Q&A

Η τάση είναι να αφεθούμε λίγο στο γραφείο. Να βγούμε από το… δεδομένο look εργασίας (Φωτογραφία: από την σειρά The Office).

Η αλλαγή του χρόνου έρχεται με βήμα ταχύ. Ωστόσο, σε ό,τι αφορά τη δουλειά, το ντύσιμο μας δεν θά ‘ναι πια μία από τα ίδια. Πολλοί από μας μετά τις γιορτές δεν θα επιστρέψουν στο γραφείο, προτιμώντας να επιδοθούν στην τηλεργασία, κορωνοϊού επιτρέποντος. Ενώ, όσοι το κάνουν, κατά πάσα πιθανότητα θα αρχίσουν να υιοθετούν μια πιο ευέλικτη προσέγγιση στην ένδυσή τους σε σχέση με πριν.

Έχουμε περάσει πια δυο χρόνια με τον COVID. Η νέα αυτή ευελιξία στην επαγγελματική μας ζωή προσφέρει μια ευρύτερη γκάμα επιλογών στους τρόπους αμφίεσης. Όμως, αυτό προκαλεί στρες, πολύ στρες. Ενώ άλλοτε στις γιορτές, πέραν της ευχαρίστησης, ψωνίζαμε για να έχουμε πέντε πουκάμισα κι ένα ζευγάρι παπούτσια, τώρα ενδέχεται να χρειάζεται να προσθέσουμε στις αγορές μας φόρμες του τζόκινγκ για τις μέρες που θα δουλεύουμε σπίτι, ή σακάκια και πουλόβερ για τα μήτινγκς μέσω Zoom, όπου οφείλουμε να δείξουμε ότι καταβάλλουμε κάποια αξιεκτίμητη προσπάθεια.

Οι μεγάλες εταιρείες είχαν χαλαρώσει τους ενδυματολογικούς τους κώδικες πολύ πριν από την εμφάνιση της πανδημίας.

Δεν υπάρχει αμφιβολία πως εκείνοι που γυρνάνε στο γραφείο πρέπει επίσης να λάβουν υπ’ όψιν τους τη συνεχή χαλάρωση του παραδοσιακού ενδυματολογικού κώδικα των επιχειρήσεων, όπου πλέον το έθιμο των «casual Fridays» απαιτεί χρονολόγηση με άνθρακα-14. Ήδη από το 2010, με την ανάδυση των κολοσσών του Internet, είδαμε την ισχύ να περνάει από τα χέρια των κοστουμαρισμένων χρηματιστών της Wall Street στα high tech αφεντικά της Silicon Valley με τα T-shirts και τα hoodies.

Οι μεγάλες εταιρείες είχαν χαλαρώσει τους ενδυματολογικούς τους κώδικες πολύ πριν από την εμφάνιση της πανδημίας. Πάνε δυο χρόνια που ένα μεγαθήριο-θεσμός, η Goldman Sachs, πληροφορούσε τους υπαλλήλους της πως το μόνο που είχαν να κάνουν ήταν να ντύνονται «κατά τρόπο σύμφωνο με τις προσδοκίες των πελατών τους».

Στη συνέχεια, πολλές επιχειρήσεις τη μιμήθηκαν. Εκείνες που εξακολουθούν να υποχρεώνουν τους εργαζόμενούς τους να προσέρχονται με κοστούμι πέντε μέρες τη βδομάδα αποτελούν την εξαίρεση, όχι τον κανόνα. Ο Tom Ford, ο οποίος πλέον έχει μετακομίσει στο Λος Άντζελες, μας ενημερώνει πως μόνον οι ατζέντηδες κυκλοφορούν πλέον με κοστούμι. Στη Μ. Βρετανία, προστίθενται και οι πωλητές ακινήτων.

Το να κάνεις καλή εντύπωση μετράει, είτε αυτό αφορά στην παρουσία μας στο γραφείο είτε σε μια τηλεδιάσκεψη Αθήνας-Μπαλί.

Οπότε, ποια είναι η κατάλληλη στολή εργασίας για το 2022; Είναι δύσκολο το ερώτημα. Δεν υπάρχει κάποιος φετφάς, αλλά μια βεντάλια διαφορετικών λύσεων, οι οποίες εξαρτώνται από το σε ποια εταιρεία δουλεύεις, που βρίσκεται η κατοικία σου και ο τρόπος εργασίας σου.

Ακόμα κι αν οι κανόνες έχουν σε κάποιο βαθμό αλλάξει, δεν έχουν αλλάξει οι υποκείμενοι λόγοι. Προσπαθούμε να δώσουμε τον καλύτερο εαυτό μας στη δουλειά, γιατί το να κάνεις καλή εντύπωση μετράει, είτε αυτό αφορά στην παρουσία μας στο γραφείο είτε σε μια τηλεδιάσκεψη Αθήνας-Μπαλί. Οπότε θα προσπαθήσω να βοηθήσω με τρία πολύ διαφορετικά παραδείγματα.

Αμφίεση επαγγελματική από πάνω, cool από κάτω (Φωτογραφία: Ronan Gallagher).

1. Ο υβριδικός εργαζόμενος

Μια αμφίεση επαγγελματική από πάνω, cool από κάτω. Τέλεια για εξ αποστάσεως εργασία, όταν ένας σημαντικός πελάτης σε καλεί απογεματιάτικα. Πάνω από τη μέση, αποδομημένο σακάκι μαζί με μάλλινο γιλέκο δίνει ένα formal look, το οποίο δεν παραγνωρίζει το γεγονός στο βάθος κήπος του σπιτιού σας. Από κάτω, λες και λέτε τις ειδήσεις, μια ζέρσεϊ φόρμα, καλτσάκια και sneakers χαρίζουν την άνεση που χρειάζεστε και είναι ό,τι πρέπει να βγείτε μετά να πιείτε έναν καφέ.


Αφήστε τις απειροστές παραλλαγές του θέματος γκρί T-shirt με μαύρο τζην και προσθέστε κατιτίς χρωματιστό στο καθημερινό rotation.

Δώστε χρώμα στα ρούχα της δουλειάς σας, αφού σας το επιτρέπουν (Φωτογραφία: Ronan Gallagher).

2. Ο easy going δημιουργικός

Οι πλειονότητα των εταιρειών που δραστηριοποιούνται στις creative industries πάνε χρόνια που δεν δίνουν δυάρα για το dress code. Ωστόσο, αυτός δεν αντικαταστάθηκε ποτέ απ’ οτιδήποτε. Το κενό καλύφθηκε εκ του σύνεγγυς, από φανελάκια και τζηνάκια ώς την τελευταία λέξη του streetwear. Όσο κι αν αυτή η ποικιλομορφία και η «ελευθερία της έκφρασης» είναι ένα από τα πλεονεκτήματα όταν δουλεύεις σ’ ένα δημιουργικό γραφείο, είναι εύκολο να τελματώσεις. Τι προτείνω; Αφήστε τις απειροστές παραλλαγές του θέματος γκρί T-shirt με μαύρο τζην και προσθέστε κατιτίς χρωματιστό στο καθημερινό rotation: ένα πορτοκαλί πουκαμισάκι, ένα κοτλέ σακάκι σε ζωηρό πράσινο, ώστε να μην κόψουν κι οι άλλοι τις φλέβες τους.


Ποντάρετε σ’ ένα σακάκι με ενισχυμένους ώμους, εφαρμοστό και με παραδοσιακές λεπτομέρειες.

Για νά ‘μαστε ειλικρινείς: Στο ανδρικό στυλ, δεν υπάρχει κάτι τελειότερο από ένα καλοραμμένο κοστούμι (Φωτογραφία: Ronan Gallagher).

3. Ο κλασικός χαρτογιακάς

Ένα καλό κοστούμι ανέκαθεν θεωρείτο ως η θεμέλια λίθος της ανδρικής γκαρνταρόμπας και, παρά τις εξελίξεις, αυτό εξακολουθεί να ισχύει και σήμερα. Για νά ‘μαστε ειλικρινείς: Στο ανδρικό στυλ, δεν υπάρχει κάτι τελειότερο από ένα καλοραμμένο κοστούμι. Η πλάκα είναι ότι αυτό ισχύει τώρα περισσότερο από ποτέ, καθότι το γεγονός πως δεν είμαστε πλέον υποχρεωμένοι να το φοράμε ολημερίς το καθιστά ακόμα πιο επιβλητικό στις κατάλληλες περιστάσεις. Ποντάρετε σ’ ένα σακάκι με ενισχυμένους ώμους, εφαρμοστό και με παραδοσιακές λεπτομέρειες, όπως η ticket pocket. Εν πάση περιπτώσει, σας θέλω βεργολύγερους κι αποφασιστικούς. Επίσης, ένα κλασικό ανθρακί μ’ ένα παλ γαλάζιο πουκάμισο και μια σκούρα μπλε γραβάτα με διακριτικά μοτίβα εξακολουθεί να σκοτώνει. Να βγάζει αυτοπεποίθηση καθόλου επιδεικτική, ουδόλως αδικαιολόγητη και αρκούντως πειστική.

 

Διαβάστε ακόμα: Μπατζάκι και αστραγαλάκι. Πόσο κοντό πρέπει να είναι το παντελόνι μας;

 

 

 

x Ακολουθήστε το Andro στο Facebook

Button to top