Το EV6, που η Kia παρουσίασε προχθές, είναι το πρώτο της αμιγώς ηλεκτρικό αυτοκίνητο που βασίζεται στη νέα πλατφόρμα Electric-Global Modular Platform (E-GMP) για Battery Electric Vehicles (BEV, για τους φίλους).
Πρόκειται για ένα μεσαίο/μεγάλο crossover που θα παράγεται σε τρεις εκδόσεις, ανάλογα με τη χωρητικότητα της μπαταρίας, την ισχύ των ηλεκτροκινητήρων και τη μετάδοση της κίνησης (περισσότερα παρακάτω) και που θα αρχίσει να κυκλοφορεί, σε επιλεγμένες αγορές, από το 2ο εξάμηνο του χρόνου, με τις on-line παραγγελίες να έχουν ήδη ξεκινήσει.
Η «βασική» έκδοση διαθέτει μπαταρία «standard-range» 58 kWh που συνδυάζεται με ηλεκτροκινητήρα 168 ίππων ο οποίος κινεί τους πίσω τροχούς – στα τετρακίνητα μοντέλα η μπαταρία συνδυάζεται με δυο ηλεκτροκινητήρες, έναν σε κάθε άξονα, που παράγουν συνολικά 235 άλογα. Το EV6 με τη μπαταρία 58 kWh φτάνει τα 100 km/h από στάση σε 6,2”, με διαθέσιμη μέγιστη ροπή, στην έκδοση AWD, 605 Nm.
Επόμενη έκδοση είναι αυτή με τη «long-range» μπαταρία 77,4 kWh, και αυτή με κίνηση είτε στους πίσω τροχούς, με απόδοση 229 ΗΡ, είτε και στους τέσσερις, με απόδοση 325 ΗΡ και επίδοση για τα 0-100 km/h 5,2”.
Εξοπλισμένη με την ίδια μπαταρία, 77,4 kWh, που συνδυάζεται με δυο ηλεκτροκινητήρες συνολικής ισχύος 584(!) ίππων και ροπής 740 Nm, η τετρακίνητη έκδοση EV6 GT, που αναμένεται αργότερα, φτάνει τα 260 km/h, έχοντας ξεμπερδέψει με τα πρώτα 100 απ’ αυτά σε μόλις 3,5” – επιτάχυνση αντίστοιχη Porsche Carrera 4, ας πούμε.
Κάθε EV6 προσφέρει δυνατότητες φόρτισης 800 V (με ταχυφορτιστή 350 kW) και 400 V (με φορτιστή 150 kW) με δυνατότητα τάχιστης φόρτισης, από 10% έως 80%, σε μόλις 18’ και για τις δυο εκδοχές μπαταριών/φόρτισης. Με μια τέτοια μάλιστα φόρτιση, διάρκειας μόλις 4,5’, ένα 2WD EV6 με μπαταρία 77.4 kWh μπορεί να διανύσει μέχρι και 100 km.
Επιπλέον, το σύστημα φόρτισης του EV6 είναι πιο ευέλικτο από τα BEV προηγούμενης γενιάς χάρη στην ενσωματωμένη μονάδα ελέγχου φόρτισης (Integrated Charging Control Unit-ICCU) που επιτρέπει τη λειτουργία V2L (vehicle-to-load ή οχήματος-προς-καταναλωτή, αν προτιμάτε).
Η V2L, παρέχοντας 3,6 kW, δίνει τη δυνατότητα στο EV6 να τροφοδοτεί, διαβάζω, μια μεγάλη τηλεόραση και ένα κλιματιστικό, ταυτόχρονα μάλιστα, για περισσότερες από 24 ώρες, αν και δυσκολεύομαι να φανταστώ ανάλογη συνθήκη. Εκτός βέβαια κι αν συνηθίζετε να πηγαίνετε για κάμπινγκ, καθ’ οδόν προς το οποίο ένα EV6 μπορεί να ρυμουλκήσει τρέιλερ έως 1.600 κιλά ακόμα και με το 35% της μπαταρίας.
Σύμφωνα πάντως με την Kia, η οπωσδήποτε πρωτοποριακή και ενδεχομένως χρήσιμη αυτή λειτουργία επιτρέπει σ’ ένα EV6 να φορτίσει κάποιο άλλο EV, αν χρειαστεί – κάτι που ίσως ακούγεται ρεαλιστικότερο.
Όσον αφορά την αυτονομία, σύμφωνα με την Kia, η έκδοση 2WD με τη μπαταρία των 77,4 kWh μπορεί να διανύσει, με μια μόνο φόρτιση φυσικά, πάνω από 510 km στον συνδυασμένο κύκλο WLTP (Worldwide harmonized Light vehicle Test Procedure).
Τέλος, με το EV6 και σύνθημα «Movement That Inspires» η Kia ξεκινά την εφαρμογή της στρατηγικής της για αυτοκίνητα BEV, Plug-in υβριδικά (PHEV) και ηλεκτρικά υβριδικά (HEV) έτσι ώστε με αυτά να καλύψει το 40% των συνολικών πωλήσεών της έως το 2030, με ετήσιο στόχο 1,6 εκατομμύρια αυτοκίνητα και 880.000 αμιγώς ηλεκτρικά το 2030.
Δείτε περισσότερα για το Kia EV6 εδώ
Διαβάστε ακόμα: Ηλεκτρικό αυτοκίνητο – αξίζει να αγοράσουμε ή όχι;