Nix, Nivis, Nives: μνήμες της καθαρής μας νιότης

Aπό τη μπλε συσκευασία Nivea στο χιπστερικό λαδάκι για το μούσι, ένας αιώνας ιστορία. Γράφει ο Δημήτρης Παπαδόπουλος.

 

Το μούσι θέλει την περιποίησή του και η Nivea προτείνει δύο νέα προϊόντα της γι’ αυτό ακριβώς τον σκοπό.

«Λευκό σαν χιόνι», απεφάνθη ο Δρ Troplowitz, Γερμανός φαρμακοποιός, απόφοιτος του Πανεπιστημίου της Χαϊδελβέργης. Το 1890 απέκτησε από τον Paul Carl Beiersdorf το ομώνυμο εργαστήριό του με έδρα το Αμβούργο και μερικά χρόνια αργότερα, ο γαλακτοκοματοποιήτης «Eucerit», τον οποίο εφηύρε ο Δρ. Isaac Lifschütz, θα μετέτρεπε το νερό και τα έλαια σε μια παχιά κρέμα, καλλυντική και για όλες τις χρήσεις. Λευκό σαν το χιόνι το γαλάκτωμα – nix είναι το χιόνι στα λατινικά και κάπως έτσι προέκυψε η κρέμα που απλώνεται στα χέρια και το σώμα έναν αιώνα πια.

Ποιος δεν ξέρει τη Nivea, ποιος δεν αγαπάει το μπλε κουτί. Δεν υπάρχει σπίτι, στο οποίο να μην υπάρχει το συγκεκριμένο κουτί. Αδειο, γεμάτο, γεμάτο με άσχετα πράγματα – κουμπιά, καρφίτσες ως επί το πλείστον. Η μυρωδιά της δεν έχει αλλάξει, αποτελούσε για πολλά χρόνια το δώρο που ζητούσαν όλοι από τους ταξιδιώτες που επισκέπτονταν τη Γερμανία. Προϊόντος του χρόνου, το brand επεκτείνεται, στην αγορά μπαίνουν νέοι παίκτες και νέες συνήθειες δημιουργούν νέα προϊόντα.

Ποιος δεν ξέρει τη Nivea, ποιος δεν αγαπάει το μπλε κουτί. Δεν υπάρχει σπίτι, στο οποίο να μην υπάρχει το συγκεκριμένο κουτί.

Μια μέρα, το κουδούνι χτυπά και ένας courier μου δίνει μια βαριά σακούλα γεμάτη προϊόντα Nivea: αφρός και gel ξυρίσματος, shower gel, αποσμητικό. Είναι χρόνια τώρα που προτιμώ προϊόντα πιο μικρών brands και όχι προϊόντα ευρείας. Ανοίγοντας το καπάκι από το αφρόλουτρο, στο νου μου ήρθαν καλοκαίρια στην εξοχή. Τότε που ένα μεγάλο μπουκάλι υπήρχε δίπλα στο ντους για να ξεπλυθούμε από το αλάτι. Στην ασφαλή του σύνθεση, η καθαρή μας νιότη.

Μαζί με τα υπόλοιπα προϊόντα, ένα λαδάκι για το μούσι και ένα gel καθαρισμού. Ευκαιρία για δοκιμή. Πάντα αναρωτιόμουν τι νόημα έχει ένα ειδικό gel καθαρισμού για τα μούσια ενώ μπορείς να το πλύνεις με σαμπουάν καθώς πλένεσαι αλλά όποιος έχει χρησιμοποιήσει μετρό ή έχει καθίσει σ’ ένα μπαρ δίπλα σε κάποιον με μακρύ μούσι, θα συμφωνήσει μαζί μου: τα gel καθαρισμού είναι απαραίτητα. Το συγκεκριμένο έχει την αύρα Nivea αλλά η προσθήκη χαμομηλιού (για τη μείωση ξηρότητας και φαγούρας καθώς το χαμομήλι είναι γνωστό για τις καταπραϋντικές του ιδιότητες) τού δίνει ιδιαίτερη μυρωδιά – 0% οινόπνευμα, καθαρίζει ικανοποιητικά την επιδερμίδα και τη γενειάδα.

Το κλασικό μπλε κουτί της Nivea.

Το λαδάκι στο διαφανές μπουκάλι είναι διαυγές, καθαρό, προσφέρει υγρασία στο δέρμα που καίγεται από το μούσι και το άρωμά του είναι διακριτικό, δεν καπελώνει το άρωμα που θα φορέσει ή την κρέμα (αν σ΄ αρέσει να χρησιμοποιείς κρέμα με άρωμα). Οσο περνούσε η ώρα, αισθανόμουν μια ευχάριστη ανακούφιση εκ των έσω, ικανή από το να με κρατήσει να ξυριστώ μια δυο ημέρες ακόμη. Σας το έχω ξαναπεί, δεν αντέχω πια μούσια, όσο κι αν τα χτενίζω, τα λαδώνω, τα περιποιούμαι. Δεν έχω και τον χρόνο.

Με αυτά τα προϊόντα η Nivea έρχεται δίπλα στον άνδρα του 2020. Μπαίνει στο ντουλαπάκι του, ταξιδεύει μαζί του και του προσφέρει καθαριότητα κι ενυδάτωση. Ούτως ή άλλως, οι άνδρες πρωταγωνιστούσαν στην επικοινωνία της Nivea ήδη από το 1924: οι άνδρες τότε που ήθελαν καθαρά μουστάκια κι άρχισαν να αθλούνται αφήνοντας πίσω την ακινησία της αριστοκρατίας, χρειάζονταν τα δικά τους προϊόντα: η μπλε μεταλλική συσκευασία έκανε την εμφάνισή της με πρόσωπα τρεις πιτσιρικάδες. Marketing στα σπάργανα…

 

Διαβάστε ακόμα: Στο Hilton για σουηδικό μασάζ: μυστικισμός και χαλάρωση.

 

 

 

 

x Ακολουθήστε το Andro στο Facebook

Πιο δημοφιλή

Tα βραβεία συνολικής προσφοράς του Archisearch / Design Ambassador θα απονεμηθούν το βράδυ της 4ης Φεβρουαρίου στη Στέγη Γραμμάτων και Τεχνών. Φέτος θα τιμηθούν τρεις άνδρες - "πυλώνες" της μηχανικής και της αρχιτεκτονικής που έχουν αφήσει έντονο αποτύπωμα στη χώρα μας.

Andro Ο Άνδρας από την αρχή

Οι Αριστείδης Μησιάρης και Ήρα Δεσύπρη των Desypri & Misiaris Architecture, στην πρώτη τους συνέντευξη μετά τη βράβευσή τους, εξηγούν στο Andro πώς και γιατί, το project Monolithoi κέρδισε την παγκόσμια αναγνώριση που τους χάρισε διάκριση στα A+Awards του Architizer, έναν διαγωνισμό στον οποίο μεταξύ άλλων έχουν διακριθεί οι Zaha Hadid, Richard Meier κ.ά.

Andro Ο Άνδρας από την αρχή

Παράδοξο, εκκεντρικό και με πρωταγωνιστές άλογα. Ο Γιώργος Λάνθιμος σκηνοθέτησε το διαφημιστικό του οίκου Gucci για τη συλλογή του Ανοιξη-Καλοκαίρι 2020 και το αποτέλεσμα είναι vintage και άκρως πρωτότυπο. Τα γυρίσματα έγιναν στο Λος Άντζελες και αποδεικνύουν πως ο έλληνας σκηνοθέτης ξέρει να φτιάχνει και ιδιαίτερα διαφημιστικά. Από τη διαφήμιση ξεκίνησε άλλωστε. 

Andro Ο Άνδρας από την αρχή Andro Ο Άνδρας από την αρχή

Ντύθηκαν κομψά, όπως αρμόζει στην περίσταση και φωτογραφήθηκαν με γιορτινή διάθεση αποκλειστικά για το Andro. Εν μέσω ποτών και ευχών, έκαναν τον απολογισμό της χρονιάς που φεύγει και μας έδωσαν τις δικές τους ευχές για το ολοκαίνουργιο 2020.

Andro Ο Άνδρας από την αρχή
Button to top

Εάν συνεχίσετε να χρησιμοποιείτε την ιστοσελίδα, συμφωνείτε με τη χρήση των cookies. περισσότερα

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close