Τολμηρές γραμμές και εντυπωσιακές καμπύλες κάνουν το Eclipse Cross να ξεχωρίζει από οποιοδήποτε άλλο Mitsubishi. (photo credit Γ. Καραγιωργάκης)

Έχουν περάσει σχεδόν 25 χρόνια από τότε που η Mitsubishi, σε συνεργασία τότε με την Chrysler, παρουσίασε τo Eclipse – χωρίς Cross. Ένα coupé που κυκλοφόρησε κυρίως στην Ιαπωνία και στις ΗΠΑ. Η ιδέα ενός crossover με το ίδιο όνομα ξεκίνησε πριν από καιρό, και συγκεκριμένα τον Οκτώβριο του ’13, εποχή κατά την οποία η εταιρεία απέσυρε εκείνο το coupé.

Η ειρωνεία δε είναι ότι, αν και το Eclipse Cross δεν χρησιμοποιεί τίποτε από τη Nissan, το Nissan Qashqai είναι εκ των βασικών ανταγωνιστών του, με τα SEAT Ateca, Renault Kadjar και άλλα SUV/crossover ων ουκ έστιν αριθμός, να συνωστίζονται στη δημοφιλέστερη σήμερα κατηγορία.

Το Eclipse Cross τοποθετείται ανάμεσα στο (λίγο) μικρότερο ASX και στο (λίγο) μεγαλύτερο Outlander. Οι διαφορές λοιπόν, όσον αφορά το μέγεθος, είναι προς το παρόν μάλλον μικρές, ενώ υπάρχει η υπόσχεση της Mitsubishi ότι οι διαστάσεις των επόμενων μοντέλων θα είναι πλέον σαφείς για τις κατηγορίες τους, με το ASX να μικραίνει και το Outlander να μεγαλώνει.

Ο σχεδιασμός του Eclipse Cross «είναι κάτι που αποτυπώνεται στις πολύ δυναμικές φόρμες του αυτοκινήτου, οι οποίες θυμίζουν τις γραμμώσεις γυμνασμένου αθλητή στο μπλοκ εκκίνησης», γράφει το δελτίο Τύπου, κάτι που μας θύμισε ότι το ίδιο είχε ειπωθεί και για το πρώτο Yaris από τον δικό του σχεδιαστή, Σωτήρη Κωβό.

Ποιοτικά υλικά, ευρωπαϊκή αισθητική, καλή θέση οδήγησης και πλούσιος εξοπλισμός με Touchpad Controller, Smartphone Link Display Audio και Head Up Display. (photo credit Γ. Καραγιωργάκης)

Με τη χαρακτηριστική πλέον μάσκα (Advanced Dynamic Shield) που φοράνε τα νέα μοντέλα της μάρκας, η αλήθεια είναι ότι η όλη σχεδίαση του Eclipse Cross έχει κάτι από coupé, ακολουθώντας μια σφηνοειδή μορφή. Αν και το εμπρός μέρος είναι όμορφο, το πίσω, με το διπλό τζάμι, είναι αμφιλεγόμενο, αλλά μέχρι εκεί τα παράπονα.

Το SUV της Mitsubishi κινείται από έναν (και μοναδικό) νέο κινητήρας βενζίνης 1.5 με 163 άλογα τα οποία, με τη βοήθεια του 6τάχυτου μηχανικού κιβωτίου, είναι υπεραρκετά για την μπροστοκίνητη έκδοση και αρκετά για την τετρακίνητη η οποία διατίθεται μόνο με αυτόματο (διαρκώς μεταβαλλόμενης σχέσης–CVT) κιβώτιο 8 σχέσεων.

Είχαμε την ευκαιρία να δοκιμάσουμε και το μηχανικό και το αυτόματο κιβώτιο. Κλίνουμε σαφώς υπέρ του μηχανικού και όχι μόνον για οικονομικούς λόγους. Μιλώντας δε για οικονομία, η κατανάλωση, στο πλαίσιο της πρεμιέρας του Eclipse Cross επί ελληνικού εδάφους, κυμάνθηκε περί τα 9 lt/ 100km σε μικτή οδήγηση.

Στο εσωτερικό, η θέση οδήγησης και αυτή του συνοδηγού προσφέρουν αυτό το «σύνδρομο του θρόνου» που χαρακτηρίζει τα περισσότερα SUV, παρέχοντας παράλληλα καλή πλευρική στήριξη.

Παρεμπιπτόντως, η διαδρομή προς τη μονή Οσίου Λουκά –χάσαμε τον αρχικά προγραμματισμένο, χιονισμένο Παρνασσό και τους Δελφούς λόγω του εκεί οικονομικού forum– μας άφησε πολύ καλές εντυπώσεις. Ειδικά για την παρουσία τόσων πολλών περιπολικών τα οποία όμως φρόντιζαν για την ασφάλεια των επιστρεφόντων από το forum και δεν έδιναν σημασία στην ταχύτητα με την οποία εμείς ταξιδεύαμε στο επαρχιακό δίκτυο.

Στο εσωτερικό, η θέση οδήγησης και αυτή του συνοδηγού προσφέρουν αυτό το «σύνδρομο του θρόνου» που χαρακτηρίζει τα περισσότερα SUV, παρέχοντας παράλληλα καλή πλευρική στήριξη. Πίσω τα πράγματα είναι εξίσου καλά, κυρίως λόγω της δυνατότητας μετακίνησης κατά 20 cm είτε όλων είτε μεμονωμένα (60-40) των καθισμάτων, κάτι που βολεύει και τους ψηλούς επιβάτες. Βέβαια αυτό έχει επίπτωση στο χώρο αποσκευών, ο οποίος επηρεάζεται και από την όλη σχεδίαση του αυτοκινήτου.

Η πίσω όψη με το διπλό τζάμι ακολουθεί τα σύγχρονα, εξεζητημένα ιαπωνικά σχεδιαστικά πρότυπα και, όσο να ‘ναι, μια οπτική εξοικείωση τη θέλει. (photo credit Γ. Καραγιωργάκης)

Ο δε εξοπλισμός ακολουθεί όλες τις τάσεις της εποχής με το ταμπλό να χωρίζει τις πληροφορίες και τις λειτουργίες σ’ έναν νοητό οριζόντιο άξονα. Πρωτιά για τη Mitsubishi είναι το Touchpad Controller που ελέγχει τις λειτουργίες του infotainment, υποστηρίζοντας Apple CarPlay και Smartphone Link Display Audio (SDA), ενώ υπάρχει και Head Up Display.

Με τη βασική έκδοση (Inform) πάντως να ξεκινά από τα €24.900 και την κορυφαία τετρακίνητη έκδοση (Intense) να φθάνει τα €35.950, το Eclipse Cross έχει δύσκολο δρόμο μπροστά του. Στον αντίποδα βέβαια βρίσκεται η 5ετής εργοστασιακή εγγύηση και η αδιαφιλονίκητη, παραδοσιακή αξιοπιστία των Mitsubishi. Στοιχεία που, σε συνδυασμό με τους πιστούς οπαδούς της μάρκας, κάνουν τους (σεμνούς) στόχους της ελληνικής αντιπροσωπίας εφικτούς.

Δείτε περισσότερα για το Mitsubishi Eclipse Cross εδώ.

 

//O Αλέξανδρος Κορέσσης γράφει δημόσια για αυτοκίνηση και αυτοκίνητα.

 

Διαβάστε ακόμα: BMW X2. Ή πώς η BMW ξεφορτώνεται τη γραβάτα

 

 

x Ακολουθήστε το Andro στο Facebook

Button to top