Η ποσέτ του ευγενούς μοιάζει διπλωμένη “του κουτιού”, ενώ ο κόμπος της γραβάτας του είναι ογκώδης και μονοδιάστατος. Θα έλεγε κανείς πως δεν διαθέτει ένα προσωπικό άγγιγμα στο στυλ. Φωτογραφία: royalcentral.co.uk

    Ένα από τα πρώτα πράγματα που μαθαίνει κανείς, εντρυφώντας στο ανδρικό στυλ, είναι ότι διέπεται από κανόνες άκαμπτους όσο οι ωμοπλάτες ενός Εγγλέζου μπάτλερ. Κάποιοι, όπως ο πάλαι ποτέ Εδουάρδος, πρίγκιπας της Ουαλίας, εν πολλοίς τους δημιούργησαν – τουλάχιστον στην ύστατη νεωτερική μορφή τους. Κάποιοι άλλοι, όπως ο ανιψιός του, πρίγκιπας Michael του Κεντ, το θεωρούν καθήκον τους να μην τους τηρούν ευλαβικά.

    Αν και τεσσαρακοστός πέμπτος στη σειρά διαδοχής του θρόνου της Βρετανίας, ο Michael δείχνει ιδιαίτερα συμπαθών προς την ιταλική αρχή της sprezzatura, ήτοι της προμελετημένης αφροντισιάς.  Μια μικρή, τόση δα ατέλεια πάνω σε μια τέλεια εικόνα, συνεισφέρει στην αίσθηση ότι έχει προστεθεί η πινελιά της προσωπικότητας από κάποιον που είναι και φαίνεται μοναδικός, και μάλιστα χωρίς να το έχει καν προσπαθήσει (σύμφωνα με τον Baldassare Castiglione και το Βιβλίο του Ευγενούς, το 1508, στο οποίο εξηγείται ο όρος sprezzatura, «η εμφανής προσπάθεια είναι το αντίθετο της χάρης»):

    Ο Gianni Agnelli φορούσε το ρολόι του -συνήθως ένα Patek Philippe 1415 Heure Universelle, ένα Eberhard & Co. των fifties ή ένα αρκετά oversized για την εποχή του Omega Seamaster 600 PloProf- πάνω από τη μανσέτα του πουκαμίσου.  Ο εγγονός του, Lapo Elkann, έχει μετατρέψει σε σήμα κατατεθέν του στυλ του (πλην των σκανδάλων με ναρκωτικά και transsexual συνοδούς) τα πέτα σε μέγεθος φυσιολογικό μάλλον για κλόουν πάνω στα κυρίως σταυρωτά σακάκια του.

    Όσο για τον πρίγκιπα Michael, τρία είναι τα χαρακτηριστικά «λάθη» του εν τέλει αλάνθαστου στυλ του: Πρώτον, κουμπώνει το κάτω κουμπί του σταυρωτού σακακιού του – κάτι που θεωρείται βασικά απαράδεκτο. Δεύτερον, φορά την pochette του διπλωμένη τριγωνικά με έναν μάλλον υπερ-απλουστευμένο τρόπο, χωρίς το σκέρτσο που συνήθως χαρακτηρίζει μια pochette διπλωμένη σε στυλ single-peak.

    Και τέλος -the horror!-, από τον ευμεγέθη κόμπο της γραβάτας του, συνήθως Hermès και συνήθως δεμένη σε στυλ full Windsor, απουσιάζει  σταθερά το επιθυμητό «λακκάκι». Αφήστε, δε, ότι πρόκειται για έναν αληθινά φοβεριστικό κόμπο, που το μέγεθός του μπορεί να «καπελώσει» το ανδρικό πρόσωπο.  Μολαταύτα, όντας εκπρόσωπος του οίκου των Windsor, μπορεί πολύ απλά να χρησιμοποιεί τον κόμπο αυτό σημειολογικά. Αν δεν μπορεί να τον φορέσει αυτός, τότε ποιος άλλος; Και σίγουρα, κοιτώντας τις φωτογραφίες του, είναι αδύνατον να σκεφτείς ότι αυτός είναι ένας κακοντυμένος άνδρας.

    Στο «ψαρωτικό» αποτέλεσμα βοηθά πολύ το επιβλητικό παρουσιαστικό του με την πάντα άψογη γενειάδα και η φυσιογνωμική ομοιότητά του με τον Νικόλαο τον 2ο, τον τελευταίο τσάρο της Ρωσίας.

    Εδώ ο Μιχαήλ έχει πάρει παραμάζωμα τα μοτίβα: Πρενς ντε Γκαλ, ταρτάν, καρό, ρίγες. Ένας από τους βασικούς κανόνες του στυλ είναι να μην ανακατεύουμε τα μοτίβα, όμως ο εικονιζόμενος προσπερνά τον κανόνα με αυτοπεποίθηση. Φωτό: theelegantmale.com

    Είναι πραγματικά αδύνατον να σκεφτείς κάτι τέτοιο για κάποιον που, για παράδειγμα, με τόση τόλμη και τόση μαεστρία φορά και συνδυάζει τα μοτίβα – κατεξοχήν δείγμα του «γνώστη». Στο «ψαρωτικό» αποτέλεσμα βοηθά πολύ το επιβλητικό παρουσιαστικό του με την πάντα άψογη γενειάδα, η οποία του δίνει αέρα άκρως επιβλητικό, αλλά και ενισχύει τη φυσιογνωμική ομοιότητά του με τον Νικόλαο τον 2ο, τον τελευταίο τσάρο της Ρωσίας (πρώτος ξάδερφος των τριών από τους τέσσερις παππούδες και γιαγιάδες του). Η ομοιότητα αυτή, εξάλλου, τον κάνει ιδιαίτερα αγαπητό στη Ρωσία, μια χώρα στην οποία χαίρει ενός celebrity status που μάλλον δεν τον ακολουθεί στην πατρίδα του, καθώς συνήθως εκπροσωπεί τη βασίλισσα σε εκδηλώσεις στις εσχατιές της Κοινοπολιτείας, όπως το Μπελίζ.

    Από την άλλη, η απόσταση που τον χωρίζει από το θρόνο και από τα κρατικά ταμεία (ποτέ δεν λάμβανε ετήσιο εισόδημα από το κοινοβούλιο ή τη βασίλισσα) είναι ένας από τους παράγοντες που του επιτρέπουν, πιθανότατα, να διατηρεί ανενόχλητος το flamboyant προσωπικό στυλ του. Ένα στυλ που, καθώς φαίνεται, τον αναδεικνύει σε ακόμη πιο δημοφιλή παρουσία στα διάφορα events όπου παρευρίσκεται συνήθως με τη συντροφιά της συζύγου του, Marie Christine von Reibnitz, πριγκίπισσας του Kent, με το αζημίωτο – εξαιτίας αυτού, εξάλλου, έχει «απονεμηθεί» στο ζεύγος το αρκετά περιπαικτικό προσωνύμιο «Rent-A-Kent». Όπως και να ’χει, ναι, αυτός είναι σίγουρα ένας καλοντυμένος άνδρας. Ξέρει πώς να αγνοεί τους κανόνες προς όφελός του, υπογραμμίζει τη «δυνατή» φυσιογνωμία του μέσα από τις διόλου συνεσταλμένες ενδυματολογικές επιλογές του και, τέλος, στα 75 του, δείχνει να γίνεται ακόμα καλύτερος με το πέρασμα του χρόνου.

     

    Διαβάστε ακόμα: Πειράζει που ο Jon Snow φοράει φλοκάτη IKEA; 

     

     

    x Ακολουθήστε το Andro στο Facebook

    Button to top