Τα 120 άλογα του 3κύλινδρου 1000άρη βενζινοκινητήρα, συν μια πιο κοντή από το συνηθισμένο για την κατηγορία κλιμάκωση του 6τάχυτου μηχανικού κιβωτίου, χαρίζουν στο Kia Stonic 1.0 DIG-T πολύ καλές επιδόσεις (photo Drive).

Όταν ακόμα και οι επίμονοι παροικούντες την αυτοκινητική Ιερουσαλήμ «Μένουμε Σπίτι» –κι έχουμε τελειώσει και με μαγειρέματα, πλυντήρια και τα συναφή–, τι κάνουμε; παρακολουθούμε φυσικά την ετήσια πορεία των μαρκών, για τα μοντέλα των οποίων καλούμαστε κατά καιρούς να γράψουμε, στη «Βίβλο» της αξιοπιστίας: την IQS της διαβόητης J. D. Power.

Η οποία IQS (Initial Quality Study=Μελέτη Αρχικής Ποιότητας) βαθμολογεί την ποιότητα κατασκευής –και κατ’ επέκταση την αξιοπιστία– των μαρκών, καταγράφοντας τυχόν προβλήματα που ιδιοκτήτες αντιμετώπισαν τους καίριους για την εικόνα κάθε κατασκευαστή πρώτους τρεις μήνες κατοχής – όσο χαμηλότερο είναι το «σκορ» μιας μάρκας, τόσο πιο ποιοτικά/αξιόπιστα είναι τα μοντέλα της.

Παρατηρούμε πάντως πως το 2019 ήταν η πρώτη χρονιά που η συνολική, ας πούμε, ποιότητα των μαρκών (το σύνολο δηλαδή των καταγεγραμμένων προβλημάτων) δεν βελτιώθηκε. Ο μέσος όρος παρέμεινε στα 93 PP100 (93 προβλήματα ανά 100 αυτοκίνητα), ενώ οι μάρκες που χειροτέρεψαν (18) ήταν περισσότερες απ’ αυτές που βελτιώθηκαν (13).

Το σκορ της Kia ήταν 70 προβλήματα ανά 100 αυτοκίνητα, σημαντικά χαμηλότερο από άλλες ανταγωνιστικές ή μη μάρκες.

Παρατηρούμε επίσης τρία αξιοσημείωτα:

Πρώτο (και σημείο βέβαια των καιρών) είναι πως ενώ διαπιστώθηκε πρόοδος σε τομείς όπως το infotainment, όπου εστιάζεται η προσοχή όλο και περισσότερων αγοραστών, προβλήματα ανέκυψαν σε ατέλειες βαφής, θορύβους από φρένα και αναρτήσεις, απρόθυμους κινητήρες και ανεξήγητα λαμπάκια “Check Engine”. Ταυτόχρονα, υπήρξαν θέματα με τα διάφορα conditio sine qua non συστήματα υποβοηθούμενης οδήγησης.

Δεύτερο αξιοσημείωτο είναι πως η απόσταση μεταξύ των μαρκών του Ομίλου Hyundai (Genesis, Kia, Hyundai), οι οποίες παραμένουν στην κορυφή για δεύτερη χρονιά, και όλων των υπολοίπων αυξήθηκε σημαντικά. Χαρακτηριστικά, τα 16 από τα 18 μοντέλα του Ομίλου βρίσκονται μεταξύ των πρώτων τριών στις κατηγορίες τους.

Ενώ τρίτο, και κυριότερο εν προκειμένω, αξιοσημείωτο, είναι πως το 2019 ήταν η πέμπτη συνεχής χρονιά που η Kia αναδείχτηκε ως η κορυφαία μάρκα μαζικής παραγωγής –η Genesis, θυμίζω, είναι η πολυτελής μάρκα του Ομίλου Hyundai– αποκαθηλώνοντας μετά από εκατομμύρια χρόνια τη Lexus, με τα Rio και Sportage να είναι μάλιστα στην κορυφή της κατηγορίας τους.

Χάρη σ’ ένα «σφιχτό» πλαίσιο και σε μια σπορτίβ ρύθμιση της ανάρτησης, το Stonic συμπεριφέρεται περισσότερο σαν ικανό σουπερμίνι και λιγότερο σαν SUV (photo Drive).

Πιο συγκεκριμένα, το σκορ της Kia ήταν 70 προβλήματα ανά 100 αυτοκίνητα, σημαντικά χαμηλότερο από άλλες ανταγωνιστικές ή μη μάρκες. Συγκριτικά, το σκορ της Ford ήταν 83, της Nissan 86, της Toyota 90, της Mercedes-Benz, πρώτης αμιγώς ευρωπαϊκής μάρκας, 94, με ουραγούς τις Land Rover και Jaguar με 123 και 130 αντίστοιχα.

Το Stonic, στην έκδοση 1.0 DIG-T, με τον 1000άρη 3κύλινδρο βενζινοκινητήρα που βγάζει 120 άλογα, είναι μια χαρά αυτοκίνητο.

Τα παραπάνω, σε συνδυασμό αφενός με τα απαράμιλλα επτά (7) χρόνια εργοστασιακής εγγύησης και αφετέρου με τον ευρωπαϊκό σχεδιασμό και προσανατολισμό των σημερινών της μοντέλων, είναι αυτά που, παρά την αναπόφευκτη αδράνεια στη μετατόπιση εδραιωμένων νοοτροπιών, έχουν αλλάξει την εικόνα της Kia.

Τα γράφουμε αυτά για δυο λόγους. Πρώτα, γιατί πολύ θα θέλαμε να είμαστε κάπου εκεί κοντά τη στιγμή εκείνη (σίγουρα θα υπήρξε μια τέτοια) που κάποιο υψηλόβαθμο στέλεχος στη Σεούλ σηκώθηκε όρθιο, χτύπησε τη γροθιά στο τραπέζι και είπε: «Αρκετά! Ως εδώ!» Γιατί κάπως έτσι η Kia (και ο Όμιλος Hyundai γενικότερα) θα γύρισε το παιχνίδι.

Και μετά γιατί, μετά το XCeed (δείτε εδώ) είχαμε την ευκαιρία να οδηγήσουμε και το Stonic (προφέρεται «Στόνικ» και όχι «Ες Τόνικ», όπως νομίζαμε) το οποίο, μιας και όλοι πλέον θέλετε μεσαίο crossover και κάπως πρέπει να σας βολέψουμε, στην έκδοση 1.0 DIG-T, με τον 1000άρη 3κύλινδρο βενζινοκινητήρα που βγάζει 120 άλογα (δείχνουν ακόμα περισσότερα χάρη στην κοντή κλιμάκωση του 6τάχυτου μηχανικού κιβωτίου), είναι μια χαρά αυτοκίνητο.

Κι έχει και επτά χρόνια εργοστασιακή εγγύηση…

 

Διαβάστε ακόμα: Το XCeed και η υπέρβαση της Kia.

 

 

x Ακολουθήστε το Andro στο Facebook

Button to top