χειροποίητο ταν δέρμα της Bridge of Weir. Η κεντρική κονσόλα είναι κατασκευασμένη από ανοδιωμένο αλουμίνιο και φέρει χάραξη ενός ολογράμματος μιας Jaguar E-type E Series I.
Ο αφανής -πλην πλούσιος ιδιοκτήτης- θα μπορεί να ακούει αν θέλει ραδιόφωνο, καθώς προστέθηκε ένα με συνδεσιμότητα Bluetooth και θερμαινόμενο παρμπρίζ. Και τα δύο μοντέλα είναι εξοπλισμένα με 6κύλινδρο σε σειρά κινητήρα 3,8 lt, ο οποίος έχει αναβαθμιστεί με ηλεκτρονικό ψεκασμό καυσίμου. Τέλος, οι μηχανικοί άλλαξαν το αρχικό μηχανικό κιβώτιο τεσσάρων ταχυτήτων με ένα βελτιωμένο πέντε σχέσεων.
Όσο για το πόσο κοστίζουν αυτά τα δύο αυτοκίνητα, η εταιρεία δεν αποκάλυψε δεδομένα και αριθμούς. Ίσως διότι τα νούμερα θα ζάλιζαν. Το σίγουρο είναι ότι η τσέπη του συγκεκριμένου ανθρώπου για τον οποίο δημιουργήθηκαν είναι πάρα πολύ βαθιά. Μένει να φανεί αν τις αγόρασε για να τις οδηγήσει ή να τις φυλάξει ως σπάνια συλλεκτικά κομμάτια.
Διαβάστε ακόμα: Η Jaguar φέρνει και πάλι στη ζωή τη θρυλική D-Type.