Το νέο Tucson συνιστά μοντέλο-σταθμό για τη Hyundai, απώτερος (αλλά ολοένα και εγγύτερος) στόχος της οποίας είναι να προσελκύσει αγοραστές, όχι μόνο από mainstream μάρκες, αλλά ακόμα και από τις λεγόμενες premium (photo Hyundai).

Αν υπάρχει ένας αυτοκινητικός όμιλος που τα τελευταία χρόνια έχει αλλάξει εκ βάθρων, όχι μόνο την εικόνα των μοντέλων του, αλλά, αξιοθαύμαστα, και την προσλαμβανόμενη από το κοινό τοιαύτη, αυτός είναι η Hyundai – που μαζί βέβαια με την Kia συγκροτούν την Hyundai Kia Automotive Group.

Πριν λίγες μέρες, η Hyundai παρουσίασε, μέσω μιας απ’ αυτές τις εξ ανάγκης διαδικτυακές παρουσιάσεις, στη δυστοπική πραγματικότητα των οποίων αποφεύγω να συμμετέχω, το νέο της Tucson. Την ακολούθησε όμως με μια δια ζώσης συζήτηση στα γραφεία της –με τον CEO, no less– στην οποία παραβρέθηκα μετά μεγίστης χαράς.

Χάρηκα δε έτι περισσότερο όταν, μετά τη συνάντηση, η καλή αντιπροσωπεία με ξαπόστειλε σπίτι με ένα Tucson 1.6T 48V 180 HP 2WD 6MT. Όπου 48V είναι για την 48βολτη μπαταρία και τον συνοδευτικό ηλεκτροκινητήρα, μιας και όλα πλέον τα Tucson είναι υβριδικά, ακόμα και το diesel, ενώ 6ΜΤ είναι για το 6άρι μηχανικό κιβώτιο iMT (περισσότερα γι αυτό παρακάτω).

Το πρώτο που τραβάει το μάτι στο νέο Tucson  είναι η νέα δυναμική του εμφάνιση.

Το οποίο Tucson, λόγω του ότι αφενός επιμένω να είμαι νομοταγής και αφετέρου συνεχίζω να γράφω για αυτοκίνητα απλώς επειδή μου αρέσει –και άρα δεν δικαιούμαι (δια) να μετακινούμαι για λόγους εργασίας–, οδήγησα μόνο για καμιά 200αριά αστικά και περιαστικά χιλιόμετρα.

Από την άλλη, μετά από ενάμισι εκατομμύριο χιλιόμετρα με εκατοντάδες αυτοκίνητα, από τον Αρκτικό Κύκλο ως τη Ν. Αφρική και από τη Καλιφόρνια ως το Ομάν, μπορώ να κρίνω από τα πρώτα χιλιόμετρα και από τα πρώτα λεπτά [και συγγνώμη αν αυτό ακούγεται σαν περιαυτολόγηση] αν ένα αυτοκίνητο είναι αυτό που λέμε «καλό» – που το νέο Tucson είναι.

Το πρώτο πάντως που τραβάει το μάτι στο νέο Tucson (4η γενιά του μεσαίου SUV, που από το 2004 που πρωτοεμφανίστηκε έχει ξεπεράσει σε πωλήσεις τα 7 εκατ. κομμάτια, με τα 1,4 εκατ. απ’ αυτά να έχουν αγοραστεί από Ευρωπαίους) είναι η νέα δυναμική του εμφάνιση, ειδικά en face et profil, η οποία ακολουθεί τη σχεδιαστική φιλοσοφία “Sensuous Sportiness” της εταιρείας.

Εσωτερικό, σε σοβαρό γκρι/μαύρο, με καλοσχεδιασμένο ταμπλό, κομψό, τετράκτινο τιμόνι, υπερυψωμένη κεντρική κονσόλα, ψηφιακό πίνακα οργάνων 10,25” και κεντρική οθόνη ίδιων διαστάσεων (photo Hyundai).

Απεμπολώντας παραδοσιακές σχεδιαστικές μεθόδους, οι σχεδιαστές της μάρκας [με την ευκαιρία, τα Hyundai που προορίζονται για την Ευρώπη σχεδιάζονται στην Ευρώπη και κατασκευάζονται στην Ευρώπη] ανέπτυξαν τα στοιχεία σχεδίασης του νέου Tucson μέσω γεωμετρικών αλγορίθμων που παράγονται με τη χρήση κορυφαίας ψηφιακής τεχνολογίας, γράφει εδώ.

Η διαδικασία, γνωστή [γνωστή στη Hyundai, τουλάχιστον] ως “parametric dynamics”, χρησιμοποιεί γραμμές, γωνίες και σχήματα που δημιουργούνται μέσω ψηφιακών δεδομένων ώστε να προκύψουν καινοτόμα και τολμηρά σχέδια –“parametric jewels” τα ονομάζει η εταιρεία– τα οποία, αν και ούτε εγώ καταλαβαίνω τι ακριβώς είναι, ομολογουμένως προσδίδουν μοντέρνα, νεανική εμφάνιση.

Η πιο χαρακτηριστική έκφανσή τους είναι αναμφίβολα στη μάσκα, όπου, όταν τα “parametric hidden lights” είναι σβηστά, το εμπρός μέρος του αυτοκινήτου φαίνεται να καλύπτεται από σκούρα, γεωμετρικά μοτίβα, χωρίς να διακρίνονται τα πλήρως ενσωματωμένα στη μάσκα LED φώτα ημέρας.

Το ευχάριστο και διόλου πλέον απωανατολικό εσωτερικό προσφέρει κορυφαίες, και όχι μόνο για την κατηγορία, τεχνολογίες ασφάλειας.

“Parametric jewels” [πάλι αυτή η λέξη] εμφανίζονται επίσης και στο προφίλ του Tucson. Οι «σμιλεμένες» επιφάνειες συμπληρώνονται από μια ασημί πλευρική γραμμή ψηλότερα, που σαν να «χαμηλώνει» το αυτοκίνητο, ενώ η στιβαρή εμφάνιση των θόλων των τροχών τού χαρίζει έντονο off-road look.

Τα πίσω φωτιστικά σώματα, με το μεγάλο πλάτος και τις κρυφές παραμετρικές [το έγραψα ελληνικά, δεν άντεξα] λεπτομέρειες, συνεχίζουν τη λογική του σχεδιασμού. Το “H” της Hyundai στο πίσω τζάμι, για παράδειγμα, φαίνεται μεν τρισδιάστατο, αλλά δεν είναι, ενώ έξυπνη λεπτομέρεια είναι ο αφανής, κρυμμένος κάτω από την πτέρυγα πίσω υαλοκαθαριστήρας

Το δεύτερο [που δεν τραβάει ακριβώς το μάτι, αλλά είναι οπωσδήποτε αξιοσημείωτο] είναι πως το Tucson διαθέτει την πιο εξηλεκτρισμένη γκάμα κινητήρων (όλοι τους 1.6 turbo) στην κατηγορία, η οποία [η γκάμα, όχι η κατηγορία] περιλαμβάνει πλήρως υβριδικές, «ήπιες» 48V υβριδικές και plug-in υβριδικές εκδόσεις.

Το ευχάριστο και διόλου πλέον απωανατολικό εσωτερικό, που η εταιρεία ονομάζει Interspace [χωρίς parametrics εδώ], προσφέρει κορυφαίες, και όχι μόνο για την κατηγορία, τεχνολογίες ασφάλειας, άνεσης και συνδεσιμότητας ων ουκ έστιν αριθμός.

Ένα καλοσχεδιασμένο ταμπλό, που συνδυάζεται με μια σχετικά υπερυψωμένη κεντρική κονσόλα, ενσωματώνει κομψό τιμόνι, ψηφιακό πίνακα οργάνων 10,25”, που αλλάζει χρώμα ανάλογα με το επιλεγμένο πρόγραμμα οδήγησης (Eco, Normal, Sport) και κεντρική οθόνη επίσης 10,25”, με τη λειτουργία του κλιματισμού να επιλέγεται μέσω αφής αντί με παραδοσιακούς διακόπτες.

Οι έντονες ακμές στα πλευρά συνδυάζονται με την ξεχωριστή εμπρός όψη, προσθέτοντας στη νεανική, μοντέρνα εικόνα του Tucson. Οι τετραγωνισμένοι θόλοι και τα μαύρα τους πλαίσια προσδίδουν έντονο off-road look (photo Hyundai).

Ο κινητήρας 1.6 της «οικογένειας» Smartstream με turbo, τεχνολογία συνεχώς μεταβαλλόμενου χρονισμού των βαλβίδων και απόδοση 180 ίππων εδώ [βγαίνει και με 150 που μια χαρά μου ακούγονται], σε συνδυασμό με τον μικρό ηλεκτροκινητήρα, είναι αποτελεσματικός και ιδιαίτερα ομαλός και αθόρυβος σε λειτουργία, σε όλο μάλιστα το εύρος στροφών του.

Το πρόγραμμα Eco είναι προσανατολισμένο στην οικονομία, με το Sport να προσφέρει μεγαλύτερη αμεσότητα (και περισσότερη υποβοήθηση από το ηλεκτρικό μοτέρ), ενώ το Normal βρίσκεται κάπου ανάμεσα για καθημερινή, ας πούμε, χρήση. Είναι όμως εκνευριστικό το Eco να είναι το by default πρόγραμμα στο οποίο «πέφτει» το Tucson κάθε φορά που σβήνει πριν ξαναπάρει μπροστά.

Στον δρόμο το αυτοκίνητο δείχνει περισσότερο «κανονικό αυτοκίνητο» από τυπικό SUV.

Στον δρόμο, χάρη και στην επιρροή του Albert Biermann, πρώην επικεφαλής της M-Division της BMW αν έχετε ακουστά, το αυτοκίνητο δείχνει [γράφω «δείχνει» μιας και δεν κατάφερα να κάνω τις κριτήριες διαδρομές που θα ήθελα] περισσότερο «κανονικό αυτοκίνητο» από τυπικό SUV, όντας, εκτός από γρήγορο, άνετο, ήσυχο, ασφαλές και γενικά ισορροπημένο, αν και το τιμόνι είναι λίγο ελαφρύτερο απ’ όσο θα προτιμούσα για το δικό μου αυτοκίνητο.

Η λειτουργία του μηχανικού κιβώτιου iMT (intelligent Manual Transmission) είναι «έξυπνη» για δυο λόγους: πρώτον γιατί σε κάθε αλλαγή διατηρεί τις στροφές του κινητήρα στο ιδανικότερο σημείο, ώστε οι αλλαγές να γίνονται ομαλότερα (κάτι που ένας καλός οδηγός ίσως δεν θα καταλάβει) και δεύτερον γιατί, αν δεν κάνω λάθος, πρόκειται για το πρώτο μηχανικό κιβώτιο που επιτρέπει το “coasting”.

Όπου, σηκώνοντας το πόδι από το γκάζι, στο πρόγραμμα Eco τουλάχιστον, ο κινητήρας επιστρέφει σε λειτουργία ραλαντί –ή και σβήνει, ανάλογα με τις συνθήκες και τη διάρκεια του coasting–, επιτρέποντας στο αυτοκίνητο να κινείται χωρίς επιβράδυνση από τον κινητήρα μέχρι να ξαναπατήσεις γκάζι.

Τα ψηφιακά όργανα αλλάζουν χρώμα ανάλογα με το πρόγραμμα οδήγησης – και απεικόνιση ανάλογα με τις γύρω συνθήκες. Το 7άρι αυτόματο ελέγχεται από έναν μικρό διακόπτη. Ο κλιματισμός λειτουργεί μέσω αφής αντί με παραδοσιακούς διακόπτες. Όλα τα Tucson είναι πλέον υβριδικά. Ο κρυμμένος κάτω από την πίσω πτέρυγα πίσω καθαριστήρας είναι έξυπνη πινελιά (photos Hyundai).

Επειδή όμως δεν συνηθίζω να αμβλύνω αυτά που εγώ θεωρώ, ας πούμε, τρωτά, ιδίως σε ικανά αυτοκίνητα, αν επιλέξετε το βενζινοκίνητο Tucson με τα 150 άλογα και το 6άρι μηχανικό κιβώτιο (η έκδοση με τα 180 βγαίνει αυτόματη μόνο 4WD), θα πρέπει να εξοικειωθείτε με τις εξής δύο, ας πούμε, ιδιαιτερότητες:

(1) Με τη λειτουργία του ηλεκτρικού, by-wire συμπλέκτη –που ένα fine-tuning το θέλει– ειδικά στο ξεκίνημα από στάση και ειδικότερα σε ανήφορο και (2) με το ότι, η Hyundai, εν τη αναμφιβόλω σοφία της και προκειμένου το Tucson να είναι απόλυτα idiot-proof, για να το βάλεις μπρος, σε υποχρεώνει και να πατάς συμπλέκτη (λογικό) και να πατάς φρένο (λιγότερο λογικό) και να έχεις νεκρά στο κιβώτιο (παράλογο).

Έτσι, στη θέση σας, για το δικό μου Tucson θα επέλεγα το αυτόματο 7άρι. Από την άλλη, η διαφορά των €3.100 για το πλουσιότερα εξοπλισμένο αυτόματο 7DCT 1.6Τ 150 HP διόλου ευκαταφρόνητη είναι, οπότε…

Με την αφορμή, οι τιμές του νέου Tucson ξεκινούν από €24.990 για τη μπροστοκίνητη και ήδη πλούσια εξοπλισμένη έκδοση Exclusive με τα 150 άλογα και το 6άρι μηχανικό κιβώτιο, και φτάνουν έως τα €40.990 για την πλήρως υβριδική, τετρακίνητη έκδοση HEV 1.6T με τα 230 και το 6άρι αυτόματο κιβώτιο 6AT.

Θα ακολουθήσουν αργότερα ένα plug-in υβριδικό Tucson με κινητήρα 1.6 TGDI και 265 άλογα, καθώς και μια αναπόφευκτη έκδοση N Line, αγνώστων προς ώρας λοιπόν στοιχείων.

Τέλος, το Tucson, όπως άλλωστε όλα τα Hyundai, συνοδεύεται από 5ετή εγγύηση απεριορίστων χιλιομέτρων. Δείτε περισσότερα εδώ

 

 

Διαβάστε ακόμα: Oδηγήσαμε το Hyundai i30 1.6 CRDi 136 HP.

 

 

 

 

x Ακολουθήστε το Andro στο Facebook

Button to top