Μανικετόκουμπα: Ξανάρχονται για να μείνουν

    Το comeback των μανικετόκουμπων στις ανδρικές μανσέτες και μια αξιοπρόσεκτη εκδοχή τους –με ελληνική υπογραφή– από γυαλί.

     
    DSC_3722

    Μανικετόκουμπο «Rosebud» της MyGlass, φτιαγμένο από γυαλί με την τεχνική του fusing και ζωγραφισμένο στο χέρι. (Φωτό: Φιλιώ Σταματοπούλου)

    Στη στήλη του Andro Το Νόημα του Στυλ ανυπομονώ πάντα να διαβάσω την απάντηση στην ερώτηση «Τι φοράτε από τον πατέρα σας, ή από τον παππού σας, έχει για σας σπάνια συναισθηματική αξία και θέλετε μια μέρα να κληροδοτήσετε με τη σειρά σας;» Για τους λάτρεις του vintage και της πατίνας το χθες προβαλλόμενο στο σήμερα έχει –αδιαπραγμάτευτα– προστιθέμενη αξία: είτε μεταφράζεται σε ένα ρολόι είτε σε ένα ζευγάρι μανικετόκουμπα είτε σε μια γραβάτα ή καμπαρντίνα. Δεν είναι μόνο το γούστο του παρελθόντος που περνά συγκινητικά –με τα σημάδια, τις οσμές και τις αφές του– από καρπό σε καρπό, μανσέτα σε μανσέτα, κολάρο σε κολάρο, ώμους σε ώμους, αλλά ταυτόχρονα τα ευαίσθητα δεδομένα του στυλ αγαπημένων προσώπων υπό μορφήν ρούχων ή αξεσουάρ που έρχονται να σημάνουν και στη δική μας ζωή –και αν, μέσα στις νέες επιταγές της μόδας, έχουμε μισοξεχαστεί, να μας υπενθυμίζουν ξανά την υπαρξή τους.

    Με το παραπάνω, μη νομίσει κάποιος ότι, μιλώντας, εν προκειμένω, για τα μανικετόκουμπα, αναφερόμαστε σε ένα αξεσουάρ πλέον μουσειακό, που περνάει από… χέρι σε χέρι, από ανιόντα σε κατιόντα, μόνο εν είδει κληροδοτήματος ή ενθυμήματος. Ή για κάτι που κάποτε εμψύχωνε –προσδίδοντας class στον φέροντα– τις μανσέτες Great Gatsby και Alfie τύπων, ή ηθοποιών όπως ο Κάρι Γκραντ και ο Κλαρκ Γκέιμπλ (που τα φορούσαν και «τους φορούσαν» άψογα) και σε μεγάλο ποσοστό πια έχει πάψει να ενδιαφέρει. Διότι δεν είναι καθόλου έτσι.

    Η βιομηχανία του στυλ εμφυσά νέα πνοή στα μανικετόκουμπα –καθώς και σε κάποια άλλα κλασικά αξεσουάρ της ανδρικής πανοπλίας, όπως οι καρφίτσες γιακάδων ή γραβάτας.

    Μπορεί, πράγματι, τα μανικετόκουμπα, μετά από μια περίοδο δόξας, να πέρασαν μια αντίστοιχη ύφεση, κατά την οποία το ανδρικό look «αλάφρυνε», όμως τα τελευταία χρόνια δείχνουν να πραγματοποιούν μια αξιοσημείωτη επιστροφή, σε διάφορες μορφές και με διάφορα υλικά. Ανδρικά πρότυπα όπως ο Τζορτζ Κλούνεϊ ή ο Τζον Χαμ τα φορούν –και όχι μόνο επί της οθόνης– και η βιομηχανία του στυλ τους εμφυσά νέα πνοή –καθώς και σε κάποια άλλα κλασικά αξεσουάρ της ανδρικής πανοπλίας, όπως οι καρφίτσες γιακάδων ή γραβάτας– ή, για παράδειγμα, φτάνει να προτείνει slim-fit tuxedo πουκάμισα με διπλές μανσέτες για μανικετόκουμπα, όπως ο Hedi Slimane και η Sarah Burton, των οίκων Yves Saint Laurent και Alexander McQueen αντίστοιχα.

    1

    Άντρες όπως ο Κάρι Γκραντ παλιότερα και ο Τζορτζ Κλούνεϊ σήμερα φορούσαν και φορούν άψογα τα μανικετόκουμπα –και όχι μόνο επί της οθόνης. (photo credit: http://greatentertainersarchives.blogspot.gr/ / http://www.onlynew.info/ )

    Γιατί αυτή η επιστροφή; Απλούστατα, διότι μπορεί σήμερα ένα μέρος των ανδρών να αφήνει στην ντουλάπα τη γραβάτα, όλοι όμως θέλουν πάντοτε, άσχετα από εποχές, την («καλογυαλισμένη») διαφορά όταν φορούν κοστούμι. Και πώς το πετυχαίνουν αυτό; Διά της αλάνθαστης –όταν μιλάμε για στυλ– μεθόδου της λεπτομέρειας: Καρυκεύοντας, «κουμπώνοντας» το look τους με ένα ζευγάρι μανικετόκουμπα. (Αρκεί, βέβαια, να ξέρουν να τα ταιριάζουν σωστά).

    Θέλετε ένα αξιοπρόσεκτο, ελληνικό, παράδειγμα;

    Τα μανικετόκουμπα της MyGlass, με την υπογραφή της Όλγας Ρεσβάνη, φτιαγμένα από γυαλί με την τεχνική του fusing και ζωγραφισμένα στο χέρι, είναι ένας από τους τρόπους που το εμβληματικό αυτό ανδρικό αξεσουάρ αποκτά μια πιο μοντέρνα εικόνα: αφενός διατηρώντας τη φόρμα και το class της καταγωγής του και αφετέρου προσδίδοντας ευφάνταστα μια άλλη χρήση σε ένα σοφιστικέ υλικό (που, εν προκειμένω, «αγκαλιάζεται» με μια βάση από ασήμι, δουλεμένη κι αυτή στο χέρι).

    Η MyGlass, εκτός από τα μανικετόκουμπα, διακονεί επίσης –με υλικό το γυαλί ή το κρύσταλλο– και το γυναικείο κόσμημα: το δαχτυλίδι, τα σκουλαρίκια, την καρφίτσα, το μενταγιόν… Η κρίση, ευτυχώς, δεν έφερε στην επιφάνεια μόνο παθογένειες, αλλά και –πολλές φορές αδρανείς– δεξιότητες της φυλής.

    DSC_3719

    Τα μανικετόκουμπα της MyGlass, με την υπογραφή της Όλγας Ρεσβάνη, είναι ένας από τους τρόπους που το εμβληματικό αυτό ανδρικό αξεσουάρ αποκτά μια πιο μοντέρνα εικόνα: αφενός διατηρώντας τη φόρμα και το το class της καταγωγής του και αφετέρου προσδίδοντας ευφάνταστα μια άλλη χρήση σε ένα σοφιστικέ υλικό (Φωτό: Φιλιώ Σταματοπούλου)

    //MyGlass, τηλ. 694 7829076, για περισσότερες πληροφορίες δείτε εδώ

     

    Διαβάστε ακόμα: Τα sneakers φοριούνται με κοστούμι;

     

     

    x Ακολουθήστε το Andro στο Facebook

    Πιο δημοφιλή

    Ο περίφημος Christakis πέθανε πριν λίγες ημέρες, αφήνοντας πίσω του μια σημαντική κληρονομιά, σε πάνω από έναν αιώνα ζωής. Οι διάσημοι πελάτες του ξεκινούσαν από τον «εθνάρχη» Κωνσταντίνο Καραμανλή και έφταναν ως τον Σάκη Ρουβά. Τα εγγόνια του, Χρήστος και Αντώνης, που συνεχίζουν τη σπουδαία παράδοση, αποχαιρετούν τον παππού τους μέσω του Andro.

    Andro Ο Άνδρας από την αρχή

    Αφεθείτε στον μυστικισμό και το ακραιφνές στυλ που προσφέρει αυτή τη θαυμαστή μονοχρωμία. Διότι το μαύρο είναι πρακτικό, διαχρονικό και δεν πρόκειται ποτέ να σας διαψεύσει.

    Andro Ο Άνδρας από την αρχή

    Διατηρεί (δονκιχωτικά) ένα από τα τελευταία παραδοσιακά μαγαζιά στο Μοναστηράκι. Τον επισκεφτήκαμε και τον φωτογραφίσαμε αποκλειστικά. Ένας ιδιοσυγκρασιακός έμπορος παλαιών κοσμημάτων και έργων τέχνης αποκωδικοποιεί -και τεκμηριώνει- το στυλ του.

    Andro Ο Άνδρας από την αρχή

    Οπως η καλή αρχιτεκτονική δεν ορίζεται από ανούσιες πρωτοτυπίες, αλλά βιώνει τη σιγουριά της διαχρονικότητας, έτσι και ο σχεδιασμός ενός bespoke κοστουμιού σημαίνει προσήλωση στην αισθητική και την εξατομικευμένη εμπειρία. Γράφει ο αρχιτέκτων Νικόλας Μπαρελιέ.

    Andro Ο Άνδρας από την αρχή
    Button to top Andro