Δεν είναι η πρώτη φορά που ο ιταλικός οίκος Berluti ανεβάζει τον πήχη της αποκλειστικότητας. Τούτη δω, όμως, ξεπερνάει κατά πολύ τα όρια. Μιλάμε για επί μέτρω ντύσιμο ολόκληρου του εσωτερικού μιας Porsche 911 Targa 2.4 κ.ε. και 190 ίππων του 1973, το μυθικότερο των αυτοκινήτων στην πιο περιζήτητη έκδοσή του. Για την κατασκευή του, απαιτήθηκαν 500 εργατοώρες.
Η Berluti (έτος ίδρυσης 1895) συνεχίζει μ’ αυτή μια παραμυθένια εξερεύνηση του παιχνιδότοπου για αγοράκια. Ένα σύμπαν πολυτελές και χαρωπό, όπου «toy culture» και αριστεία συνδυάζονται στο πλαίσιο μιας μοναδικής ειδημοσύνης: τον πλήρη έλεγχο του πατιναρισμένου δέρματος.
Έχοντας λουστραριστεί και περάσει από ΚΤΕΟ, το αυτοκίνητο λες και μόλις βγήκε από το εργοστάσιο της Στουτγκάρδης. Υπάρχει κάτι πιο exclusive από το να παρουσιάζεις ένα ολοκαίνουργιο σαλόνι που κουβαλάει, όμως, την πατίνα του χρόνου; Η τέχνη της Berluti είναι ακριβώς αυτή: η ηδονική αποτύπωσή του.
Τούτο το μοναδικό item σε ταξιδεύει στον καλύτερο των κόσμων: αληθινό δέρμα Venezia στο χρώμα του κακάο και μάξιμουμ άνεση, ώστε να βελτιστοποιηθεί η εμπειρία μιας συναρπαστικής οδήγησης. Γιατί σε μια υπερ-συνδεδεμένη εποχή, με τα ένα κάρο ηλεκτρονικά βοηθήματα, το να προτείνεις μια παρένθεση χωρίς φίλτρα, αχρονική, η οποία σου επιτρέπει να ξανανιώσεις την απόλαυση της αληθινής οδήγησης, είναι σαν να βρίσκεις θησαυρό. Όπως ακριβώς το να περπατάς στο δρόμο φορώντας χειροποίητα παπούτσια.
Η Porsche αυτή διά χειρός Berluti, στο χρώμα γκρίζου μαργαριταριού, θα είναι σε δημοπρασία ώς τις 7 Μαΐου από τους Sotheby’s (lot no 14), με τιμή εκκίνησης τα €140.000. Δώρο ένα sac voyage κι ένα ζευγάρι car-shoes, χρώματος «Tobacco bis» no 42,5. Μαζί, ένα σωρό άλλα μαγικά παιχνίδια του οίκου –αποσκευές, μια μοτοσικλέτα, βαράκια, ρολόγια, μια μπάλα ποδοσφαίρου υπογεγραμμένη από τον Ντιντιέ Ντρογκμπά-, τα περισσότερα σπάνια ή δυσεύρετα μέχρι σήμερα, αλλά και σπέσιαλ κομμάτια που δημιουργήθηκαν επί τούτου. Τίτλος της: “Berluti: The Art of Craftsmanship”.
Η 911 βλέπει το φως το 1936, χάρη στην ιδιοφυΐα του Φερδινάνδου Πόρσε. Με κινητήρα πίσω, μίζα στα αριστερά και στροφόμετρο στο κέντρο του ταμπλό, το καμπριολέ είναι ο ορισμός του «think different». Ένα προϊόν μεγάλης τόλμης, το οποίο θα εξελιχθεί στο καλύτερο αγωνιστικό αυτοκίνητο όλων των εποχών, η λατρεία του Στιβ ΜακΚουίν, με μια αρχιτεκτονική ζηλευτή ίσαμε σήμερα. Όπως συνέβη και με την Olga Berluti στην εποχή της, όταν άρχισε να σχεδιάζει παπούτσια.
Τούτη δω η Targa («ασπίδα» στα ιταλικά) αποτελεί μια εξαρσίωση. Γουργουριστή στο ρελαντί, βρυχώμενη αμολημένη, ακούγεται σαν τη μελωδία της ευτυχίας. Αναμαλλιασμένη, με το χαμόγελο στα χείλη, μοιάζει με ιαματικό λουτρό, μια αναστολή του χρόνου. Ακριβώς όπως και τα υποδήματα της Berluti.
Περισσότερες πληροφορίες εδώ
Διαβάστε ακόμα, Bugatti La Voiture Noire: η αυτοκινητική haute couture που αντιστέκεται.