mini1

Το MINI Clubman είναι λογική συνέχεια των μικρών shooting brake Austin Mini Countryman και Morris Mini Traveller της δεκαετίας του ’60. Και κρίμα που δεν υπάρχουν εκείνα τα ξύλινα διακοσμητικά στο πλάι… MINI Clubman “Woodie”, να μια ιδέα. (photo credit ΜΙΝΙ)

Όχι. Τα σύγχρονα ΜΙΝΙ δεν είναι οπορτουνιστική, ιερόσυλη αναβίωση των Mini-Minor των ‘60s, αλλά μια άλλη πια μάρκα που, χρησιμοποιώντας τα ίδια γράμματα με Caps Lock, «πατάει» πάνω στην εικόνα των μικρών BMC, για να χτίσει μια καινούργια. Και, εδώ και 15 χρόνια, το κάνει αυτό αξιοθαύμαστα.

Από την άλλη, το νέο MINI Clubman, εκτός από ορθολογικά εξελιγμένος απόγονος της αλλόκοτης 1ης γενιάς και μεγαλύτερο MINI ever (να ένας καλός ορισμός του οξύμωρου, ένας άλλος είναι το Fiat 500 Large, αλλά γι’ αυτό προσεχώς) είναι λογική συνέχεια των επιμηκυσμένων Austin Mini Countryman και Morris Mini Traveller της δεκαετίας του ’60.

Παρ’ όλα αυτά, το Clubman, τo oποίο βασίζεται στη Σειρά 2 Active Tourer της BMW και δεν είναι δηλαδή ένα ξεχειλωμένο MINI, παρότι είναι μακρύτερο και, πιο σημαντικά, φαρδύτερο από την 1η του γενιά, ακόμη καταφέρνει να δείχνει μικρό, όντας ουσιαστικά ένα μεγαλούτσικο hatchback.

mini2

To Clubman είναι πλέον κανονικό station wagon, σε μέγεθος hatchback. Και, δόξα τω Θεώ, εξαφανίστηκε επιτέλους εκείνη η μοναχική, ανάποδη πλαϊνή πόρτα που απωθούσε περισσότερους απ’ όσους γοήτευε. (photo credit ΜΙΝΙ)

Ή, αν προτιμάτε, ένα μεσαίο station wagon, με καλούς χώρους για πέντε και με πρακτικότητα που ενισχύεται από τις δύο πίσω πόρτες (“barn-doors” τις λέγαμε κάποτε αυτές) σαν κι αυτές που είχαν κι εκείνα τα Countryman και Traveller).

Διατηρώντας μάλιστα τα κύρια γνωρίσματα της γκάμας: τα μεγάλα φώτα εμπρός, τους στρογγυλούς καθρέφτες, το μικρό ύψος, το ιδιαίτερο ταμπλό… Και το brief, παράλληλα, του σχεδιαστή του, Frank Stephenson, ο οποίος ήθελε το σύγχρονο ΜΙΝΙ να μοιάζει, απ’ την πρώτη κιόλας ματιά, μόνο με Mini.

Όσο για την ονομασία, το Clubman (το οποίο ήταν ένα μάλλον άσχημο facelift του πρώτου Mini στη δεκαετία του ’70) προέκυψε επειδή η «μητέρα» BMW, όταν αποφάσισε τη δημιουργία του, είχε αποκτήσει τα δικαιώματα αυτού του ονόματος, σε αντίθεση με εκείνα των Countryman και Traveller. Αυτά για να μη σας τη βγαίνει κανείς στα αυτοκινητικά κουίζ. Πάμε τώρα παρακάτω…

Αν πάντα γλυκοκοιτούσατε ένα MINI, αλλά χρειαζόσαστε χώρους περισσότερους από κείνους που προσφέρει ένα μικρό hatchback ή/και σας ενοχλούσε η ιδιόρρυθμη διαρρύθμιση των πλαϊνών θυρών της 1ης γενιάς, το Clubman είναι μονόδρομος.

Το ερώτημα, βέβαια, είναι αν ένα παραδοσιακά «μικρό» αυτοκίνητο μπορεί να εξελιχθεί σ’ ένα μακρύ 5άθυρο (εντάξει, 6άθυρο), ικανό να ανταγωνιστεί επάξια τον αυτοκινητικό μαγνητικό βορρά που ακούει στο όνομα «Golf». Ναι, είναι η απάντηση, διότι το DNA του ξεχωριστού design και της οδηγικής συμπεριφοράς που χαρακτηρίζει τη μάρκα έχει μεταφερθεί στο Clubman ιδιαίτερα επιτυχημένα.

Έτσι, αν πάντα γλυκοκοιτούσατε ένα MINI, αλλά (α) χρειαζόσαστε χώρους περισσότερους από κείνους που προσφέρει ένα μικρό hatchback ή/και (β) σας ενοχλούσε η ιδιόρρυθμη διαρρύθμιση των πλαϊνών θυρών της 1ης γενιάς, το Clubman είναι μονόδρομος. Και γράφω «μονόδρομος» μιας και, στα δικά μου μάτια τουλάχιστον, το Clubman είναι αισθητά κομψότερο και από το 5άθυρο MINI και από το ατσούμπαλο Countryman.

Ενώ, ακόμη κι αυτή εδώ η έκδοση Cooper Clubman με (ή μήπως παρά;) το γνωστό 3κύλινδρο βενζινοκινητήρα 1,5 της BMW με τα 136 άλογα, είναι σβέλτη. Και γίνεται σβελτότερη στο sport mode (υπάρχει και κάτι σε green mode, αλλά ποιος ενδιαφέρεται) με τη διαφορά στην απόκριση –και στον ήχο, αλλά δεν παίρνω και όρκο– να είναι αισθητή. Φυσικά και υπάρχουν απώλειες, γιατί είναι και το extra βάρος, και στις απόλυτες επιδόσεις, περισσότερες με το 6άρι αυτόματο Steptronic, και στην οδική συμπεριφορά – το αντίθετο θα ήταν, άλλωστε, έκπληξη.

MINI Cooper Clubman interior

Ποιότητα BMW με τις γνωστές retro πινελιές στο εσωτερικό. Συν κανονική κεντρική κονσόλα, για πρώτη φορά σε MINI. (photo credit ΜΙΝΙ)

Εκεί, πάντως, που και μ’ αυτό το MINI είναι business as usual, είναι στην αμεσότητα του τιμονιού και στις ανάλογα άμεσες, πρακτικά ακαριαίες αλλαγές κατεύθυνσης. Ενώ, και το Clubman μπορεί και κρύβει επιδέξια το μέγεθός του, «μικραίνοντας» σε διαδρομές, ας πούμε, ενδιαφέρουσες, διατηρώντας όμως σταθερότητα και άνεση μεγαλύτερου αυτοκινήτου σε ταξίδι στην εθνική.

Στο εσωτερικό, η ποιότητα είναι τυπικά BMW, ενώ, λόγω και του αυξημένου πλάτους, το Clubman είναι το πρώτο MINI που διαθέτει κανονική κεντρική κονσόλα. Όπερ μεταφράζεται και σε περισσότερο χώρο για μικροπράγματα, και σε κατά τι εργονομικότερη θέση για τα χειριστήρια του πολυσυστήματος ελέγχου iDrive, της BMW.

Ο χώρος αποσκευών (με την αφορμή, η κεντρική κολόνα που σχηματίζουν οι δυο πίσω πόρτες αναμενόμενα περιορίζει την ορατότητα) δείχνει μεγάλος, αλλά στην πράξη δεν είναι μεγαλύτερος από εκείνον μιας BMW Σειράς 1, με την πρόσβαση σ’ αυτόν μάλιστα, παρά τα φαινόμενα, να μην είναι και σημαντικά ευκολότερη.

Το συμπέρασμα πάντως είναι πως η MINI, με το ανανεωμένο Clubman, δημιούργησε ένα αυτοκίνητο που κοιτάει στα μάτια τον καταξιωμένο γερμανικό ανταγωνισμό στην κατηγορία των hatchback, χωρίς να απεμπολεί την ιδιαιτερότητα για την οποία όλα της τα μοντέλα φημίζονται -και επιλέγονται– και την οποία ο ως άνω ανταγωνισμός εν πολλοίς ζηλώνει.

Εξάλλου, πάντα αγόραζες ένα ΜΙΝΙ (ή Mini) γι’ αυτό που ΔΕΝ ήταν, ένα ακόμη δηλαδή αυτοκίνητο του συρμού, έτσι δεν είναι;

MINI Cooper Collage

Το πάτωμα της Σειράς 2 Active Tourer της BMW, στο οποίο «πατάει» το Clubman, σημαίνει μεγαλύτερους χώρους, ακόμη και για πέντε, και αυξημένη πρακτικότητα. (photo credit ΜΙΝΙ)

Τα βασικά

Μοντέλο: ΜΙΝΙ Cooper Clubman
Κινητήρας: 3κύλινδρος βενζίνης 1.499 κ.ε.
Ισχύς: 136 HP @ 4400 rpm
Ροπή: 220 Nm @ 1250 rpm
Μετάδοση/Κιβώτιο: FWD/αυτόματο 6 σχέσεων
Κατανάλωση: 5,1 lt/100 km (επίσημη) – 8,2 lt/100 km (πραγματική)
0-100: 9,1”
Τελική ταχύτητα: 205 km/h
Τιμή: από €25.664.

 

Διαβάστε ακόμα: Little Deuce Coupe – Το πρώτο concept LP για την αυτοκίνηση

 

 

x Ακολουθήστε το Andro στο Facebook

Button to top