Με ηλεκτροκινητήρα 204 ίππων και κίνηση στους εμπρός τροχούς το EV3 είναι ένα μεσαίο 5θυρο crossover/SUV και, μετά τα EV6 και EV9, λογική συνέχεια στη γκάμα των ηλεκτρικών μοντέλων της Kia (photo Kia).

Με έναν, προς το παρόν, ηλεκτροκινητήρα 204 ίππων, κίνηση στους εμπρός τροχούς, μαζεμένες διαστάσεις και μεταξόνιο παρόμοιο με αυτό του Sportage, το EV3 «πατάει», όπως και τα Kia EV6 και Hyundai Ioniq 5, στην Electric-Global Modular Platform (E-GMP) και έχει βέβαια σχεδιαστεί για να κάνει την ηλεκτροκίνηση προσβάσιμη σε ευρύτερο φάσμα πελατών.

Με μήκος 4,3 m, είναι κατά τι μικρότερο από το Kia Niro, μεγαλύτερο από το Jeep Avenger και παρόμοιο σε διαστάσεις με το VW ID.3 και το Volvo ΕΧ30. Αποτελεί δε μέρος της στρατηγικής της Kia να λανσάρει 11 ηλεκτρικά μοντέλα έως το 2026 και 15 έως το 2027· η γκάμα των αυτοκινήτων της εταιρείας για την Ευρώπη θα είναι πλήρως ηλεκτρική έως το 2035.

Η αποδοτικότητα και οι επιδόσεις του EV3 υποβοηθούνται από την τεχνολογία αεροδυναμικών βοηθημάτων και από το σχήμα του αμαξώματος.

Η τυποποιημένη κατά WLTP αυτονομία των 605 km της έκδοσης Long Range του EV3 μπορεί, σύμφωνα με την Kia, να φτάσει τα 773 km όταν το αυτοκίνητο χρησιμοποιείται αποκλειστικά στην πόλη. Η οδήγηση υποστηρίζεται από την τεχνολογία i-Pedal –που σημαίνει ότι, μετά από μια περίοδο εξοικείωσης, μπορείς να μη χρησιμοποιείς το πεντάλ του φρένου– και από το Regenerative Braking System (Σύστημα Αναγεννητικής Πέδησης, στα ελληνικά).

Η οδήγηση με ένα πεντάλ μπορεί μάλιστα να χρησιμοποιηθεί σε όλες τις λειτουργίες αναγεννητικής πέδησης, συμπεριλαμβανομένης της όπισθεν. Το δε σύστημα «θυμάται» το προηγουμένως επιλεγμένο επίπεδο όταν το αυτοκίνητο απενεργοποιείται· όταν σβήνει, όταν κλειδώνεται, που λέμε στα «κανονικά» αυτοκίνητα.

Η αποδοτικότητα και οι επιδόσεις του EV3 υποβοηθούνται από την τεχνολογία αεροδυναμικών βοηθημάτων και από το σχήμα του αμαξώματος. Ο συντελεστής οπισθέλκουσας 0,263 συμβάλλει στη μείωση της κατανάλωσης ενέργειας και στην αύξηση της αυτονομίας.

Ειδικά από το πλάι, το Kia EV3 δείχνει μικρογραφία του μεγαλύτερου EV9 (photo Kia).

Οι δοκιμές στην αεροδυναμική σήραγγα επέτρεψαν στους μηχανικούς της Kia να βελτιώσουν την αεροδυναμική απόδοση του EV3 μέσω και της βελτιστοποίησης του σχήματος των τροχών και των πίσω φωτιστικών σωμάτων. Επίσης, υπάρχουν νέα υποστρώματα πλευρικών μαρσπιέ και οκτώ τμήματα που καλύπτουν το κάτω μέρος του αμαξώματος για καλύτερη ροή του αέρα κάτω από το δάπεδο και μειωμένη αεροδυναμική αντίσταση.

Τα δυναμικά χαρακτηριστικά του EV3 έχουν εξελιχθεί έτσι ώστε να ανταποκρίνονται στις προσδοκίες των Ευρωπαίων. Πριν ακόμα παραχθεί το πρώτο «κομμάτι», το EV3 πέρασε από μια εκτεταμένη εικονική ανάπτυξη, με εκατοντάδες διαφορετικές ρυθμίσεις που δοκιμάστηκαν σε προηγμένο simulator.

Η τεχνολογία ταχείας φόρτισης 400 V επιτρέπει στο EV3 να φορτίζει από 10% έως 80% σε 29’.

Στη συνέχεια, τα δεδομένα δόθηκαν στους τεχνικούς για να τα προσαρμόσουν στους ευρωπαϊκούς δρόμους. Το σύστημα διεύθυνσης έχει ρυθμιστεί ειδικά για τις ευρωπαϊκές συνθήκες οδήγησης, με έμφαση στην ακρίβεια και τη γραμμικότητα, επιτρέποντας στο EV3 να προσφέρει ακριβέστατη πληροφόρηση σε διαδρομές με στροφές, στους δρόμους της πόλης και στους αυτοκινητόδρομους. Όλα βέβαια αυτά θα τα δούμε στη δοκιμή.

Τα άφθονα προηγμένα συστήματα υποβοήθησης του οδηγού, συμπεριλαμβανομένων των Highway Driving Assist 2, Smart Cruise Control 2, καθώς και των συστημάτων πρόληψης συγκρούσεων, έχουν επίσης δοκιμαστεί εκτενώς σε ευρωπαϊκούς δρόμους.

Η τεχνολογία ταχείας φόρτισης 400 V επιτρέπει στο EV3 να φορτίζει από 10% έως 80% σε 29’, για την έκδοση Standard Range με την μπαταρία των 58,3 kWh, και σε 31’, για την έκδοση Long Range με την μπαταρία των 81,4 kWh, ενώ μέχρι και 202 km αυτονομίας μπορούν να προστεθούν σε μόλις 15’.

Μινιμαλιστικό ταμπλό με τρεις-σε-μια οθόνες αφής: δύο των 12,3” για καντράν και infotainment και μια των 5,3” για τον κλιματισμό, παρόμοιες με εκείνες του EV9 (photo Kia).

Τα παραπάνω, σε συνδυασμό με την αποδοτικότητα, κάνουν το EV3 ένα από τα κορυφαία ηλεκτρικά αυτοκίνητα της κατηγορίας του σε ό,τι αφορά την ταχύτητα φόρτισης ανά χιλιόμετρο ανά λεπτό.

Μάλιστα, το σύστημα Driving Range Guide βοηθά τον οδηγό να επεκτείνει την αυτονομία. Οι ενδείξεις του απεικονίζονται στον πίνακα οργάνων, δείχνοντας τη μέγιστη και την ελάχιστη απόσταση που μπορεί να καλυφθεί ανάλογα με το στυλ οδήγησης, καθώς και την εκτιμώμενη απόσταση βάσει του προηγούμενου στυλ οδήγησης.

Το EV3 διαθέτει ένα πανοραμικό πάνελ που περιλαμβάνει τρεις οθόνες: ένα ψηφιακό καντράν 12,3”, μια οθόνη αφής 5,3” για τις ρυθμίσεις της θερμοκρασίας και μια τρίτη, επίσης αφής, 12,3” για το infotainment.

Το EV3 διαθέτει μια μινιμαλιστική καμπίνα με ένα πανοραμικό πάνελ που περιλαμβάνει τρεις οθόνες: ένα ψηφιακό καντράν 12,3”, μια οθόνη αφής 5,3” για τις ρυθμίσεις της θερμοκρασίας και μια τρίτη, επίσης αφής, 12,3” για το infotainment. Υπάρχουν όμως και κανονικοί διακόπτες για την ένταση του κλιματισμού και του ήχου οι οποίοι είναι πολύ πιο εύχρηστοι για ρυθμίσεις εν κινήσει.

Τα ασύρματα Apple CarPlay και Android Auto λειτουργούν απρόσκοπτα. Περιλαμβάνεται επίσης ρύθμιση της μπαταρίας για βελτιστοποίηση της θερμοκρασίας της για τον καλύτερο ρυθμό φόρτισης που μπορεί να ενεργοποιηθεί χειροκίνητα ή αυτόματα όταν επιλέγεται γρήγορος φορτιστής ως προορισμός στην ενσωματωμένη πλοήγηση.

Αυτονομία από 443 km (έκδοση Standard Range) έως 605 km (Long Range) και τιμές που ξεκινούν από €28.990 με την κρατική επιδότηση (photo Kia).

Επιπλέον, η Kia είναι ένας από τους κατασκευαστές που έκανε δυνατή τη φόρτιση Vehicle-to-Load (V2L) στην κατηγορία των μεσαίων ηλεκτρικών SUV η οποία επιτρέπει στο αυτοκίνητο να τροφοδοτεί ηλεκτρικές συσκευές, ενώ κάθε EV3 είναι ικανό για αμφίδρομη φόρτιση, συμπεριλαμβανομένης της φόρτισης Vehicle-to-Grid, Vehicle-to-Home και Vehicle-to-Building που θα εισαχθούν σταδιακά στις ευρωπαϊκές αγορές.

Όπως ήδη αναφέρθηκε, το Kia EV3 διατίθεται με τον ίδιο ηλεκτροκινητήρα των 204 ίππων σε δύο εκδόσεις με τιμή €28.990 για την έκδοση Standard Range, με επίπεδο εξοπλισμού “Earth”, €32.990 για τη Long Range “Earth” και €35.990 για τη Long Range “GT-Line”, τιμές που περιλαμβάνουν κρατική επιδότηση.

Δείτε περισσότερα για το Kia EV3 εδώ.

 

Διαβάστε ακόμα: Πρεμιέρες για τη νέα Bentley Continental GTC και την αναβίωση της ιστορικής Speed Six.

 

 

x Ακολουθήστε το Andro στο Facebook

Button to top