Το φετινό Ράλλυ Ακρόπολις θύμισε κάτι από τα παλιά καλά χρόνια.

Καταρχάς, χρειάζεται να ξεκαθαρίσουμε ότι το Ράλλυ Ακρόπολις (επέκεινα Ακρόπολις σκέτο) σχεδιάζεται, οργανώνεται και διεξάγεται σύμφωνα με τις προδιαγραφές, τις αξιώσεις, τις αδιαπραγμάτευτες απαιτήσεις και, εν τέλει, την έγκριση της FIA (Διεθνούς Ομοσπονδίας Αυτοκινήτου, για όσους δεν παρακολουθείτε τα αυτοκινητικά αγωνιστικά δρώμενα).

Τις οποίες καμία τοπική Οργάνωση δεν διανοείται να παρακάμψει, εφόσον φυσικά στόχο έχει την ασφαλή για όλους, απρόσκοπτη και επιτυχή διεξαγωγή του αγώνα και, σημαντικότερα, τη μακροημέρευσή του στο ημερολόγιο του WRC (Παγκοσμίου Πρωταθλήματος Ράλλυ).

Μας άρεσε η επιστροφή, 16 χρόνια μετά, της Υπερειδικής στο ΟΑΚΑ.

Οπότε, συγχαρητήρια αξίζουν –αμέσως– στη Motorsport Greece, στην ΟΜΑΕ (Ομοσπονδία Μηχανοκίνητου Αθλητισμού Ελλάδος), στην πολύπειρη Αλυτάρχη του αγώνα, Αννίτα Πασσαλή, και τους συνεργάτες της, και –εμμέσως– στον υφυπουργό Πολιτισμού και Αθλητισμού, Λευτέρη Αυγενάκη και, δια μέσω αυτού, στην Πολιτεία.

Μας άρεσε το 1-2-3 της ομάδας της Hyundai. Εδώ οι νικητές Thierry Neuville-Martijn Wydaeghe (Hyundai i20 N) στην ΕΔ Πύργος.

Ας δούμε λοιπόν, όπως και πέρυσι, τι μας άρεσε και τι δεν μας άρεσε στο Ράλλυ Ακρόπολις του 2022:

Μας άρεσε, λοιπόν, το 1-2-3 στην τελική γενική κατάταξη που πέτυχε, για πρώτη μάλιστα φορά στην ιστορία της, η ομάδα της Hyundai – κρίμα τη χορηγία της Toyota Ελλάς, δηλαδή.

Δεν μας άρεσε που την τελευταία μέρα δόθηκε –σωστά– στα πληρώματα της Hyundai η εντολή να σταματήσουν να συναγωνίζονται μεταξύ τους και να διατηρήσουν τις θέσεις τους.

Δεν μας άρεσε η τραγική τηλεοπτική κάλυψη της Υπερειδικής στο ΟΑΚΑ από τα συνεργεία του WRC Promoter που φάνηκαν ανέτοιμα για αυτό το εγχείρημα.

Μας άρεσε που κύριοι ανταγωνιστές των Hyundai i20 N ήταν τελικά τα Puma της ομάδας της Ford, με τον βετεράνο Loeb και τους σαφώς βελτιωμένους Loubet και Greensmith, αντί, όπως αναμενόταν, για τα Toyota GR Yaris που, για διάφορους λόγους, δεν άντεξαν στις συνθήκες του αγώνα.

Μας άρεσε η επιστροφή, 16 χρόνια μετά, της Υπερειδικής στο ΟΑΚΑ που, δεδομένων των χωροταξικών και χρονικών περιορισμών –μαθαίνω πως ολοκληρώθηκε σε 10 μόλις μέρες–, και καλοσχεδιασμένη ήταν, και προσέφερε θέαμα πολύ διαφορετικό από εκείνα των συνήθων gymkhana ανάμεσα σε νησίδες, βαρέλια, ζαρντινιέρες κ.λπ. άλλων αγώνων του WRC.

Μας άρεσε η επιστροφή της Υπερειδικής στο ΟΑΚΑ – και αυτή του Sébastien Loeb, με Ford Puma και συνοδηγό την Isabelle Galmiche, εδώ απέναντι στους Esapekka Lappi-Janne Ferm (Toyota GR Yaris).

Δεν μας άρεσε η τραγική τηλεοπτική της κάλυψη από τα συνεργεία του WRC Promoter που φάνηκαν ανέτοιμα για αυτό το εγχείρημα. Με μια μόνο κάμερα, αντί για ανούσια ζουμαρίσματα στα αυτοκίνητα, θα είχαμε πολύ καλύτερη εικόνα· κάτι που φάνηκε άλλωστε από τα βίντεο θεατών του ΟΑΚΑ τα οποία κυκλοφόρησαν μετά στα ΜΚΔ.

Μας άρεσαν οι περιφερειακές εκδηλώσεις πριν τη διεξαγωγή της Υπερειδικής και που πρακτικά γέμισε το ΟΑΚΑ.

Μας άρεσε που ο αγώνας περνάει ακόμα μέσα από λιγότερο γνωστά χωριά.

Δεν μας άρεσε που το στάδιο άδειασε νωρίς, με συνέπεια οι περισσότερες ελληνικές συμμετοχές (και όχι μόνο αυτές) να αγωνιστούν μπροστά σε σχεδόν άδειες κερκίδες.

Δεν μας άρεσε η υπερ-προβολή, παντού και πάντοτε, με αψίδες, «χαλιά», πανό κ.λπ. του αρμόδιου υφυπουργείου, η συμβολή του οποίου ναι, ήταν καθοριστική για την επιστροφή και καθιέρωση πλέον, είμαι σίγουρος, του Ακρόπολις, αλλά ως εκεί. Διότι το πολύ το «Κύριε ελέησον» το βαριέται και ο παπάς. Από την άλλη, εκλογές έρχονται, οπότε…

Μας άρεσε που βρέθηκαν νέες ΕΔ, όπως αυτή στο πάρκο με τις ανεμογεννήτριες πάνω από τη Δάφνη Βοιωτίας. Στη φωτογραφία το GR Yaris των περυσινών νικητών Kalle Rovanperä-Jonne Halttunen.

Μας άρεσαν που ανακαλύφθηκαν νέες Ειδικές Διαδρομές (εφεξής ΕΔ) όπως η Δάφνη, ανασύρθηκαν κάποιες από σκονισμένα συρτάρια (Περιβόλι, Ελάτεια-Ρεγγίνι) και που άλλες (Λιβαδειά –πρώην Ευαγγελίστρια–, Λουτράκι, Χαρβάτι) ανασχεδιάστηκαν ευρηματικά.

Δεν μας άρεσε που δεν επετράπη από τη FIA –επίσης σωστά– η ΕΔ Βωξίτες να διεξαχθεί νύχτα, όπως ήταν αρχικά προγραμματισμένο.

Μας άρεσε που ο αγώνας περνάει ακόμα μέσα από λιγότερο γνωστά χωριά, όπως η Ανατολή ή η Δάφνη, θυμίζοντας τα περάσματα μέσα από τη Συκιά, τη Μοσχοκαρυά κ.λπ. των Ακρόπολις του χθες.

Μας άρεσε που οι θεατές ήταν συνειδητοποιημένοι και πειθαρχημένοι.

Μας άρεσε που, εν αντιθέσει με πέρυσι και παρά τις δυσοίωνες προβλέψεις ορισμένων (του γράφοντος συμπεριλαμβανομένου), δεν ακυρώθηκε καμία ΕΔ.

Σε συνέχεια δε του παραπάνω, μας άρεσε που οι θεατές ήταν συνειδητοποιημένοι και πειθαρχημένοι.

Δεν μας άρεσε που ορισμένοι, ευτυχώς λίγοι –για παράδειγμα, το δίποδο βόδι που, αγνοώντας τις παραινέσεις των κριτών, περπατούσε στον δρόμο όσο δίπλα του περνούσαν τα αγωνιστικά επειδή «το βουνό ανήκει σε όλους», ή το περίτριμμα που έκοψε με αλυσοπρίονο το δέντρο γιατί του έκοβε τη θέα–, δεν απέφυγαν τον κρετινισμό.

Μας άρεσε που βγήκαν από τα συρτάρια παλιές ΕΔ, όπως η Ελάτεια-Ρεγγίνι και που η διαδρομή του αγώνα περνάει ακόμα μέσα από λιγότερο γνωστά χωριά όπως η Ανατολή και η Δάφνη (στη φωτογραφία) (drone photos Μ. Σαλούρος).

Μας άρεσε η δύναμη που έχουν πλέον τα αυτοκίνητα της κορυφαίας κατηγορίας και το πώς βάζουν στον δρόμο αυτά τα 500+ άλογα που διαθέτουν σήμερα, ειδικά σε εκκίνηση σε άσφαλτο, όπως π.χ. στις ΕΔ Λουτράκι και Ταρζάν. Πώς αντέχουν ημιαξόνια, κιβώτια και διαφορικά;!

Δεν μας άρεσε που τα ελαστικά τους προέρχονται από έναν κατασκευαστή. Δύο ή περισσότεροι θα έκαναν το παιχνίδι πολύ πιο ενδιαφέρον.

Μας άρεσαν οι ευγενέστατοι και προσηνείς κριτές, μεταξύ άλλων, στον τερματισμό της ΕΔ Βωξίτες και στην αφετηρία της ΕΔ Ταρζάν.

Μας άρεσε, σε αντίθεση με εκείνη στο ΟΑΚΑ, η τηλεοπτική κάλυψη στη συνέχεια του αγώνα. Πλέον, έχεις τη δυνατότητα να παρακολουθείς ΟΛΕΣ τις ΕΔ και από κάμερες in-car, και από κάμερες… out-of-car, και από κάμερες σε επιλεγμένα σημεία, και από ελικόπτερο· κάτι που πριν λίγα μόλις χρόνια φάνταζε εξωπραγματικό.

Μας άρεσε η περιγραφή, τα ουσιώδη σχόλια και, εν τέλει, η γνώση για το αντικείμενο των Βρετανών σχολιαστών του WRC Promoter· οι υπερφορτωμένοι, passe-partout Έλληνες σχολιαστές –λυπάμαι που το λέω, αλλά είναι για καλό– και έχουν πολλά να μάθουν ακόμα, και πρέπει να βρουν τον τρόπο να τα μεταδίδουν συναρπαστικά στους τηλεθεατές.

Μας άρεσε που η Cosmote TV, εκ των χορηγών του Ράλλυ Ακρόπολις, δημιούργησε και πάλι ξεχωριστό κανάλι για τον αγώνα, αναμεταδίδοντας τις εικόνες της WRC TV – και που μπορείς βέβαια να επιλέξεις γλώσσα περιγραφής.

Μας άρεσαν οι ευγενέστατοι και προσηνείς κριτές, μεταξύ άλλων, στον τερματισμό της ΕΔ Βωξίτες και στην αφετηρία της ΕΔ Ταρζάν.

Το πέρασμα μέσα από το παλιό λατομείο του Ελικώνα, στην ανασχεδιασμένη ΕΔ Λιβαδιά, το γένος Ευαγγελίστρια, ήταν εντυπωσιακό.

Μας άρεσε που ο εννεάκις Παγκόσμιος Πρωταθλητής, 48χρονος πλέον Sébastien Loeb, στην επιστροφή του στον αγώνα μετά από 10 χρόνια, με την ομάδα της Ford αυτή τη φορά, κατάφερε να «βάλει τα γυαλιά» στους πολύ νεότερους ανταγωνιστές του μέχρι να εγκαταλείψει από μηχανική βλάβη, όντας έως τότε πρώτος στη γενική κατάταξη.

Μας άρεσε που το φετινό Ράλλυ Ακρόπολις, δεδομένων των σημερινών προδιαγραφών για αγώνες του WRC, ήταν ένα σκληρό και ιδιαίτερα απαιτητικό ράλλυ.

Τέλος, μας άρεσε που το φετινό Ράλλυ Ακρόπολις, δεδομένων των σημερινών προδιαγραφών για αγώνες του WRC, ήταν ένα σκληρό και ιδιαίτερα απαιτητικό ράλλυ που θύμιζε τα Ακρόπολις του Παγκοσμίου Πρωταθλήματος Κατασκευαστών, (με τη λέξη-κλειδί να είναι το «Κατασκευαστών») του χθες – του προχθές, σωστότερα· ένας αγώνας που προκάλεσε πολλές εγκαταλείψεις και δημιούργησε διαφορές σε χρόνους τις οποίες δεν έχουμε συνηθίσει να βλέπουμε σε γύρους του WRC.

Επί δε προσωπικού, μας/μου άρεσε που από το ’71 δεν έχω χάσει Ράλλυ Ακρόπολις – είτε ως συμμετέχων είτε πλέον ως θεατής.

Και εν κατακλείδι, μας άρεσε που αυτά που μας άρεσαν είναι περισσότερα αυτών που δεν μας άρεσαν.

Και του χρόνου.

 

//σ.σ. Οι φωτογραφίες είναι από το επίσημο site του EKO Rally Acropolis εκτός αν αναφέρεται διαφορετικά.

 

Διαβάστε ακόμα: Βασίλης Χαρίτος. Το Ράλλυ Ακρόπολις που δεν θέλω να θυμάμαι.

 

 

 

x Ακολουθήστε το Andro στο Facebook

Button to top