Η 4η γενιά Fabia είναι μεγαλύτερη από ποτέ. Εμφάνιση που παραπέμπει στο Kamiq και τροχοί από 14” έως 18”. Οι περσίδες κάτω από τη μάσκα ανοιγοκλείνουν αυτόματα ανάλογα με την ανάγκη για ψύξη του κινητήρα. Συντελούν σε οικονομία καυσίμου και σε κορυφαία αεροδυναμική για την κατηγορία (photo Γ. Καραγιωργάκης).

Αν υπάρχει μια μάρκα που έχει καταφέρει να επανιδρυθεί μέσα σε λίγα μόνο χρόνια αυτή είναι η Shkoda – έτσι τη φωνάζουν στο Mladá Boleslav, με αυτή τη βαριά προφορά την οποία προσδίδει στο επώνυμο του Emil Škoda αυτό το ανάποδο καπελάκι πάνω από το αρχικό “Š”.

Διότι σήμερα η Skoda έχει και τα μοντέλα που ζητάτε και value-for-money που καμιά άλλη μάρκα δεν προσφέρει και ποιότητα που δικαιολογεί την προσλαμβανόμενη αναβάθμισή της και, χάρη σε μια σοφά επιτηδευμένη σεμνότητα που αγγίζει τα όρια του inverted snobbery, «όνομα», το οποίο, αντί να παραπέμπει σε αυτοκίνητο για κολίγες, ανταγωνιστικό κάποτε των αλήστου μνήμης Wartburg και Polski Fiat, έχει πλέον αποκατασταθεί πλήρως.

Η σημερινή Fabia ξεπερνά σε μήκος τα 4 μ. (4,1 μ. για την ακρίβεια), μέγεθος κατά τι μεγαλύτερο από εκείνο του «αδελφού» VW Polo.

Και όλα αυτά με την αξία της. Και με τα λεφτά βέβαια της Volkswagen. Όταν, μετά τις Audi και SEAT, το 1991 η Skoda έγινε η τέταρτη μάρκα του Ομίλου, προτεραιότητα ήταν ένα προϊόν που, μετά το Τείχος, θα κατεδάφιζε και το τριτοκοσμικό οικοδόμημα των αναμνήσεων της αξεπέραστης ασχήμιας της σταλινικής αυτοκίνησης. Έτσι, γεννήθηκε, το ‘96, η σύγχρονη Octavia για να ακολουθήσει, το ’99, η Fabia.

Και να τώρα, 23 χρόνια και 4,5 εκατ. αυτοκίνητα μετά, η τέταρτη γενιά Fabia. Η οποία, διαθέτοντας μεταξόνιο μεγαλύτερο και από εκείνο της Octavia του ’96, είναι, κατά την εταιρεία, «το πιο ευρύχωρο αυτοκίνητο στην κατηγορία του και διαθέτει επιπλέον βελτιωμένα χαρακτηριστικά άνεσης καθώς και πληθώρα νέων συστημάτων ασφάλειας και υποβοήθησης».

Η σημερινή Fabia [προτείνω η ελληνική Skoda να υιοθετήσει στις επικοινωνίες της το «η Fabia» που και πιο σέξι κάνει και πιο urban, για να δένει και με το τηλεοπτικό σποτ του λανσαρίσματος] ξεπερνά σε μήκος τα 4 μ. (4,1 μ. για την ακρίβεια), μέγεθος κατά τι μεγαλύτερο από εκείνο του «αδελφού» VW Polo. Έτσι, ο χώρος αποσκευών, που ήταν ήδη o μεγαλύτερος στην κατηγορία, κέρδισε ακόμα 50 λίτρα, φτάνοντας σε χωρητικότητα τα 380.

Η εξωτερική εμφάνιση παραπέμπει στο crossover Kamiq και χαρακτηρίζεται από ανασχεδιασμένα φωτιστικά σώματα LED εμπρός και πίσω. Το εσωτερικό είναι αναβαθμισμένο τεχνολογικά με ψηφιακό καντράν με πέντε επιλογές εμφάνισης, στον προαιρετικό εξοπλισμό, και οθόνη αφής έως και 9,2 ίντσες για το infotainment το οποίο εστιάζει στη συνδεσιμότητα και την ψυχαγωγία – για όποιον τουλάχιστον εννοεί να ψυχαγωγείται μέσω της αφής.

Τιμόνι δύο ακτίνων à la Octavia, ψηφιακός (extra) πίνακας οργάνων 10,25”, κεντρική οθόνη αφής έως και 9,2”, διζωνικός κλιματισμός (για πρώτη φορά σε Fabia) με αεραγωγούς και για τους πίσω επιβάτες, νέες εργονομικές χειρολαβές για τις πόρτες και άφθονα “Simply Clever” χαρακτηριστικά (photo Γ. Καραγιωργάκης).

Μένοντας στο εσωτερικό, αξιοσημείωτα είναι και κάποια από αυτά τα καλοδεχούμενα, γιατί-να-μην-υπάρχουν-σε-κάθε-αυτοκίνητο χαρακτηριστικά, που η Skoda ονομάζει Simply Clever, τα οποία, μεταξύ άλλων, περιλαμβάνουν: αναδιπλούμενη πλάτη καθίσματος του συνοδηγού (για μεταφορά άψυχου καλόγερου), θύρα USB στον καθρέφτη (για τη GoPro σας), επαγωγική φόρτιση και θήκες για κινητά, αυτό το πρακτικό, trademark-Skoda κλιπ στο παρμπρίζ (για e-pass, κάρτες στάθμευσης κ.λπ.), δίχτυ για τη συγκράτηση αποσκευών στο πορτμπαγκάζ και –wait for it!– ξύστρα για παγωμένα τζάμια στην τάπα του ρεζερβουάρ, κομπλέ με δείκτη βάθους πέλματος ελαστικών.

Μια σύντομη οδηγική επαφή με τη νέα Fabia ανέδειξε δυο χαρακτηριστικά: πρώτον την εξαιρετική, για ουσιαστικά μικρό αυτοκίνητο, ποιότητα κύλισης και δεύτερον το αρμονικό πάντρεμα θέσης οδήγησης, τιμονιού, πεντάλ και επιλογέα (επί μηχανικού κιβωτίου) που, στην εποχή του drive-by-wire, σπάνια συναντάς στα νέα αυτοκίνητα, και που κάνει την καθημερινή συμβίωση εύκολη και ευχάριστη.

Αν θέλετε η δική σας Fabia να είναι αυτή με τα 110 άλογα, μπορείτε να την επιλέξετε είτε με το μηχανικό 6άρι κιβώτιο είτε με το 7άρι DSG.

Εν αναμονή πληρέστερης δοκιμής, η νέα Fabia, αναμφίβολα, είναι ένα από τα καλύτερα μικρά/μεσαία hatchback εκεί έξω σήμερα. Με δεδομένη δε τη συνολική της αναβάθμιση, εξίσου αναμφίβολα, θα στερήσει πωλήσεις από το Polo το οποίο, ναι, μπορεί να είναι Volkswagen, αλλά είναι και σημαντικά ακριβότερο – ανάλογα με την έκδοση, από €3.000 έως και €4.000.

Αξιοσημείωτο δε είναι πως αν θέλετε η δική σας Fabia να είναι αυτή με τα 110 άλογα, μπορείτε να την επιλέξετε είτε με το μηχανικό 6άρι κιβώτιο είτε με το 7άρι DSG. Κάτι που δεν σας επιτρέπεται να κάνετε αν επιλέξετε Polo, η έκδοση των 110 ίππων του οποίου προσφέρεται μόνο με το αυτόματο DSG7. Bummer…

Εν πάση περιπτώσει, είμαι σίγουρος πως ο όμιλος, εν τη θαυμαστή σοφία Του, κάπως πρέπει να συνεχίσει να διαχωρίζει την ήρα από το στάρι και πως όλα αυτά είναι προσεκτικά σταθμισμένα οικονομοτεχνικά και από το εργοστάσιο και από την αντιπροσωπία, οπότε δεν ανησυχώ.

Τρεις εκδόσεις εξοπλισμού (Active, Ambition, Style) για τον γνωστό 3κύλινδρο 1000άρη βενζινοκινητήρα με ισχύ 80 (1.0 MPI) και 110 άλογα (1.0 TSI) (photo Γ. Καραγιωργάκης).

Οι τιμές της νέας Fabia ξεκινούν από €14.990 για τη βασική, rent-a-car έκδοση Active.

Η νέα Fabia είναι, προς ώρας, διαθέσιμη σε τρεις εκδόσεις εξοπλισμού για τον γνωστό 3κύλινδρο βενζινοκινητήρα του ομίλου: 1.0 TSI (ήτοι με turbo) με 110 άλογα και 6άρι μηχανικό κιβώτιο ή αυτόματο DSG7, και 1.0 MPI (ήτοι άνευ turbo) με 80 άλογα και 5άρι μηχανικό κιβώτιο. Αναμένεται πάντως και Fabia με τον εξίσου γνωστό 4κύλινδρο βενζινοκινητήρα 1.5 TSI και 150 άλογα που θα συνδυάζεται μόνο με το αυτόματο DSG7.

Οι τιμές της νέας Fabia ξεκινούν από €14.990 για τη βασική, rent-a-car έκδοση Active με τα 80 άλογα και φτάνουν τα €18.990 για τη Style με τα 110 και το 6άρι κιβώτιο ή τα €20.650 για την αντίστοιχη με το DSG7. Δείτε περισσότερα εδώ.

 

Διαβάστε ακόμα: Driven – Mercedes-Benz E 300e. Ένα σύγχρονο Q-car.

 

 

 

 

x Ακολουθήστε το Andro στο Facebook

Button to top