Μουσείο Ιδρύματος Βασίλη & Ελίζας Γουλανδρή: δείτε γιατί -και αρχιτεκτονικά- είναι ένα στολίδι

    Το Μουσείο εγκαινιάζεται σήμερα (1η Οκτωβρίου) και φιλοδοξεί να γίνει πόλο έλξης διεθνούς σημασίας και ακτινοβολίας. Το αρχιτεκτονικό γραφείο Ι.&α. Βικέλας ΑΕ μάς ξεναγεί στο εσωτερικό του.

     

    Τα εγκαίνια του Μουσείου γίνονται την 1η Οκτωβρίου και από τις 2 του μήνα θα είναι προσβάσιμο στο κοινό.

    Το νέο μουσείο σύγχρονης τέχνης Ιδρύματος Β. & Ε. Γουλανδρή, που εγκαινιάζεται σήμερα, 1η Οκτωβρίου, στεγάζεται στο κτίριο της οδού Ερατοσθένους 13, όπου συνυπάρχουν το παλιό με το νέο. Το μουσείο θα είναι επισκέψιμο για το κοινό από την Τετάρτη 2 Οκτωβρίου 2019.

    Το νέο μουσείο φιλοξενεί ένα διατηρητέο κτίριο, μόλις λίγα μέτρα από το Καλλιμάρμαρο, που αναβαθμίστηκε και επεκτάθηκε, και φιλοξενεί μέρος της συλλογής έργων τέχνης του ιδρύματος Βασίλη και Ελίζας Γουλανδρή.

    Η σύγχρονη αίθουσα συνεδρίων.

    Σύμφωνα με τους αρχιτέκτονες, στο έργο αυτό έγινε συστηματική προσπάθεια αποκατάστασης & ανάδειξης ενός υφιστάμενου διατηρητέου κελύφους με ιστορικά μορφολογικά χαρακτηριστικά νεοκλασσικού ύφους και ταυτόχρονα της επεξεργασίας μιας σύγχρονης προσθήκης, ώστε να αναπτύσσονται σ’ ένα ενιαίο λειτουργικό πρόγραμμα με ιδιαίτερες απαιτήσεις και περιεχόμενο σε επτά ορόφους ανωδομής και πέντε υπόγεια.

    Το νέο μουσείο χωροθετήθηκε σε γωνιακό οικόπεδο μέσα στο πυκνά δομημένο αστικό τοπίο της πρωτεύουσας, κοντά στο ιστορικό κέντρο. Έχει πρόσωπο στην πλατεία του ναού του Αγ. Σπυρίδωνα στο Παγκράτι. Το Ίδρυμα Βασίλη & Ελίζας Γουλανδρή ανέλαβε την ανάπλαση της κλιμακωτής πλατείας και του βαθμιδωτού πεζόδρομου στα πλαίσια σχετικής δωρεάς προς το Δήμο Αθηναίων.

    Ιδιαίτερη μνεία δόθηκε στους χώρους όπου το πράσινο θα κυριαρχεί.

    Το μουσείο επιδιώκει με την παρουσία του και το μοναδικό περιεχόμενό του, να αποτελέσει πόλο έλξης διεθνούς σημασίας και ακτινοβολίας.

    Ο χώρος της βιβλιοθήκης.

    Λειτουργικά συνδυάζεται ο εκθεσιακός και ο παιδευτικός χαρακτήρας, που προϋποθέτει η οργάνωση και το πνεύμα ενός σύγχρονου μουσείου, με χώρους βιβλιοθήκης, αίθουσας διαλέξεων, video room και παιδικό εργαστήρι, ενώ προστίθεται σε αυτούς και café-εστιατόριο κοντά στην είσοδο, με πρόσβαση στην υπαίθρια προστατευμένη αυλή στη στάθμη του ημιώροφου.

    Ένας από τους εξωτερικούς χώρους του Μουσείου.

    Η συνολική αντιμετώπιση του σχεδιασμού των όψεων, αφορά στην εντύπωση απομείωσης του μεγάλου ύψους και στην οπτική αφαίρεση, συγκριτικά με ένα αρκετά επιβαρυμένο αισθητικά, γύρω περιβάλλον.

    Οι αρχιτέκτονες ανέδειξαν το υπάρχον κέλυφος με νέες τεχνικές.

    Ογκοπλαστικά, προβάλλεται το τριώροφο διατηρητέο κτίσμα, με νέα βάση που επενδύθηκε με πλάκες πωρόλιθου όμοιες με αυτές της σύγχρονης επέκτασης. Η νέα προσθήκη, οπισθοχωρεί, δημιουργώντας έναν διακριτό όγκο εν εσοχή με σύγχρονο μορφολογικό λεξιλόγιο.

    Οι χώροι, αναπτύσσονται λειτουργικά γύρω από ένα κεντρικό κλιμακοστάσιο.

    Η επένδυση του νέου κελύφους, γίνεται από αναρτημένες πλάκες ωχρού πωρόλιθου Έδεσσας, με οριζόντιο κάναβο, εναλλάξ τοποθέτηση σε δύο ζώνες διαφορετικού ύψους και επεξεργασίας της επιφάνειας και γραμμικές εσοχές με φεγγίτες· που εισάγουν το φυσικό φως στους εκθεσιακούς χώρους.

    Λειτουργικά συνδυάζεται ο εκθεσιακός και ο παιδευτικός χαρακτήρας του μουσείου.

    Στην απόληξη τοποθετήθηκε ηχοπέτασμα από διάτρητη λαμαρίνα για τις κλιματιστικές μονάδες και εγκαταστάσεις του δώματος ενώ στις πίσω πλευρές έγιναν θερμοπροσόψεις, με γραμμικές εσοχές από χαλύβδινα στοιχεία UPN.

    Παντού υπάρχει η αίσθηση του καθαρού φωτός.

    Οι χώροι, αναπτύσσονται λειτουργικά γύρω από ένα κεντρικό κλιμακοστάσιο στο οποίο εισάγεται διάχυτος φυσικός φωτισμός μέσω των γυάλινων ανελκυστήρων. Από τον γ’ όροφο και άνω, οι χώροι οργανώνονται σε δύο άξονες συγκλίνοντες στο σημείο του κατακόρυφου πυρήνα κυκλοφορίας, που γίνεται δεσπόζον σημείο αναφοράς, με επεξεργασμένες λεπτομέρειες κρυφού φωτισμού και γυάλινη οροφή στη στέψη του. Στην τελευταία στάθμη με τα γραφεία διοίκησης, δημιουργείται βαθιά περιμετρική κόγχη, ως επίστεψη του κτιρίου.

    //Το νέο μουσείο του Ιδρύματος Βασίλη & Ελίζας Γουλανδρή θα είναι επισκέψιμο για το κοινό από την Τετάρτη 2 Οκτωβρίου 2019.

     

    ⇒ Για περισσότερα επισκεφθείτε το archisearch.gr.  

     

    Διαβάστε ακόμα: Οι λονδρέζικες κρήνες του περίφημου Κύπριου designer Michael Anastassiades.

     

     

     

    x Ακολουθήστε το Andro στο Facebook

    Πιο δημοφιλή

    Ο περίφημος Christakis πέθανε πριν λίγες ημέρες, αφήνοντας πίσω του μια σημαντική κληρονομιά, σε πάνω από έναν αιώνα ζωής. Οι διάσημοι πελάτες του ξεκινούσαν από τον «εθνάρχη» Κωνσταντίνο Καραμανλή και έφταναν ως τον Σάκη Ρουβά. Τα εγγόνια του, Χρήστος και Αντώνης, που συνεχίζουν τη σπουδαία παράδοση, αποχαιρετούν τον παππού τους μέσω του Andro.

    Andro Ο Άνδρας από την αρχή

    Αφεθείτε στον μυστικισμό και το ακραιφνές στυλ που προσφέρει αυτή τη θαυμαστή μονοχρωμία. Διότι το μαύρο είναι πρακτικό, διαχρονικό και δεν πρόκειται ποτέ να σας διαψεύσει.

    Andro Ο Άνδρας από την αρχή

    Οπως η καλή αρχιτεκτονική δεν ορίζεται από ανούσιες πρωτοτυπίες, αλλά βιώνει τη σιγουριά της διαχρονικότητας, έτσι και ο σχεδιασμός ενός bespoke κοστουμιού σημαίνει προσήλωση στην αισθητική και την εξατομικευμένη εμπειρία. Γράφει ο αρχιτέκτων Νικόλας Μπαρελιέ.

    Andro Ο Άνδρας από την αρχή

    Διατηρεί (δονκιχωτικά) ένα από τα τελευταία παραδοσιακά μαγαζιά στο Μοναστηράκι. Τον επισκεφτήκαμε και τον φωτογραφίσαμε αποκλειστικά. Ένας ιδιοσυγκρασιακός έμπορος παλαιών κοσμημάτων και έργων τέχνης αποκωδικοποιεί -και τεκμηριώνει- το στυλ του.

    Andro Ο Άνδρας από την αρχή
    Button to top Andro