Αντίθετα με το coupé Puma του ’97, το Puma του ‘20 είναι ένα βασισμένο στο Fiesta crossover που, σύμφωνα με τις σύγχρονες τάσεις, φέρνει σε coupé (photo Γ. Καραγιωργάκης).

Κι εκεί που νόμιζες ότι έχεις περιορίσει τις επιλογές σου σε τρία-τέσσερα μοντέλα, όσον αφορά το καινούργιο σου αυτοκίνητο, στην πολύφερνη κατηγορία των B-SUV, έρχεται η Ford με το Puma. Για να σου ανατρέψει τα σχέδια με το πρώτο από τα 14 εξηλεκτρισμένα(sic) μοντέλα που θα παρουσιάσει μέχρι το τέλος της φετινής χρονιάς.

Η ονομασία παραπέμπει βέβαια στο βασισμένο στο Fiesta coupé που η Ford παρουσίασε το ’97, αλλά κάπου εκεί τελειώνουν οι ομοιότητες. Από την άλλη, για να είμαστε ακριβείς, η σχεδίαση ακολουθεί τη μόδα της εποχής, που προστάζει μορφή coupé στα SUV οποιουδήποτε segment, δικαιώνοντας τα διάφορα BMW X6, Mercedes GLC κ.ά.

«Μυώδες, δυναμικό, αισθησιακό, πρακτικό, προσιτό, φιλικό» είναι μερικοί από τους χαρακτηρισμούς που του έχουν προσδώσει οι σχεδιαστές του.

Ξεκινώντας από τον σχεδιασμό λοιπόν του νέου Puma, το πρώτο που μπορούμε να πούμε είναι ότι δεν το μπερδεύεις με τίποτε άλλο. «Μυώδες, δυναμικό, αισθησιακό, πρακτικό, προσιτό, φιλικό» είναι μερικοί από τους χαρακτηρισμούς που του έχουν προσδώσει οι σχεδιαστές του, μεταξύ των οποίων και ο «δικός μας» Γ. Σαριδάκης.

Κατά τα λεγόμενα της Ford, το σημερινό «ανθρωποκεντρικό» Puma έχει βασιστεί στις απαιτήσεις και επιθυμίες των υποψήφιων αγοραστών. «Πατάει» μεν στην πλατφόρμα του Fiesta, απ’ το οποίο και θα κλέψει σίγουρα πωλήσεις, αλλά είναι μεγαλύτερο σε όλες τις διαστάσεις, με τον χώρο των αποσκευών να βάζει νέα δεδομένα στην κατηγορία.

Καλά καθίσματα, καλή θέση οδήγησης και μεγάλο διαμορφούμενο ψηφιακό καντράν. Το σημερινό 6άρι μηχανικό κιβώτιο θα ακολουθηθεί σύντομα και από 7άρι αυτόματο (photo Γ. Καραγιωργάκης).

Με τη νέα δε πατενταρισμένη, έξυπνη σχεδίαση της εταζέρας λύνει πολλά προβλήματα (σε όσους έχουν) μεταφορών πάσης φύσεως. Ούσα εύκαμπτη και ακολουθώντας την πέμπτη πόρτα στο άνοιγμά της, η εταζέρα αλλάζει την εικόνα που έχουμε μέχρι σήμερα. Κερασάκι το “megabox” που βρίσκεται εκεί που θα υπήρχε η (έξτρα) ρεζέρβα, το οποίο, με χωρητικότητα 80 λίτρων, μπορεί να χρησιμοποιηθεί είτε για τον πιστό σας μουσκεμένο τετράποδο φίλο, είτε για τον πιστό σας δίποδο, που θα το γεμίσει πάγο και κοκακόλες (ναι, έχει και τάπα που ανοίγει για να φεύγουν τα νερά).

Καλή εντύπωση προκαλεί ο ψηφιακός πίνακας οργάνων 12,3” που απευθύνεται σε νέους (πάσης ηλικίας).

Το ότι ξεκινήσαμε την παρουσίαση από το πίσω μέρος έχει την εξήγησή του μιας και εκεί βρίσκεται το βασικό στοιχείο που διαφοροποιεί το Ford Puma. Το οποίο είναι μια μπαταρία 48 V που δίνει ζωή σ’ ένα «ελαφρύ» (mHEV) υβριδικό σύστημα. Η τεχνολογία αυτή συμπληρώνει τον βενζινοκινητήρα 1.0 Ecoboost με μια ενσωματωμένη μίζα/γεννήτρια (BISG – Belt-driven Integrated Starter/Generator) 11.5 kW που παίρνει κίνηση μέσω ιμάντα.

Αντικαθιστώντας τον στάνταρ εναλλάκτη, το σύστημα επιτρέπει την ανάκτηση και αποθήκευση, στην εν λόγω μπαταρία, της ενέργειας που χάνεται φρενάροντας ή ρολάροντας χωρίς γκάζι. Λειτουργεί όμως και ως μοτέρ, μέσω διαρκούς συνεργασίας με τον κινητήρα, χρησιμοποιώντας την αποθηκευμένη ενέργεια αφενός για παροχή πρόσθετης ροπής, ανάλογα με καθένα από τα πέντε(!) προφίλ οδήγησης, και αφετέρου για τη λειτουργία περιφερειακών ηλεκτρικών συστημάτων.

Ο κινητήρας είναι ο γνωστός 3κύλινδρος 1000άρης της Ford (διαθέσιμος με 125 και 155 ίππους) που σήμερα συνδυάζεται με 6άρι μηχανικό κιβώτιο και από τον Μάιο και με 7άρι αυτόματο. Στο κυνήγι δε των μειωμένων ρύπων, υπάρχει η δυνατότητα να απενεργοποιείται ένας κύλινδρος σε ήπιες διαδρομές εντός πόλης. Στο ίδιο κυνήγι συμβάλουν και τα ελαστικά μειωμένης τριβής.

Το λεγόμενο «megabox», με αδιάβροχη επιφάνεια και τάπα αποστράγγισης, είναι εκ των USP του Puma – θα εκτιμηθεί σίγουρα από πολλούς (photo Γ. Καραγιωργάκης).

Στη σύντομη διαδρομή που ακολούθησε την ευρηματική παρουσίαση στο Αστεροσκοπείο της Πεντέλης, οι καλές εντυπώσεις ξεκίνησαν από τη θέση του οδηγού, και συγκεκριμένα από το ίδιο το κάθισμα, που ικανοποιεί κάθε σωματότυπο, ενώ η θέση του σε ξεγελά κάνοντας το Puma να μη μοιάζει ένα (ακόμη) SUV. Αξίζει δε να σημειωθεί ότι, στις εκδόσεις Titanium και ST-Line X, τα μπροστινά καθίσματα έχουν και τη δυνατότητα μασάζ.

Αμέσως επόμενη καλή εντύπωση είναι ο ψηφιακός πίνακας οργάνων 12,3” που απευθύνεται σε νέους (πάσης ηλικίας) και επιτρέπει και την πλήρη παραμετροποίηση των εικονιζόμενων πληροφοριών και τη θέση που αυτές εμφανίζονται. Όσον αφορά δε τη συνδεσιμότητα του Puma, νομίζω ότι δεν υπάρχει κάτι που, με τη σημερινή τεχνολογία τουλάχιστον, λείπει.

Στον δρόμο το Ford Puma επιβεβαίωσε την καταγωγή του από το Fiesta.

Ειδική μνεία πάντως αξίζει ένα ενσωματωμένο modem (δωρεάν τον πρώτο χρόνο χρήσης), που επιτρέπει στο Puma να είναι μόνιμα συνδεδεμένο στο internet και, μέσω του Local Hazard Information (λογισμικό της εταιρείας HERE Technologies), να μοιράζεται πληροφορίες του αυτοκινήτου και να ειδοποιεί τον οδηγό για διάφορα περιστατικά που πιθανόν υπάρχουν στο δρόμο, σε αληθινό φυσικά χρόνο. Βέβαια, αυτό συνεπάγεται ότι και τα άλλα αυτοκίνητα χρειάζεται να έχουν την ίδια τεχνολογία. Σιγά σιγά…

Το κομψό crossover κινείται από τον γνωστό 1000άρη Ecoboost της Ford, με 125 και 155 ίππους, που «παντρεύεται» εδώ με υβριδικό μοτέρ για περισσότερη ροπή, έχοντας μάλιστα και τη δυνατότητα απενεργοποίησης ενός εκ των τριών κυλίνδρων (photo Γ. Καραγιωργάκης).

Στον δρόμο πάντως το Ford Puma επιβεβαίωσε την καταγωγή του από το Fiesta και, παρά τα περιορισμένα όρια της διαδρομής, έδειξε ότι είναι ένα σκαλί πάνω από τον ανταγωνισμό του και σε επιδόσεις και σε συμπεριφορά. Η έκδοση ST-Line μάλιστα προσφέρεται με πιο σφιχτή ανάρτηση.

Αν πρέπει οπωσδήποτε να γκρινιάξουμε για κάτι αυτό είναι αφενός ο θόρυβος του κινητήρα όταν πιέζεται και αφετέρου το μέγεθος της εμπρός κολώνας που, υπό ορισμένες συνθήκες, περιορίζει το οπτικό πεδίο. Πέντε (στα πέντε) αστέρια από τη Euro NCAP, οκτώ(!) χρόνια εργοστασιακή εγγύηση, ατέλειωτος κατάλογος στάνταρ εξοπλισμού, (ελαφρά) υβριδικός κινητήρας, οικονομικά προγράμματα χρηματοδότησης… Δηλαδή, τι άλλο πρέπει να κάνει η Ford για να μας/σας πείσει;

Το νέο Puma είναι ήδη διαθέσιμο σε δύο εκδόσεις, Titanium και ST-Line X, είτε με 125 είτε με 155 άλογα, με τιμές από €20.097 έως €25.793. Δείτε περισσότερα για το νέο Ford εδώ

 

Διαβάστε ακόμα: Ford Fiesta, 41 χρόνια μετά.

 

 

x Ακολουθήστε το Andro στο Facebook

Button to top