Porsche Mission e main

H Porsche που θα βασίζεται στο concept Mission Ε θα βγει στην παραγωγή πριν το 2020. (photo credit Porsche AG).

Διότι, αγαπητέ αναγνώστη, η ποθητή μάρκα από το μαγευτικό χωριό με το καταπληκτικό όνομα Τσούφενχάουζεν θα βγάλει τελικά στην παραγωγή το «Mission Ε», το ηλεκτροκίνητο concept που μας είχε πρωτοδείξει στη φετινή Έκθεση της Φρανκφούρτης. Στην πορεία, θα δημιουργήσει περισσότερες από 1.000 νέες θέσεις εργασίας (να μια ευκαιρία), μέσω επένδυσης €700 εκατ. για νέες εγκαταστάσεις και νέα γραμμή παραγωγής.

Η απόφαση αυτή έρχεται ως επιστέγασμα μιας χρονιάς-ρεκόρ. Προτού καν κλείσει το 2015, η Porsche έχει παραδώσει, για πρώτη φορά στην ιστορία της, πάνω από 200.000 αυτοκίνητα παγκοσμίως, αύξηση 24% σε σχέση με τους ίδιους πρώτους 11 μήνες του 2014. Αναμενόμενα, τη μερίδα του λέοντος έχει η Cayenne, ενώ ακόμη πιο αναμενόμενα, ισχυρότερη αγορά για την Porsche παραμένει η Κίνα με το ¼ των πωλήσεων.

Τα σχέδια της Porsche –και η επένδυση των €700 εκατ., εκ συνόλου €1 δις– είναι βέβαια μέρος αυτών του Ομίλου VW (στον οποίο ανήκει η Porsche), ο οποίος ειδικά μετά το φιάσκο «dieselgate», δείχνει να επισπεύδει την εξέλιξη ηλεκτρικών και υβριδικών μοντέλων σε όλη του την γκάμα (γκάμες, μάλλον).

Porsche Mission e rear

Το Mission E διαθέτει και τετρακίνηση και τετραδιεύθυνση. Σύμφωνα με την εταιρεία, ο χρόνος του στην πίστα του Nürburgring Nordschleife, ιερό δισκοπότηρο των σπορ αυτοκινήτων, είναι «κάτω από 8’». (Photo credit: Porsche AG).

Το αυτοκίνητο παραγωγής στο οποίο θα βασίζεται στο Mission Ε θα φορτίζεται μέσω του καινοτόμου συστήματος «Porsche Turbo Charging», τάσης 800 Volt, δυο φορές μεγαλύτερης απ’ αυτή με την οποία φορτίζονται τα σημερινά ηλεκτρικά αυτοκίνητα.

Το πλήρως ηλεκτρικό λοιπόν αυτό πρωτότυπο δείχνει το δρόμο που θα ακολουθήσουν τα σπορ μοντέλα του Ομίλου, δρόμο που η Porsche ακολουθεί και στους αγώνες αντοχής. Ο ηλεκτροκινητήρας (οι δυο ηλεκτροκινητήρες, σωστότερα) του Mission Ε βασίζονται σ’ εκείνους που χάρισαν στην αγωνιστική LMP1 919 Hybrid τη νίκη στις φετινές 24 Ώρες του Le Mans.

Σύμφωνα με την Porsche, οι δυο PMSM (Permanent Magnet Synchronous Motors) παράγουν περισσότερα από 600 άλογα, επιτρέποντας στο Mission E να φτάνει τα 100 km/h σε 3,5” και τα 200 km/h σε λιγότερα από 12”. Παράλληλα, προσφέρουν αυτονομία που υπερβαίνει τα 500 χλμ.

Porsche Mission e charge

Και το αυτοκίνητο παραγωγής θα φορτίζεται μέσω ενός συστήματος 800 Volt, δυο φορές ισχυρότερου από τα σημερινά, όπερ σημαίνει πως οι μπαταρίες θα μπορούν να ανακτούν το 80% της ισχύος τους μετά από μόλις 15’, προσφέροντας μια εκ νέου αυτονομία 400 χλμ,. (Photo credit: Porsche AG).

Το αυτοκίνητο παραγωγής στο οποίο θα βασίζεται στο Mission Ε θα φορτίζεται μέσω του καινοτόμου συστήματος «Porsche Turbo Charging», τάσης 800 Volt, δυο φορές μεγαλύτερης απ’ αυτή με την οποία φορτίζονται τα σημερινά ηλεκτρικά αυτοκίνητα. Αυτό μεταφράζεται σε σημαντικά ταχύτερη φόρτιση και σημαίνει πως οι μπαταρίες θα μπορούν να ανακτούν το 80% της ισχύος τους μετά από μόλις 15’. Εντυπωσιακό…

Γεγονός είναι, πάντως, πως το μοντέλο που έχει επαναπροσδιορίσει το τι μπορούμε να περιμένουμε από ένα σωστά εξελιγμένο σπορ ηλεκτρικό αυτοκίνητο είναι το «Model S» της Tesla – αν και η εταιρεία του Elon Musk δεν έχει ακόμη παρουσιάσει κέρδη. Τι καλύτερο, όμως, από μια μάρκα με το pedigree και την παράδοση μιας Porsche για να σηκώσει το γάντι που έριξε στην ηλεκτρισμένη αρένα ο Νοτιοαφρικανός δισεκατομμυριούχος;

Να λοιπόν που οι μπαταρίες, οι οποίες προδιαγράφουν το απώτερο μέλλον της αυτοκίνησης (απώτερο γιατί υπάρχει ακόμη πολύ πετρέλαιο), γίνονται όλο και πιο trendy, αν όχι ακριβώς προσιτές. Τουλάχιστον είναι ακόμη φτηνές οι μπαλαντέζες…

Porsche Mission e interior

Τα προσανατολισμένα προς τον οδηγό όργανα, τα οποία ρυθμίζουν αυτόματα το ύψος τους, ανάλογα με τη θέση οδήγησης και το ύψος του οδηγού, λειτουργούν διαισθητικά, παρακολουθώντας τα μάτια και τις χειρονομίες του. (Photo credit: Porsche AG).

Διαβάστε ακόμα: Οδηγούμε τη BMW 520d.

 

 

x Ακολουθήστε το Andro στο Facebook

Button to top