Όταν έχεις παρκάρει τη μοτοσικλέτα κάτω απ’ το γραφείο σου και βγαίνεις κάθε τρεις και λίγο για να την χαζέψεις, τι μπορεί να σημαίνει; Η Moto Guzzi Stelvio είναι μια όμορφη adventure bike, ειδικά σ’ αυτά τα χρώματα είναι πολύ δύσκολο να περάσει απαρατήρητη.
Οι φωτογραφίες την αδικούν, από κοντά είναι πιο όμορφη κι απ’ το Street αδελφάκι της, την V100 Mandello που είχαμε οδηγήσει πέρσι. Η Stelvio είναι αρχοντική, κι όταν βρίσκεσαι πάνω της αισθάνεσαι ότι οδηγάς κάτι ιδιαίτερο. Θα μου πείτε, είναι Guzzi κι αυτό από μόνο του είναι αρκετό για να την κάνει να ξεχωρίζει.
Πώς συμπεριφέρεται στο δρόμο; Εκτός δεν την πήγαμε, δεν είχε νόημα. Αυτή η μοτοσικλέτα με βάρος κάτι παραπάνω από 250 κιλά δε σε προδιαθέτει για τρέλες στο χώμα αν και για διελεύσεις χωματόδρομων, βατών όμως, δε θα λέγαμε όχι. Στο δρόμο λοιπόν η Moto Guzzi θα ικανοποιήσει στον μέγιστο βαθμό όσους έχουν σπορ ανησυχίες. Οι ρυθμιζόμενες αναρτήσεις της, αν και με σχετικά μεγάλες διαδρομές, είναι σφιχτές, αλλά παραμένουν αρκούντως άνετες έτσι ώστε να μην κουράζουν.
Πράγματι όμως, το βάρος της εξαφανίζεται κι εσύ συγκεντρώνεσαι στο να την οδηγείς γρήγορα, να απολαμβάνεις το στροφιλίκι, να σταματάς χωρίς δράματα με τα φρένα-άγκυρες της Brembo, και να ανοίγεις το γκάζι όσο θες εισπράττοντας την αγριάδα αυτού του υπέροχου V2 κινητήρα, σήμα κατατεθέν της ιταλικής φίρμας.
Η Stelvio είναι μια ζωντανή μοτοσικλέτα, με κραδασμούς οι οποίοι γίνονται αισθητοί χωρίς να ενοχλούν, προσθέτοντας πόντους στην εμπειρία της οδήγησής της, είναι μια μοτοσικλέτα με έντονο χαρακτήρα, με ψυχή αν θέλετε, που σε ωθεί να γράψεις πολλά χιλιόμετρα μαζί της.
Στο ταξίδι θα σε βοηθήσει η ηλεκτρονικά ρυθμιζόμενη ζελατίνα της η οποία κάλυπτε σε μεγάλο βαθμό το πάνω μέρος του σώματός μου, το cruise control, οι διάφοροι χάρτες απόδοσης, τα ραντάρ μπρος-πίσω και η πάρα πολύ καλή σέλα της, απ’ τις πιο άνετες που έχω δοκιμάσει τα τελευταία χρόνια. Η κατανάλωση θα κυμανθεί γύρω στα 6,5 λίτρα μια και δύσκολα δεν θα μπεις στον πειρασμό να την οδηγήσεις σε κάποια σημεία, γρήγορα.
Σίγουρα η Guzzi δεν είναι η μοτοσικλέτα που θα θες να χρησιμοποιείς στο κέντρο της μποτιλιαρισμένης Αθήνας όπως θα μπορούσε να το κάνει ας πούμε η όχι και τόσο μακρινή της ξαδέρφη, η Moto Guzzi V7, αν και, παρόλο που ίσως θα σας φανεί υπερβολικό, δεν είναι απ’ τις πιο δύσκολες μηχανές της κατηγορίας της.
Το κέντρο βάρους της βρίσκεται ψηλά αλλά το ζύγισμα της είναι άψογο, το τιμόνι της περνάει πάνω απ’ τους περισσότερους καθρέφτες κι όταν τη συνηθίσετε θα διασχίζετε τα σημεία με τις ουρές από αυτοκίνητα, με αρκετή σιγουριά, για να ξεφύγετε και να κατευθυνθείτε σε μέρη για τα οποία η Stelvio έχει φτιαχτεί, εκτός άστεως. Αυτό που μάλλον δεν θα συνηθίσετε είναι το σχετικά σκληρό της κιβώτιο και ειδικά το κούμπωμα της πρώτης σχέσης στο φανάρι, όπου κάθε φορά θα ακούγεται ένα κλανκ κι η μοτοσικλέτα θα μετακινείται προς τα μπρος.
Βέβαια, και για να μην νομίζετε ότι λέμε ή μάλλον γράφουμε ότι θέλουμε, πιστεύω ότι για αναβάτες κάτω του 1.75, τα πράγματα θα είναι λίγο δύσκολα οπότε καλό είναι να την πάρετε μια ωραία βόλτα και να τη δοκιμάσετε πριν αποφασίσετε. Εμείς την αφήσαμε με μισή καρδιά στην αντιπροσωπεία έχοντας ήδη γεμίσει τις μπαταρίες μας με τις όμορφες διαδρομές που κάναμε μαζί της.
Την Moto Guzzi Stelvio μας παραχώρησε για δοκιμή η Moto Guzzi Hellas και η Piaggio Λυμπερόπουλος.
Διαβάστε ακόμα: Ducati Scrambler Icon. Ένα Scrambler με έντονη προσωπικότητα.