Monza von Trips

Ο Wolfgang “Taffy” von Trips σκοτώθηκε στις 10.9.61 στον 2ο γύρο του Ιταλικού GP στη Monza, μετά από επαφή της Ferrari του με τη Lotus του Jim Clark (#36). Ο Clark έμελλε να χάσει τη ζωή του εφτά χρόνια αργότερα στο Hockenheim. (photo credit nytimes.com)

Μέχρι τις 10 Σεπτεμβρίου του 1961, ο von Trips (πιο γνωστός στους φίλους ως “Taffy” και στους… λιγότερο φίλους ως “Count Crash”, λόγω του παρορμητικού ξεκινήματος της καριέρας του) είχε ήδη πάρει μέρος στα έξι Grand Prix της χρονιάς, έχοντας νικήσει στα δύο – Ολλανδία και Μ. Βρετανία.

Νωρίτερα, είχε δε συμμετάσχει με επιτυχία και σε άλλους αγώνες (ήταν οι εποχές που οι πιλότοι της F1 έτρεχαν παντού), νικώντας μεταξύ άλλων στο Solitude F2 GP του ’60 στη Στουτγάρδη και στο Targa Florio του ’61 – και στους δυο αγώνες με Ferrari.

Βρίσκοντας παράλληλα και το χρόνο να μάθει και στον Juan Carlos, διάδοχο τότε του θρόνου της Ισπανίας, να οδηγεί – αν και ο ίδιος δεν απέκτησε ποτέ του δίπλωμα!

Το Μάιο μάλιστα του ’58 είχε κερδίσει με Porsche και στην ανάβαση της «μεγάλης» Πάρνηθας των 10 km, η οποία τότε ήταν γύρος του Ευρωπαϊκού Πρωταθλήματος Αναβάσεων, με το ρεκόρ του των 6’ 30” να παραμένει ακατάρριπτο – και φυσικά στην Ιστορία.

Monza von Trips collage I

Οι δυο τελευταίες φωτογραφίες λίγο πριν την εκκίνηση: στη μοιραία Ferrari #4 και με τον Jim Clark. Στο ίδιο ατύχημα (στον κύκλο) σκοτώθηκαν και 15 θεατές – αδιανόητο με τα σημερινά δεδομένα. Οι δυο κεκλιμένες στροφές “alta velocità” σήμερα χορταριάζουν. (photo credits pinterest.com, wsj.com, ivegotmytowel.tumblr.com, alchetron.com, commons.wikimedia.org, techturkey.com)

Πριν από το Ιταλικό GP του ’61 στη Monza, λοιπόν, ο von Trips χρειαζόταν μια 3η θέση για να εξασφαλίσει τον Παγκόσμιο Τίτλο και να γίνει έτσι ο πρώτος Γερμανός πρωταθλητής της F1. Πήρε μεν την pole position, αλλά δεν ξεκίνησε καλά, με αποτέλεσμα να τον προσπεράσουν τα αμέσως επόμενα αυτοκίνητα.

Σήμερα, τα banking στις δύο μεγάλες υπερυψωμένες στροφές χορταριάζουν. Μακάρι να μείνουν εκεί για πάντα ως ανάμνηση του πόσα το σπορ έχει καταφέρει στον τομέα της ασφάλειας από τη μοιραία εκείνη Κυριακή του ’61.

Στο 2ο μόλις γύρο, λίγο πριν από τη σημερινή δεξιά στροφή Parabolica, ο εμπρός δεξιός τροχός της Lotus-Climax του Jim Clark ακούμπησε τον πίσω αριστερό της Ferrari του von Trips. Η Ferrari έφυγε από το δρόμο και κατέληξε ανάμεσα στους θεατές, σκοτώνοντας 15 και τραυματίζοντας δεκάδες. Ο ίδιος ο von Trips εκτοξεύτηκε από το αυτοκίνητο (ήταν τα χρόνια χωρίς ζώνες ασφαλείας) και σκοτώθηκε ακαριαία.

Το εκπληκτικό όμως –και ταυτόχρονα αυτό που δείχνει το πώς η εποχή αντιμετώπιζε την ασφάλεια, τα συνεχή ατυχήματα, τους τραυματισμούς και εντέλει το θάνατο– είναι ότι ο αγώνας, τον οποίο κέρδισε ο Phil Hill, επίσης με Ferrari, όπως και το πρωτάθλημα, συνεχίστηκε κανονικά σαν να μην έχει συμβεί τίποτε. Παρότι τραυματιοφορείς, carabinieri και πυροσβέστες μάζευαν πτώματα, και νοσοκομειακά πηγαινοέρχονταν στις κλινικές της περιοχής.

Monza von Trips collage II

Η Γερμανία θα περίμενε 33 ακόμη χρόνια για τον πρώτο της πρωταθλητή. Ο κόμης με τον Stirling Moss (πάνω δεξιά) και με τον Phil Hill (κάτω αριστερά). Το ρεκόρ του στην Πάρνηθα το ‘58 (κάτω δεξιά) παραμένει άπιαστο. (photo credits 60years.autosport.com, dailymail.co.uk, jessealexander.com, caranddriver.gr)

Το ιταλικό Grand Prix του ’61 ήταν, πάντως, η τελευταία φορά που χρησιμοποιήθηκαν οι μεγάλες κεκλιμένες στροφές Curva Nord και Curva Sud Alta Velocità της Monza. Στη συνέχεια, η μεγάλη πίστα μεταμορφώθηκε στη σημερινή που με τον καιρό απέκτησε και τα τρία σικέιν – Rettifilo πριν από την Curva Grande, della Roggia πριν από την πρώτη Lesmo και Ascari στην πίσω ευθεία, για όσους ενδιαφέρονται.

Σήμερα, τα banking στις δύο μεγάλες υπερυψωμένες στροφές χορταριάζουν, μην μπορώντας πλέον να κρύψουν τα χρόνια τους. Και μακάρι να μείνουν εκεί για πάντα ως ανάμνηση του πόσα το σπορ έχει καταφέρει στον τομέα της ασφάλειας από τη μοιραία εκείνη Κυριακή του ’61.

Μην παραλείψετε να δείτε τα δύο video παρακάτω:
Το ανατριχιαστικό πρώτο με το ατύχημα…


…και το συγκινητικό δεύτερο για την ζωή του Taffy, με τη μουσική του Chris Rea.

ΥΓ1: Αργά το βράδυ της ίδιας μέρας, ένα επιβατικό αεροσκάφος της President Airlines από το Ντίσελντορφ για το Σικάγο συνετρίβη στο Σάνον της Ιρλανδίας, χωρίς επιζώντες. Η τραγική ειρωνεία, αν αυτή είναι η σωστή έκφραση εδώ, είναι πως ο von Trips είχε ήδη εισιτήριο για αυτό. Έτσι, είχε δύο πιθανότητες να πεθάνει και καμία να επιζήσει.

ΥΓ2: Την ίδια χρονιά, ο von Trips είχε φτιάξει μια πίστα karting, στο Kerpen της Γερμανίας. Σε αυτήν ακριβώς την πίστα, την οποία νοίκιασε αργότερα ένας Rolf Schumacher, έκαναν τους πρώτους τους γύρους τα δύο παιδιά του Rolf – ο Michael και ο Ralf.

ΥΓ3: Η νίκη του Michael Schumacher (αυτός ήταν τελικά ο πρώτος Γερμανός πρωταθλητής F1) στο Spa το ‘92 ήταν η πρώτη για Γερμανό οδηγό μετά από εκείνη του von Trips, στο Aintree το ‘61.

 

Διαβάστε ακόμα: Μαθαίνοντας οδήγηση στους Dean, McQueen και Hackman

 

 

x Ακολουθήστε το Andro στο Facebook

Button to top