Αν και οι διαστάσεις (και η όψη) είναι παρόμοιες με το απερχόμενο μοντέλο, νέα φωτιστικά σώματα, προφυλακτήρες και ζάντες ανανεώνουν την εικόνα της 5ης γενιάς Suzuki Swift. (photo Suzuki)

Γενεαί τέσσαρες μέχρι σήμερα λοιπόν, χάρη στις οποίες το αειθαλές μοντέλο έχει ξεπεράσει τα εννέα εκατομμύρια κομμάτια παγκοσμίως. Νούμερο που λίγα αυτοκίνητα έχουν πετύχει σε μια εικοσαετή παρουσία και που «αναγκάζει» τη Suzuki να εξελίσσει το Swift συνεχώς. Μη ξεχνάμε, άλλωστε, τις τεράστιες ασιατικές αγορές στις οποίες αυτό κυρίως απευθύνεται.

Με 25% βαρύτητα στις εγχώριες πωλήσεις, το λεγόμενο B segment παραμένει η πιο δημοφιλής κατηγορία στην οποία όλες οι εταιρείες «στριμώχνονται» για να πάρουν μερίδιο. Η Suzuki, με το 7,1% της συνολικής αγοράς μέχρι τον Απρίλιο, κυρίως σε λιανικές πωλήσεις, τα πάει πολύ καλά και βρίσκεται στην 4η  θέση.

Στο εσωτερικό, το εντελώς νέο ταμπλό σε κάνει να ξεχνάς σε ποια κατηγορία ανήκει το Swift.

Το σύγχρονο (γιατί νωρίτερα υπήρξαν και κάποια μετονομασμένα σε Swift, για την Ευρώπη, ιαπωνικά μοντέλα) Swift ξεκίνησε την καριέρα του το 2004 και, παρά την τάση που προστάζει κάθε νέα έκδοση να μεγαλώνει σε διαστάσεις, παραμένει σταθερά στα 3,8 μ. μήκος, με την αναλογία μήκους προς πλάτος να είναι, σύμφωνα με την εταιρεία, 45%, με αποτέλεσμα μια δυναμική εμφάνιση.

Αν και οι διαστάσεις (και η όψη) είναι παρόμοιες με το απερχόμενο μοντέλο, νέα φωτιστικά σώματα, προφυλακτήρες και ζάντες ανανεώνουν την εικόνα του αυτοκινήτου. Οι ουσιαστικές αλλαγές βρίσκονται στον κινητήρα, στο εσωτερικό και, φυσικά, στον εξοπλισμό (ειδικά αυτόν της ασφαλείας) που για αυτοκίνητο της κατηγορίας του είναι ικανοποιητικότατος.

Με το «Made in Japan» στις αποσκευές του και με δεδομένη την αξιοπιστία της μάρκας και αυτή η γενιά Swift είναι ένα πλήρες μικρό αυτοκίνητο που θα καλύψει και με το παραπάνω τον στόχο του. (photo Suzuki)

Ο κινητήρας παρέμεινε στα 1,2 λίτρα, αλλά είναι τώρα 3κύλινδρος και, μέσω μιας μπαταρίας 12V που «παχαίνει» το Swift κατά περίπου 50 κιλά, είναι ήπια υβριδικός. Παρά τα περισσότερα κιλά, επίσης σύμφωνα με την εταιρεία, το νέο Swift είναι πιο σβέλτο από το προηγούμενο. Η απόδοση παρέμεινε στους 82 ίππους, η κατανάλωση όμως μειώθηκε στα 4,4 lt/100km όπως και οι ρύποι (στα 98 g/km).

Η ευχάριστη έκπληξη έρχεται με την είσοδο στο αυτοκίνητο, όπου το εντελώς νέο ταμπλό σε κάνει να ξεχνάς σε ποια κατηγορία ανήκει το Swift. Η διχρωμία του λειτουργεί έξυπνα και «μεγαλώνει» το μέγεθος της καμπίνας. Εντάξει, τα πλαστικά δεν είναι και από τα καλύτερα, αλλά  μην τα θέλουμε κι όλα δικά μας…

Πρόκειται για ένα ιδανικό αυτοκίνητο πόλης που θα σας πάει όμως και καμιά εκδρομή.

Η οθόνη αφής πολυμέσων 9” διαθέτει Navi και A/A – ACP (Android Auto, Apple Car Play), με ασύρματη μάλιστα σύνδεση σε όλες τις εκδόσεις, καθώς και κάμερα οπισθοπορείας, ενώ υπάρχει κλιματισμός, επίσης με έλεγχο από την οθόνη.

Με τα ηχομονωτικά στοιχεία στις κολόνες, τα αντικραδασμικά υλικά που έχουν τοποθετηθεί στο ταμπλό, στο πάτωμα και στις υδραυλικές βάσεις του κινητήρα, η ηχομόνωση που προσφέρεται κατά την οδήγηση παραπέμπει και αυτή σε μεγαλύτερη κατηγορία. Όσο για τις αεροδυναμικές βελτιώσεις που (δεν αμφιβάλουμε ότι) έχουν γίνει, το 95% των αγοραστών δεν πρόκειται να τις επιβεβαιώσει ποτέ.

Εντελώς νέο ταμπλό με διχρωμία που «μεγαλώνει» το μέγεθος της καμπίνας. Οθόνη αφής 9” με Navi, Android Auto και Apple Car Play, με ασύρματη μάλιστα σύνδεση σε όλες τις εκδόσεις, συν κάμερα οπισθοπορείας και κλιματισμό με έλεγχο από την οθόνη. (photo Suzuki)

Και φτάνουμε στον περίφημο Κανονισμό (ΕΕ) 2019/2144 (όσοι έχετε υπομονή μπορείτε να τον αναζητήσετε) ο οποίος είναι υποχρεωτικός για όλα τα αυτοκίνητα από τον Ιούλιο του ’24. Το νέο Swift φρόντισε να εξοπλιστεί με όλα τα ακρωνύμια που υπαγορεύει η ΕΕ, και με κάποια επιπλέον, τα οποία, αν δεν ξέρετε τι σημαίνουν, καλά θα κάνετε να μάθετε, γιατί δεν θα πάψουν να σας ενοχλούν μέχρι να μάθετε να οδηγείτε «σωστά».

Βέβαια, κι εμείς λιγάκι μπερδευτήκαμε όταν είδαμε ότι το DSBS II (Dual Sensor Brake Support ΙΙ) ανιχνεύει μετωπικές συγκρούσεις, αλλά και πεζούς που κινούνται στην ίδια κατεύθυνση με το όχημα τη νύχτα. Σκεφτήκαμε να το δοκιμάσουμε, αλλά ούτε εγώ ούτε ο συνοδηγός μου ήμασταν σε τέτοια διάθεση.

Το νέο Swift εξοπλίζεται με όλα τα ακρωνύμια που υπαγορεύει η ΕΕ, και με κάποια επιπλέον.

Το καλύτερο από τα υπόλοιπα είναι το σύστημα παρακολούθησης οδηγού (Driver Monitoring Dystem – DMS) που, μέσω κάμερας, αναγνωρίζει στα μάτια του ότι ετοιμάζεται να τον «πάρει» και αρχίζει να σφυράει. Το ίδιο συμβαίνει αν πάρει χαμπάρι ότι δεν κοιτάτε εμπρός και η προσοχή σας περί άλλων (smartphone) τυρβάζει.

Με το ACC (Adaptive Cruise Control) ενεργοποιημένο (από τα 30 km/h), το LKA (Lane Keeping Assistance) βοηθάει το αυτοκίνητο να μείνει στη θέση του στο κέντρο της λωρίδας, ενώ το TSR (Traffic Sign Recognition) σας ενημερώνει ότι έχετε παραβεί το όριο ταχύτητας – και ίσως και κάνα STOP.

Εκτός κι αν ετοιμάζεστε για ύπνο οπότε το ως άνω DMS θα σας συμβουλέψει να σταματήσετε για καφέ. Έτσι, εκτός από σωστή οδήγηση, θα εμπλουτίσετε και τα αγγλικά σας.

Ο κινητήρας παρέμεινε 1.2, αλλά είναι τώρα 3κύλινδρος και ήπια υβριδικός. Η απόδοση επίσης παρέμεινε στους 82 ίππους, η κατανάλωση όμως μειώθηκε στα 4,4 lt/100km όπως και οι ρύποι (στα 98 g/km). (photo Suzuki)

Η διαδρομή κατά μήκος της Αθηναϊκής Ριβιέρας μέχρι το Σούνιο, τηρώντας όσο είναι δυνατόν τα όρια (γνωρίζετε ότι ανώτατη ταχύτητα για όλη τη διαδρομή είναι τα 60 km/h;), δεν σε αφήνει να βγάλεις τα συμπεράσματα που θα έβγαζες αν οδηγούσες το Swift στην Imola, για παράδειγμα.

Το συμπέρασμα πάντως είναι πως πρόκειται για ένα ιδανικό αυτοκίνητο πόλης που θα σας πάει όμως και καμιά εκδρομή, ενώ είναι ό,τι πρέπει και για τις καλοκαιρινές διακοπές μιας (μικρής) οικογένειας σε (σχεδόν) όλα τα νησιά. Πέρα από τα ευφυολογήματα, και αυτό το Swift είναι ένα πλήρες μικρό αυτοκίνητο, που θα καλύψει και με το παραπάνω τον στόχο του.

Με το «Made in Japan» δε στις αποσκευές του, με δεδομένη την αξιοπιστία της μάρκας και με την εγνωσμένη μεταπωλητική του αξία, δικαιολογεί τα €18.450 της βασικής μεν, με εξαιρετικό εξοπλισμό δε, έκδοσης.

Η top GLX έκδοση φθάνει τα €21.250, ενώ για την αυτόματη (CVT) έκδοση, ή για το τετρακίνητο Swift, με το γνωστό σύστημα τετρακίνησης που ενεργοποιείται μόλις εντοπίσει απώλεια πρόσφυσης στους εμπρός τροχούς, με το 5τάχυτο μηχανικό κιβώτιο, θα χρειαστεί να εκταμιεύσετε ακόμα €2.000.

//Δείτε περισσότερα για το νέο Swift εδώ.

 

Διαβάστε ακόμα: Honda e:Ny1 – Η πρώτη σοβαρή κίνηση της Honda στον τομέα της ηλεκτροκίνησης

 

 

x Ακολουθήστε το Andro στο Facebook

Button to top