Όλοι τους είναι ιδιαίτεροι, ταλαντούχοι και άκρως Οσκαρικοί – ο καθένας με τον τρόπο του (Getty Images).

Η τελετή των Όσκαρ, προφανώς, και είναι το καλλιτεχνικό επιστέγασμα για κάθε δημιουργό. Το να μπει το όνομά σου στη χρυσή χορεία εκείνων που άγγιξαν το αγαλματίδιο, είναι μια στιγμή ξεχωριστής σημασίας. Τίποτα δεν θα είναι ίδιο με πριν.

Από το 1929, οπότε και ξεκίνησαν, έως και σήμερα έχουν καταξιώσει σκηνοθέτες, ηθοποιούς και λοιπούς δημιουργούς των ταινιών που αγαπήσαμε. Έχουν πικράνει, βεβαίως, κι άλλους που δεν νίκησαν, αλλά τούτο είναι μέρος της διαδικασίας. Το σίγουρο είναι ότι έχουν δημιουργήσει έναν δικό τους μύθο που δεν περιλαμβάνει μόνο τη διαδικασία απονομής, αλλά κι όλα τα συμπαρομαρτούντα που διαμορφώνουν κατάσταση.

Αν πρέπει να μιλήσουμε για στιλ, τότε, αυτά που συμβαίνουν στο περιβόητο κόκκινο χαλί συνιστούν την ύψιστη εικόνα του. Τα πάντα είναι προσεγμένα, σταθμισμένα και έχουν στόχο να προκαλέσουν και να δελεάσουν. Τείνουμε να πιστεύουμε πως αυτές που τραβούν περισσότερο το μάτι είναι οι θηλυκές παρουσίες με τα ποικιλμένα φουστάνια τους. Κι όμως, οι άντρες πρωταγωνιστές δεν πάνε πίσω. Όλα αυτά τα χρόνια έχουμε θαυμάσει ουκ ολίγες ανδρικές παρουσίες που άφησαν εποχή με την εμφάνισή τους. Ανάμεσα σ’ αυτούς δεν θα πρέπει να ξεχνάμε και τους λίγους Έλληνες που κατάφεραν να φτάσουν ως την ύψιστη επιτυχία. Με την ελπίδα πως ανάμεσα σ’ αυτούς θα είναι λίαν συντόμως και ο Γιώργος Λάνθιμος.

Μάνος Χατζιδάκις, Τζεφ Μπρίτζες, Μάρλον Μπράντο, Κλιντ Ίστγουντ, Τζορτζ Κλούνεϊ (Getty Images).

O λιτός Μάνος, το grooming του Τζεφ και η στιβαρότητα του Κλιντ

Το 1960, ο Μάνος Χατζιδάκις πήρε το Όσκαρ για το τραγούδι «Τα παιδιά του Πειραιά» που ακούστηκε στην ταινία του Ζιλ Ντασέν «Ποτέ την Κυριακή». Ωστόσο, δεν μπήκε στη διαδικασία να φορέσει σμόκιν. Δεν πήγε καν να παραλάβει το αγαλματίδιο. Εκ των υστέρων φωτογραφήθηκε με ένα κοινό σακάκι, αλλά αν κρίνει κανείς από το βλέμμα του, μάλλον δεν τρελάθηκε κιόλας. Ακόμη κι έτσι, όμως, η αυθεντική glamorous φυσιογνωμία του δεν μπορεί να αμφισβητηθεί. Σε αντίθεση με τον master του grooming Τζεφ Μπρίτζες, του οποίου η πληθωρική παρουσία καταφέρνει να κάνει και το tuxedo να φαίνεται ροκ ρούχο. Αυτό που πρώτα προσέχεις, βέβαια, σ’ αυτόν είναι ιο συνδυασμός «μαλλί-μούσι» που δίνουν τον τόνο της διαφορετικότητας. Ο Μάρλον Μπράντο, από την άλλη, είχε την αύρα του σταρ – δεν χωράει αμφιβολία. Κατάφερε να διατηρήσει τη φωτεινότητα του ακόμη και όταν φωτογραφήθηκε δίπλα στην Mπέτε Ντέιβις (από τα ωραιότερα μάτια του Χόλιγουντ) και την εκπάγλου καλλονής Γκρέις Κέλι. Ατόφιο προσωπικό στιλ εμφάνισε ο Κλιντ Ιστγουντ – ειδικά στα νιάτα του. Και σ’ αυτόν το 70’s look με το μακρύ μαλλί και το πυκνό μούσι κάνουν τη διαφορά. Οσο για τον Τζορτζ Κλούνεϊ, είτε κουρεμένος στρατιωτικά και ξυρισμένος κόντρα, είτε με ατημέλητο μαλλί και μούσι, παραμένει μια σταθερή αξία στο χρηματιστήριο του στιλ.

 

Στην επόμενη σελίδα: Μέσα από τα γυαλιά του Τζακ και το τσιγάρο του Πολ .

1 2 3 4

 

 

x Ακολουθήστε το Andro στο Facebook

Button to top