
Οι διαφορές μεταξύ βενζινοκίνητου Cooper S και ηλεκτροκίνητου Cooper E (εδώ σε μπλε) εντοπίζονται στο μπροστινό μέρος, στις χειρολαβές και στην οροφή. (photo ΜΙΝΙ/Γ. Καραγιωργάκης)
Επιγραμματικά, η νέα γενιά των βενζινοκίνητων 3θυρων και 5θυρων MINI Cooper εξακολουθεί να κινείται από τους δυο γνωστούς TwinPower Turbo κινητήρες του ομίλου: τον 3κύλινδρο 1.5 με 156 άλογα, για τα ΜΙΝΙ Cooper C και τον 4κύλινδρο 2λιτρο, με 204, για τα MINI Cooper S. Πρέπει δε να έχετε υπόψη σας ότι και οι δύο συνδυάζονται πλέον αποκλειστικά με 7τάχυτο αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη. Bummer.
Όσον αφορά τα αμιγώς ηλεκτροκίνητα ΜΙΝΙ Cooper, και εδώ υπάρχουν δύο εκδόσεις «κινητήρα»: MINI Cooper E, με μπαταρία 36,6 kWh και 184 άλογα, και MINI Cooper SE, με μπαταρία 49,2 kWh και 218 άλογα.

Δίλιτρος TwinPower Turbo κινητήρας για το Cooper S με 204 άλογα. Όπως και ο 3κύλινδρος 1.5 του Cooper C, συνδυάζεται αποκλειστικά με αυτόματο 7άρι κιβώτιο. (photo ΜΙΝΙ/Γ. Καραγιωργάκης)
Παρά τις μικρές διαφορές στο εξωτερικό μεταξύ βενζινοκίνητου και ηλεκτρικού –είναι αξιέπαινο το ότι το ηλεκτρικό Cooper δεν «φωνάζει» ηλεκτρικό– ο μινιμαλισμός της νέας σχεδίασης χαρακτηρίζει τις καθαρές επιφάνειες του αμαξώματος. Οι κοντοί πρόβολοι και το μικρό μήκος του καπό δημιουργούν αντίθεση με το μακρύ μεταξόνιο, προσδίδοντας στο αυτοκίνητο τυπικές αναλογίες MINI.
Στο εμπρός μέρος, η νέα οκταγωνική μάσκα, με τα φιλιγκράν περιγράμματα στο βενζινοκίνητο, διαμορφώνει ένα ακόμα πιο χαρακτηριστικό πρόσωπο. Τα οριζόντια φώτα ημέρας LED υπογραμμίζουν τη νέα εμφάνιση η οποία ενισχύεται περαιτέρω από τρεις επιλέξιμες φωτεινές υπογραφές για τα φώτα ημέρας LED μπροστά και τα επανασχεδιασμένα φώτα matrix πίσω.
Η σχεδίαση του εσωτερικού του νέου MINI Cooper παραμένει εμπνευσμένη από το κλασικό Mini. Ένα νέο τιμόνι, η στρογγυλή οθόνη αφής, η γνώριμη μπάρα MINI με τους διακόπτες δύο θέσεων και το ταμπλό με τη δίχρωμη υφασμάτινη επένδυση δημιουργούν μια αίσθηση ευρυχωρίας.

Νέο τιμόνι, ποιοτική οθόνη αφής, με το «MINI Interaction Unit» τώρα πιο κοντά στον οδηγό, η γνώριμη μπάρα MINI με τους διακόπτες δύο θέσεων, και ταμπλό με δίχρωμη υφασμάτινη επένδυση. (photo ΜΙΝΙ/Γ. Καραγιωργάκης)
Οι σημαντικότερες λειτουργίες οδήγησης, ο επιλογέας, το χειρόφρενο, το κουμπί Start/Stop και οι διακόπτες εναλλαγής των «Experience Modes» και της ρύθμισης της έντασης του ήχου είναι άμεσα προσβάσιμες μέσω της χαρακτηριστικής μπάρας. Η δε θέση του επιλογέα στο κάτω μέρος του ταμπλό απελευθερώνει χώρο για μια νέα επιφάνεια ασύρματης φόρτισης smartphone 2.0.
Το «MINI Interaction Unit» έχει μετακινηθεί πιο κοντά στον οδηγό, ενώ η διάμετρος της λεπτής οθόνης OLED, με εξαιρετική γυάλινη επιφάνεια που εξασφαλίζει υψηλή ανάλυση, είναι 240 mm. Η λογική με την οποία αυτή λειτουργεί είναι παρόμοια με εκείνη ενός smartphone και ελέγχεται διαισθητικά μέσω αφής.

Τέσσερις εκδόσεις εξοπλισμού (Essential, Classic, Favoured, JCW) με ευρύ φάσμα επιλογών εξατομίκευσης. (photo ΜΙΝΙ/Γ. Καραγιωργάκης)
Οι σχετικές με την οδήγηση πληροφορίες, όπως η ταχύτητα και η κατανάλωση, εμφανίζονται στο πάνω μέρος της οθόνης. Στο κύριο μενού, οι λειτουργίες είναι τοποθετημένες οριζόντια, ως widgets, και μπορούν να επιλεγούν κάνοντας swipe και πατώντας το σχετικό εικονίδιο, ενώ στο κάτω τμήμα της οθόνης Τηλέφωνο, Πλοήγηση, Κλιματισμός και Μέσα επιλέγονται απευθείας ανά πάσα στιγμή.
Και τα βασικά για τις επιδόσεις: το «κανονικό» MINI Cooper C, με τα 156 άλογα και τα 230 Nm ροπής, επιταχύνει στα 100 km/h σε 7,7”, προσφέροντας τελική ταχύτητα 225 km/h, με τα αντίστοιχα μεγέθη του Cooper S, με τα 204 άλογα και τα 300 Nm, να είναι 6,6” και 242 km/h.

Είναι αξιέπαινο ότι το ηλεκτρικό Cooper δεν «φωνάζει» ηλεκτρικό. (photo ΜΙΝΙ/Γ. Καραγιωργάκης)
Το ηλεκτρικό Cooper E, με τα 184 άλογα και τα 290 Nm, επιταχύνει στα 100 km/h σε 7,3” (τελική ταχύτητα δεν ανακοινώνεται διότι, εδώ που τα λέμε, ποιος έχων σώας τας φρένας, ενδιαφέρεται για τελική ταχύτητα σε ηλεκτρικό αυτοκίνητο), προσφέροντας αυτονομία έως 305 km. Το Cooper SE, με τα 218 άλογα και τα 330 Nm, επιταχύνει στα 100 km/h σε 6,7” παρέχοντας αυτονομία έως 402 km.
Οι τιμές, τέλος, για την πρώτη από τις τέσσερις εκδόσεις εξοπλισμού, ξεκινούν από €25.550 για το MINI Cooper C, από €30.870 για το MINI Cooper S, και από €25.350 (με την κρατική επιδότηση Κινούμαι Ηλεκτρικά) για το Cooper E και από €28.450 για το Cooper SE.
//Δείτε περισσότερα για τα νέα MINI Cooper εδώ.
Διαβάστε ακόμα: Το νέο MINI Countryman είναι ένα MINI XL