Η νέα S-Class στοχεύει στο να διατηρήσει τη θέση της ως απόγειου τεχνολογίας της μάρκας – και ως σημείου αναφοράς για το μέλλον της πολυτελούς, και αυτόνομης, αυτοκίνησης. (photo credit Mercedes-Benz)

Δεν μιλάω φυσικά για τις προφανείς δυσκολίες που ένα τέτοιο αυτοκίνητο (και οι αγοραστές του) αντιμετωπίζουν στη χώρα μας. Όχι, αναφέρομαι στον υπόλοιπο (πολιτισμένο) κόσμο όπου το μεγάλο, πολυτελές sedan εξακολουθεί να διατηρεί τα σκήπτρα της κατηγορίας – με την αφορμή, η S-Class ήταν (και) το 2016 το αυτοκίνητο με τις περισσότερες πωλήσεις στην κατηγορία παγκοσμίως.

Διότι, αν και ο δρόμος της S-Class προς την επιτυχία παραμένει, θεωρητικά, στολισμένος με ροδοπέταλα, η μεγάλη “Merc” πρέπει απαραιτήτως να διατηρήσει τη θέση της αφενός ως απόγειου τεχνολογίας της μάρκας και αφετέρου ως σημείου αναφοράς για το μέλλον της πολυτελούς, και όχι μόνον, αυτοκίνησης.

Πρωταρχικό ρόλο στην “Sonderklasse”, από την “Ponton” 220 του ’54, έπαιζε πάντα η άνεση και η ατμόσφαιρα του εσωτερικού. (photo credit Mercedes-Benz)

Χρειάζεται, με άλλα λόγια, να παραμένει όσο τεχνολογικά ολοκληρωμένη μπορεί να είναι μια διαχρονική ναυαρχίδα της Mercedes-Benz. Ταυτόχρονα όμως, απέναντι μάλιστα σε όλο και πιο ικανό, «εγχώριο» κυρίως, ανταγωνισμό, οφείλει να συνεχίσει να προσφέρει απαράμιλλη άνεση, πολυτέλεια, επιδόσεις και, κυρίως, αποκλειστικότητα. Εξ ων και το δύσκολο έργο της εισαγωγής.

Πάντως, κυρίαρχο ρόλο στο brief της δημιουργίας της S-Class, από την “Heckflosse” 220 κιόλας του ’59, αν όχι από την “Ponton” 220 του ’54, έπαιζε πάντα η άνεση και η ατμόσφαιρα (αν με το «ατμόσφαιρα» αποδίδεται σωστά το “ambience”) του εσωτερικού, στοιχεία και τα δυο που χρειάζεται να προσλαμβάνονται φυσικά και από τον οδηγό.

Αναμενόμενα λοιπόν, εξακολουθεί να υπάρχει αυτή η περιρρέουσα αίσθηση του “bespoke” και στη σημερινή “Sonderklasse”, παρόλο που πρόκειται ουσιαστικά για ένα μοντέλο μαζικής παραγωγής. Το ότι όμως ένα τέτοιο αυτοκίνητο κατασκευάζεται στο επίπεδο ποιότητας που κατασκευάζεται στους αριθμούς που κατασκευάζεται μπορεί και να συνιστά το μεγαλύτερο επίτευγμα της Daimler.

 

Το ότι ένα τέτοιο αυτοκίνητο κατασκευάζεται στο επίπεδο ποιότητας που κατασκευάζεται στους αριθμούς που κατασκευάζεται ίσως συνιστά το μεγαλύτερο επίτευγμα της Daimler. (photo credit Mercedes-Benz)

Όπου κι αν κοιτάξεις, ό,τι κι αν αγγίξεις, η S-Class αποπνέει ποιότητα. Στο εσωτερικό, η δερμάτινη επένδυση είναι απολαυστικά μεστή και συνάμα απαλή, οι ραφές ομοιόμορφες και άμεμπτες, ενώ οτιδήποτε αγγίζεις, είτε μεταλλικό είναι αυτό, είτε πλαστικό, είναι εντυπωσιακά ποιοτικό, τόσο σε αίσθηση, όσο και σε λειτουργία.

Αν και οι αλλαγές στο εξωτερικό επικεντρώνονται σε μια ανασχεδιασμένη μάσκα, νέους προφυλακτήρες μπρος-πίσω και νέους προβολείς Multibeam LED, εκείνες του εσωτερικού είναι εκτενέστερες. Δύο οθόνες υψηλής ανάλυσης, μια για το καντράν και μια για το infotainment (που με διαγώνιο μήκος 12,3 ιντσών η καθεμία συνιστούν μια ενιαία, πολυδιαμορφούμενη κρυστάλλινη επιφάνεια 25 ιντσών), κυριαρχούν στο ταμπλό.

Στο εσωτερικό, όπου κι αν κοιτάξεις η S-Class αποπνέει ποιότητα. Ενώ ό,τι κι αν αγγίξεις είναι εντυπωσιακά ποιοτικό, τόσο σε αίσθηση, όσο και σε λειτουργία. (photo credit Mercedes-Benz)

Το ανασχεδιασμένο τιμόνι ενσωματώνει πλήκτρα αφής, ενώ το Cruise Control και το σύστημα υποβοήθησης απόστασης Distronic ελέγχονται πλέον από χειριστήρια στο τιμόνι, αντί από εκείνον τον δύσχρηστο διακόπτη στην κολώνα – ποιος είπε «επιτέλους»;

Ο δε χειρισμός του infotainment είναι εφικτός με το touchpad, με το χειριστήριο στην κεντρική κονσόλα και με το σύστημα φωνητικών εντολών Linguatronic, το οποίο πλέον υπακούει σε περισσότερες από 450 εντολές. Η φόρτιση κινητών τηλεφώνων γίνεται ασύρματα και χωρίς βάση στήριξης ήδη από τον βασικό εξοπλισμό της S-Class. Όλοι δε οι επιβάτες έχουν πλέον περισσότερες επιλογές για την ανταλλαγή μηνυμάτων: λήψη, αποστολή, προώθηση και χρήση Voice To Text για την υπαγόρευση μηνυμάτων κειμένου.

Το σύστημα ελέγχου ανέσεων Energizing συνδέει τα διάφορα συστήματα ανέσεων της S-Class επιτρέποντας εξατομικευμένες ρυθμίσεις ευεξίας, ανάλογα με τη διάθεση ή τις ανάγκες οδηγού και επιβατών.

Για την εκ της ης ουκ άνευ ευεξία είπαμε; Όχι; Ε, να πούμε. Το σύστημα ελέγχου ανέσεων Energizing συνδέει τα διάφορα συστήματα ανέσεων της S-Class επιτρέποντας εξατομικευμένες ρυθμίσεις ευεξίας, ανάλογα με τη διάθεση ή τις ανάγκες οδηγού και επιβατών. Ο ατμοσφαιρικός δε φωτισμός, με 64 χρώματα, δημιουργεί φωτεινά εφέ στο εσωτερικό, αναδεικνύοντάς το σε έργο τέχνης, γράφει εδώ.

Τελειώσαμε με την ευεξία; Πάμε στα σημαντικά. Στα συστήματα υποβοήθησης οδήγησης, ας πούμε. Όπου, η ενεργή υποβοήθηση απόστασης (Distronic) και η ενεργή υποβοήθηση διεύθυνσης (Active Steering Assist) συνεισφέρουν στη διατήρηση της απόστασης ασφαλείας και στην ασφαλή διεύθυνση του αυτοκινήτου. Η δε ενεργή υποβοήθηση απόστασης χρησιμοποιεί πολύ περισσότερα δεδομένα χαρτών και πλοήγησης, μπορεί να υποστηρίζει τον οδηγό με βάση τη διαδρομή και προσαρμόζει την ταχύτητα του αυτοκινήτου, για περισσότερη άνεση.

Οι ανασχεδιασμένοι προφυλακτήρες μπρος-πίσω προσδίδουν μια στιβαρότερη και πιο μοντέρνα εικόνα στις γνώριμες γραμμές της S-Class. (photo credit Mercedes-Benz)

Ή στα σημαντικότερα. Διότι στην ανανεωμένη S-Class, τρεις νέοι 3λιτροι, 6κύλινδροι, εν σειρά πετρελαιοκινητήρες (S 350d, S 400d) και βενζινοκινητήρες (S 450, S 500) και ένας νέος 4λιτρος V8 βενζινοκινητήρας (S 560, AMG S 63) συμπληρώνουν τον κορυφαίο 6λιτρο V12 βενζινοκινητήρα (S 600, AMG S 65, Maybach S 650 ).

Και στα σημαντικότατα. Οι τιμές της καθησυχαστικά ακριβής στην Ελλάδα νέας S-Class ξεκινούν από €126.965 για την 3λιτρη πετρελαιοκίνητη S 350d και φτάνουν έως τα €389.630 για την AMG S 65.

//Δείτε περισσότερα για τη νέα S-Class εδώ.

 


⇒ Δείτε το αριστουργηματικό σποτ που συνοδεύει το λανσάρισμα της S-Class εδώ:


ΥΓ.: Στην παρουσίαση, στο «Κέντρο Πολιτισμού Ελληνικός Κόσμος», δίπλα στην S-Class, υπήρχε και μια κομψότατη νέα E-Class Cabriolet, αλλά γι αυτήν όταν ανοίξει ο καιρός.

 

Διαβάστε ακόμα: Honda Super Cub. Η χαρά του ντελιβερά, 100 εκ. «παπιά» μετά

 

 

x Ακολουθήστε το Andro στο Facebook

Button to top