O κορωνοϊός SARS-CoV-2 έχει εμπνεύσει τους σχεδιαστές της Kia να αναθεωρήσουν τον σχεδιασμό των μελλοντικών Kia. Όπως αυτό του concept HabaNiro, για παράδειγμα (photo carbodydesign.com).

Σύμφωνα με τον Karim Habib, από πέρυσι επικεφαλής σχεδιασμού της Kia, η εταιρεία ήδη ερευνά τη δυνατότητα χρήσης αντιβακτηριδιακών υλικών για το εσωτερικό των αυτοκινήτων της παράλληλα μάλιστα με τη δημιουργία μοντέλων σχεδιασμένων επί τούτου για κοινή χρήση.

Σε συνέντευξή του στο αυστραλιανό caradvice.com.au ο Καναδός, με καταγωγή από τον Λίβανο και προϋπηρεσία σε BMW, Mercedes-Benz και Infiniti, Habib δηλώνει πως ο κορωνοϊός SARS-CoV-2 έχει εμπνεύσει την ομάδα του να αναθεωρήσει τον σχεδιασμό των μελλοντικών Kia· από τα υλικά κατασκευής τους μέχρι τυχόν δομικές αλλαγές που ίσως απαιτηθούν για να είναι εφικτή η διαβόητη –και μόνιμη πλέον– κοινωνική αποστασιοποίηση, και μέσα στο αυτοκίνητο.

Η Kia εξετάζει σημαντικές αλλαγές στην κατασκευή των αυριανών μοντέλων με αντιβακτηριδιακές επενδύσεις στο εσωτετικό και δυνατότητα αποστείρωσής τους με τη χρήση υψηλής θερμοκρασίας.

Οι σχεδιαστές της Kia προγραμματίζουν, εξηγεί ο Habib, συναντήσεις με ψυχολόγους και ανθρωπολόγους για να αντιληφθούν πώς αναμένεται να είναι η ψυχοσύνθεση του κοινού στο μέλλον. Μάλιστα, ήδη εξετάζουν σημαντικές αλλαγές στην κατασκευή των αυριανών Kia. Τον εξοπλισμό, για παράδειγμα, των εσωτερικών τους με αντιβακτηριδιακές επενδύσεις. Ή τη δυνατότητα αποστείρωσής τους με τη χρήση υψηλής θερμοκρασίας ή υπεριώδους ακτινοβολίας.

«Προσπαθούμε να διευρύνουμε την αντίληψή μας, όχι μόνο για το τι αυτοκίνητα θα οδηγούμε στο μέλλον, αλλά και για το πώς θα πρέπει να τα σχεδιάζουμε» λέει ο Karim Habib, επικεφαλής σχεδιασμού της Kia Motors (photo carmagazine.co.uk).

«Εδώ και αρκετό καιρό συζητάμε για μια καινούργια οικονομία και μια καινούργια, αυτόνομη μετακίνηση», συνεχίζει ο Karim Habib. «Θα πρέπει τώρα να δούμε πώς αυτές θα διαφοροποιηθούν με δεδομένη την κοινωνική αποστασιοποίηση». Εντάξει, αλλά τι σημαίνει αυτό για τα αυτοκίνητα; «Προς το παρόν, προσπαθούμε να διευρύνουμε την αντίληψή μας, όχι μόνο για το τι αυτοκίνητα θα οδηγούμε στο μέλλον, αλλά και για το πώς θα πρέπει να τα σχεδιάζουμε, είτε για κοινή χρήση είτε όχι».

Η εταιρεία προγραμματίζει την κατασκευή ενός αμιγώς ηλεκτρικού, με σχετικά περιορισμένη αυτονομία, microcar για μέσα στην πόλη.

Το συμπέρασμα πάντως είναι πως ναι, η πανδημία θα επηρεάσει σημαντικά τη μεθοδολογία με την οποία θα σχεδιάζονται στο μέλλον τα αυτοκίνητα. Και όχι μόνο τα εσωτερικά τους. Ενδεικτικά, ο Emilio Herrera, COO από το 2018 της Kia Ευρώπης, αποκάλυψε πρόσφατα πως η μάρκα προγραμματίζει την κατασκευή ενός αμιγώς ηλεκτρικού, με σχετικά περιορισμένη αυτονομία, microcar που θα μπορούσε να συμπληρώσει ή και αντικαταστήσει τα ΜΜΜ στις αστικές μετακινήσεις.

Ο όμιλος HMG στο σύνολό του πάντως, ερευνά τρόπους να κάνει τα εσωτερικά των αυτοκινήτων του (Kia και Hyundai) «virus-proof»· αφενός εξελίσσοντας υλικά που θα… αυτοαποστειρώνονται και αφετέρου χρησιμοποιώντας αφαιρούμενα και επαναχρησιμοποιούμενα καλύμματα καθισμάτων, ειδικά υλικά για τα σημεία συχνής επαφής (διακόπτες, κουμπιά, χερούλια κ.λπ.) και λάμπες με υπεριώδες φως.

Φαίνεται πάντως πως αυτές οι UltraViolet (UV) λάμπες για το εσωτερικό είναι το περισσότερα υποσχόμενο στοιχείο για αποστειρωμένα αυτοκίνητα – κυριολεκτικά αποστειρωμένα πλέον, μιας και μεταφορικά κάτι τέτοιο ισχύει για όλο και περισσότερα.

 

Διαβάστε ακόμα: Είδαμε το μέλλον της Kia και είναι ηλεκτρικό.

 

 

 

 

x Ακολουθήστε το Andro στο Facebook

Button to top