H Moto Guzzi V85 Strada ‘φοράει’ τον ίδιο κινητήρα με το V7 που είχαμε οδηγήσει πέρσι, με τη διαφορά ότι έχει μεταβλητό χρονισμό στις βαλβίδες και η ισχύς έχει ανέβει στα 80 άλογα. Η V85 Strada, μια από τις τρεις διαθέσιμες εκδόσεις του ίδιου μοντέλου, υπάρχουν επίσης η V85TT και η V85TT Travel, είναι μια μοτοσυκλέτα adventure που όμως εστιάζει στην χρήση εντός δρόμου, στην άνεση καθώς και στην σπορτίφ οδηγική συμπεριφόρα. Η έκδοση της δοκιμής μας είχε χυτές ζάντες, πιο λιτή εμφάνιση και είναι και η πιο οικονομική, η τιμή της ξεκινάει από τα 12.790 ευρώ.
Η μοτοσυκλέτα της ιστορικής ιταλικής φίρμας είναι μια αυθεντική Guzzi κι αυτό το αντιλαμβάνεσαι αμέσως μόλις πατήσεις το μπουτόν της μίζας, ακούσεις τον χαρακτηριστικό ήχο του V2 κινητήρα και την νιώσεις να ταλαντεύεται και να μετακινείται ελαφρώς προς τα δεξιά λόγω της ύπαρξης άξονα στη μετάδοση. Μόλις σταματήσεις στο πρώτο φανάρι και αφήσεις το τιμόνι απ’ τα χέρια σου θα δεις ότι το τιμόνι της μοτοσυκλέτας δονείται από τους κραδασμούς του κινητήρα. Αυτά τα στοιχεία του χαρακτήρα της είναι εκείνα που αναζητούσα κάθε φορά όταν την έπαιρνα για κάποια μετακίνηση είτε εντός είτε εκτός πόλης. Η Moto Guzzi σε βάζει αμέσως στη λογική να ασχοληθείς με την οδήγηση, να ξεχάσεις την αστική ζούγκλα και να σκέφτεσαι πότε θα βρεις χρόνο για να κάνεις ένα ταξίδι μαζί της. Είναι μια ζωντανή μοτοσυκλέτα, περισσότερο κι απ’ την μεγάλη της αδελφή, την Stelvio, που είχαμε οδηγήσει πριν από έναν μήνα περίπου και για την οποία γράφαμε ότι έχει ψυχή.
Η V85 Strada υπηρετεί ακόμα πιο πιστά αυτή την αντίληψη που πολλοί ενδεχομένως να υποστηρίζουν ότι ανήκει σε άλλες εποχές. Η Moto Guzzi όμως κάθε άλλο παρά μοτοσυκλέτα του παρελθόντος είναι, μια και είναι εξοπλισμένη με τα περισσότερα ηλεκτρονικά καλούδια τα οποία βρίσκουμε σε ανταγωνιστικά μοντέλα άλλων εταιρειών, ενώ η οδηγική της συμπεριφορά βάζει τα γυαλιά στα περισσότερα από αυτά μια και είναι απολαυστική και αρκούντως σπορ στις ορεινές διαδρομές, υπέρ του δέοντος σταθερή στις ανοιχτές καμπές και ξεκούραστη στον αυτοκινητόδρομο. Δηλαδή, είναι τέλεια; Όχι βέβαια. H V85 Strada θα μπορούσε να έχει μια καλύτερη ζελατίνα, μια ποιοτικότερη πίσω ανάρτηση και ένα λιγότερο θορυβώδες κιβώτιο ταχυτήτων. Θα μπορούσε να είναι και πιο οικονομική στην πόλη.
Όμως, έχει ένα μεγάλο ρεζερβουάρ 23 λίτρων, δεν είναι ιδιαίτερα βαριά, 226 κιλά, το κέντρο βάρους της δεν βρίσκεται πολύ ψηλά οπότε αναβάτες άνω των 175 εκατοστών δεν θα έχουν πρόβλημα στο να την διαχειριστούν, άψογα φρένα της Brembo, και το σημαντικότερο όλων για όσες και όσους το θεωρούν απαραίτητο σε μια μηχανή: χαρακτήρα! Αν ήταν δική μου δεν θα βαριόμουν να πατάω ποτέ αυτό το κουμπί της μίζας. Δε θα χόρταινα το γουργουρητό του κινητήρα στις χαμηλές στροφές ούτε το κροτάλισμά του στις ψηλές κάθε φορά που θα πήγαινα βόλτα. Δεν θα με κούραζε το βάρος της μέσα στην πόλη και θα αισθανόμουν ότι έχω μια ξεχωριστή μοτοσυκλέτα στην κατοχή μου.
Η V85 Strada, καθώς και οι υπόλοιπες εκδόσεις αυτού του μοντέλου της Moto Guzzi, είναι για τους συνειδητοποιημένους αναβάτες που θέλουν να ξεχωρίζουν αλλά και να οδηγούν μια διαφορετική μοτοσυκλέτα με έναν κινητήρα που δεν θα τον βρείτε σε καμία άλλη εταιρεία.
//Την Moto Guzzi V85 Strada μας παραχώρησε για δοκιμή η Moto Guzzi Hellas και η Piaggio Λυμπερόπουλος.
Διαβάστε ακόμα: Suzuki GSX-S 1000GX. Γρήγορη, άνετη και ταξιδιάρα.