H Renault γιορτάζει 120 χρόνια ιστορίας παρουσιάζοντας μια σειρά μοντέλων που άλλαξαν τον κόσμο του αυτοκινήτου και το ύφος της αυτοκίνησης. Ένα απ’ αυτά ήταν και το Juvaquatre του 1937. (photo credit Denis Meunier/Renault)

Η Renault στην φετινή “Rétromobile”, που ήδη άνοιξε τις πύλες της στο Paris Expo στην Porte de Versailles, όπως κάθε χρόνο, και θα διαρκέσει μέχρι και την Κυριακή, 11 Φεβρουαρίου, γιορτάζει τα 120 χρόνια ιστορίας της παρουσιάζοντας μια σειρά μοντέλων που άλλαξαν τον κόσμο του αυτοκινήτου και το ύφος της αυτοκίνησης.

Από το 1898 όταν το πρώτο Renault Voiturette ενός ίππου, της Société Renault Frères των Louis, Marcel και Fernand Renault, βγήκε στους παριζιάνικους δρόμους μέχρι και σήμερα, η Renault, κομμάτι πλέον της Renault–Nissan–Mitsubishi Alliance, παρουσιάζει μοντέλα και τεχνολογίες που ξεχωρίζουν όχι μόνο για τον χαρακτήρα, αλλά και για την πρακτικότητά τους.

Να λοιπόν μερικά από τα αντιπροσωπευτικότερα Renault των πρώτων 120 χρόνων της “Regie”.

Δείτε την παρουσία της Renault στη φετινή Rétromobile εδώ:

 

Αυτά είναι μερικά από τα σημαντικότερα μοντέλα στα 120 χρόνια ιστορίας της Renault

Το Voiturette 1CV ήταν το πρώτο αυτοκίνητο των αδελφών Renault. Το πρώτο τέτοιο Voiturette κατέληξε σε φίλο της οικογένειας, μετά από test-drive την παραμονή των Χριστουγέννων του 1898. (photo credit Denis Meunier/Renault)

To Type BD του 1909 είχε στο εσωτερικό του ταχυδρομικό γραφείο, συνιστώντας έτσι το πρώτο ειδικά διασκευασμένο επαγγελματικό αυτοκίνητο. (photo credit Denis Meunier/Renault)

Το 4CV ήταν το πρώτο γαλλικό αυτοκίνητο που ξεπέρασε σε πωλήσεις το ένα εκατομμύριο κομμάτια. Σχεδιάστηκε στα χρόνια του πολέμου, στα κρυφά, και παρουσιάστηκε το 1947. Έμεινε στην παραγωγή μέχρι το 1961, όταν αντικαταστάθηκε από τα Dauphine και 4L. (photo credit Denis Meunier/Renault)

To μπροστοκίνητο van Estafette του 1959 πήρε το όνομα του από το ιταλικό “staffetta” που σημαίνει «δρομέας», ή κάτι τέτοιο, δεν έχει και τόση σημασία. Έμεινε στην παραγωγή μέχρι το 1980. (photo credit Denis Meunier/Renault)

To εμβληματικό “Quatrelle”, το πρώτο μπροστοκίνητο οικογενειακό Renault, ήταν απάντηση της μάρκας στο Citroën 2CV. Παραγόταν 31 ολόκληρα χρόνια, από το 1961 έως το 1992. (photo credit Denis Meunier/Renault)

To R8 παρουσιάστηκε το 1962 για να διαδεχθεί το Dauphine. Το R8 Gordini, που παραγόταν αρχικά σε αυτό το χρώμα “bleu France” με τις δυο λευκές ρίγες, έβγαζε 89 άλογα από 1108 κ.ε. και κέρδισε πολλά ευρωπαϊκά rally. (photo credit Denis Meunier/Renault)

Μια από τις ιδιαιτερότητες του καινοτόμου R16, που, το 1965, εισήγαγε το concept του “hatchback” στα μεσαία/μεγάλα οικογενειακά αυτοκίνητα, είναι ότι, λόγω σχεδιασμού της ανάρτησής του, το αριστερό μεταξόνιο ήταν 7 εκ. μακρύτερο από το δεξί. (photo credit Denis Meunier/Renault)

Το ηλεκτρικό R5 του 1974, εποχή της πετρελαϊκής κρίσης, είχε (θεωρητική) αυτονομία 200 km, με την πρακτική να είναι πιο κοντά στα 60 km και την τελική του ταχύτητα να φτάνει (θεωρητικά πάντα) τα 80 km/h. (photo credit Denis Meunier/Renault)

To «Εννιάρι» ήταν ένα από τα πρώτα «παγκόσμια» αυτοκίνητα (στην Τουρκία παραγόταν μέχρι το 2000), ενώ ήταν το Αυτοκίνητο της Χρονιάς το 1982. (photo credit Denis Meunier/Renault)

Για τον σχεδιασμό του πρωτότυπου, στα μέσα της δεκαετίας του ’70, για τη γαλλική Matra, υπεύθυνος ήταν ο Έλληνας Αντώνης Βολάνης. Αργότερα, το σχέδιο πέρασε στη Renault και γεννήθηκε το Espace, το 1984. Το κοινό άργησε να εξοικειωθεί με την εικόνα ενός τέτοιου αυτοκινήτου, με αποτέλεσμα μόνο εννέα Espace να πουληθούν τον πρώτο μήνα παραγωγής του. (photo credit Denis Meunier/Renault)

Το πρωτοποριακό σχέδιο του Patrick Le Quément, από τις αρχές του ’90, αντέχει μέχρι σήμερα. Που ίσως είναι και ο λόγος που το πρώτο Twingo του ‘92 παραγόταν εκτός Γαλλίας έως και το 2012 – εντάξει, στην Κολομβία. Το Twingo Easy, που επίσης λανσαρίστηκε το 1992, διέθετε ένα ημιαυτόματο κιβώτιο που, σε αίσθηση, ήταν πολύ κοντά σε αυτά της πρώτης γενιάς smart. (photo credit Denis Meunier/Renault)

 

Διαβάστε ακόμα: Η Jaguar φέρνει και πάλι στη ζωή τη θρυλική D-Type

 

 

x Ακολουθήστε το Andro στο Facebook

Button to top