Mitsubishi Space Star I

Επιτυχημένο, ευρωπαϊκότερο facelifting με νέους προφυλακτήρες, καπό, μάσκα, φωτιστικά σώματα LED, φώτα ομίχλης, πτέρυγα πίσω και νέους τροχούς 15”. (photo credit Mitsubishi)

Για τη σύγχρονη έκδοση του οποίου, αλλά και για πολλά άλλα, ενημερωθήκαμε εν πλω στο σαλόνι της Α’ θέσης, φυσικά, του ferry «Ιονίς» προς το νησί.

Όπως π.χ. για τα νέα δεδομένα της ελληνικής αγοράς αυτοκινήτου που, ούτε λίγο ούτε πολύ, ανεβάζουν την ηλικία του μέσου αγοραστή καινούργιου αυτοκινήτου, από τα 38 έτη, που ίσχυε έως το 2008, στα 43.

Ή για το ότι οι παραπάνω έχουν ήδη οικογένεια, και ότι οι 7 στους 10 πληρώνουν μετρητοίς. Αυτό το τελευταίο δείχνει μάλλον λίγο για τη σήμερον ημέρα, εκτός κι αν στις μετρήσεις συμπεριλαμβάνονται και τα αυτοκίνητα για τις εταιρείες ενοικίασης. Αλλά αυτές δεν έχουν βέβαια οικογένεια, οπότε…

Μάθαμε ακόμη ότι τα μέσα ετήσια χιλιόμετρα που διανύουμε έχουν μειωθεί στα 10.000. Αυτά και αρκετά άλλα μας κάνουν να αναλογιζόμαστε πόσο δυσοίωνα είναι αυτά τα δεδομένα, αλλά και πόσο φυσιολογικά και ενδεικτικά της κατάστασης που επικρατεί στη χώρα σήμερα. Η οποία, δυστυχώς, δεν δείχνει να ανακάμπτει.

Τελοσπάντων, το “Space Star”… Για το οποίο, αν σκεφτούμε ότι διαδέχτηκε το Colt, το όνομα Magnum ίσως του πήγαινε περισσότερο. Με τα segment B και C (τα σουπερμίνι και τα μεσαία δηλαδή) να έχουν τη μερίδα του λέοντος (67%), το ανανεωμένο “Space Star” έρχεται να πλασαριστεί, με αξιώσεις, ανάμεσα σ’ έναν ανταγωνισμό που έχει εδραιωθεί και δεν το κουνάει ρούπι.

Γενικά, πρόκειται για ένα αυτοκίνητο που δεν κρύβει την ιαπωνική αντίληψη σχεδίασης αυτοκινήτων πόλης.
Mitsubishi Space Star collage

Ανανεωμένο εσωτερικό με ανασχεδιασμένα όργανα, αυτόματο κλιματισμό, Start/Stop και option αυτόματου κιβωτίου CVT. Ο βενζινοκινητήρας 1.2 των 80 ίππων είναι ο μόνος διαθέσιμος. (photo credit Mitsubishi)

Το αυτοκίνητο τοποθετείται, και σωστά, στο segment B των Yaris, Micra, Corsa, 208 κ.λπ. όπου και το μεγαλύτερο κομμάτι των πωλήσεων (ναι, ναι και λόγω ενοικιαζόμενων, ΟΚ). Σύμφωνα δε με την εταιρεία, στοχεύει περισσότερο στο γυναικείο πληθυσμό, ποντάροντας στο νέο σχεδιασμό, στα χρώματα, καθώς και στον πολύ καλό εξοπλισμό για την κατηγορία.

Εντύπωση, για παράδειγμα, μας έκανε η keyless εφαρμογή, το Start/Stop, η οθόνη αφής με Bluetooth, τα χειριστήρια στο τιμόνι, ο αυτόματος κλιματισμός, ο αισθητήρας βροχής, οι προβολείς ομίχλης εμπρός (το οποίο είναι και το ομορφότερο κομμάτι του αυτοκινήτου), οι 15άρες ζάντες αλουμινίου, τα LED φώτα και άλλα, τα οποία ο ανταγωνισμός συνήθως χρεώνει ένα προς ένα.


Διαβάστε ακόμα: Alfa Romeo MiTo Racer 1.3 JDTM-2 – Ιταλιάνικα κομψή και με καλούς τρόπους


Τα νούμερα λένε ότι το νέο Mitsubishi Space Star είναι κατά 8,5 εκ. μακρύτερο από το απερχόμενο. Eκατοστά τα οποία οφείλονται στον επανασχεδιασμό των προφυλακτήρων. Επανασχεδιασμένα όμως είναι και τα όργανα στο ταμπλό, το τιμόνι και το ίδιο το εσωτερικό. Γενικά, πάντως, πρόκειται για ένα αυτοκίνητο που δεν κρύβει την ιαπωνική αντίληψη σχεδίασης αυτοκινήτων πόλης.

Ωστόσο, όντας εφοδιασμένο με έναν και μόνο βενζινοκινητήρα, χάνει το προνόμιο να εκμεταλλευτεί το μεγάλο δέλεαρ του Έλληνα αγοραστή: το diesel. Από την άλλη, στην κατηγορία αυτή πρέπει να σκεφτείς πολύ αν αξίζει τον κόπο να πληρώσεις ένα 20%-30% παραπάνω στην τιμή αγοράς για χρήση η οποία, είπαμε, κυμαίνεται στα 10.000 χλμ. το χρόνο.

Αφού το Space Star πάει έτσι στην Αίγινα, δεν θα έχει κανένα πρόβλημα στο Σύνταγμα, όπου και το φυσικό του περιβάλλον.

Ο βενζινοκινητήρας MIVEC (Mitsubishi Innovative Valve-timing Electronic Control system), πάντως, έχει χωρητικότητα 1.200 κ.ε., ιπποδύναμη 80 HP και ροπή 106 Nm. Είναι φυσικά Euro6, με μέση επίσημη (και αρκετά αισιόδοξη) κατανάλωση 4,3 lt/100 km. Συνοδεύεται με 5τάχυτο χειροκίνητο κιβώτιο (το οποίο και οδηγήσαμε στην Αίγινα), αλλά διατίθεται και με τη σωστή μεν ακριβότερη δε αυτόματη έκδοση διαρκούς μεταβαλλόμενης σχέσης (CVT).

Mitsubishi Space Star II

Τα χρώματα της καλοκαιρινής Αίγινας, που επιλέχτηκε για την παρουσίαση, ταίριαξαν απόλυτα με το Space Star σε χρώμα Wine Red Pearl. (photo credit Mitsubishi)

Σε κάθε περίπτωση, στο δρόμο κανείς δεν θα δυσκολευτεί, ενώ εντύπωση μας έκανε και η ηχομόνωση, η οποία ήταν απαραίτητη στην «ειδική διαδρομή» Λιμάνι-Πέρδικα-Λιμάνι, με pit stop στο Κέντρο Προστασίας Αγρίων Ζώων (ΚΕΠΑΖ) του νησιού.

Το ευχάριστο εσωτερικό και τα άνετα καθίσματα ισοστάθμισαν τη ζωηράδα του οδηγού/συνοδηγού και, αφού το Space Star πάει έτσι στην Αίγινα, δεν θα έχει κανένα πρόβλημα στο Σύνταγμα, όπου και το φυσικό του περιβάλλον.

Νέα αμορτισέρ και ελατήρια μειώνουν τις κλίσεις και βελτιώνουν τη σταθερότητα του αυτοκινήτου, ενώ η νέα πίσω πτέρυγα βοηθά στην αεροδυναμική, χαρίζοντας στο Space Star συντελεστή οπισθέλκουσας 0,27. Μπορεί να είναι entry level Mitsubishi, δεν παύει όμως να είναι Mitsubishi.

Mε μόνο χρεώσιμο option το μεταλλικό χρώμα (€450), η μοναδική έκδοση Intense κοστίζει €12.990 με το 5τάχυτο χειροκίνητο κιβώτιο, και €14.350 με το αυτόματο CVT. Πέντε χρόνια εργοστασιακή εγγύηση και οδική βοήθεια, χρηματοδοτικά προγράμματα από €150/μήνα έρχονται να συμπληρώσουν το πακέτο, κάνοντας το Space Star διεκδικητή μιας από τις πρώτες θέσεις στη δύσκολη κατηγορία που παίζει.

Ποιους έχει απέναντι; Μα όλη την Α’ Εθνική!

//O Αλέξανδρος Κορέσσης γράφει δημόσια για αυτοκίνηση και αυτοκίνητα.

 

Διαβάστε ακόμα: Ford Fiesta ST 182-197 HP – Πουλάει μούρη και καλά κάνει

 

 

x Ακολουθήστε το Andro στο Facebook

Button to top