Τρεις εκδόσεις, όλες με κινητήρες βενζίνης 1.2 και 1.3 και όλες ήπια ή έντονα ηλεκτρικά υποβοηθούμενες, για το νέο Renault Austral (photo Renault).

Βασισμένο στην πλατφόρμα CMF (Common Module Family)-CD 3ης γενιάς, στην οποία βασίζονται τα μοντέλα του ομίλου που ανήκουν στο C και D segment, το Renault Austral προσφέρει διάφορα επίπεδα εξηλεκτρισμού, μεταξύ των οποίων και το νέο υβριδικό σύνολο κίνησης Full Hybrid E-tech.

Εξωτερικά, ακολουθεί τη συνταγή της πλειονότητας πλέον των οικογενειακών SUV/crossover, η οποία συνοδεύεται από καμπύλες, ακμές και φουσκωμένα φτερά, κάτι που δυσκολεύει την άμεση αναγνώριση του Austral από το πλάι. Tα εμπρός όμως και πίσω LED φωτιστικά σώματα με την τεχνολογία micro-optics το κάνουν να ξεχωρίζει.

Η σχεδίαση του αυτοκινήτου είναι εκλεπτυσμένη, σπορτίβ και κομψή.

Η όλη πάντως σχεδίαση, σε συνδυασμό με τους επτά χρωματισμούς και τη διχρωμία στις κορυφαίες εκδόσεις του μοντέλου, χαρακτηρίζεται, από την Renault, ως εκλεπτυσμένη, σπορτίβ και κομψή, πράγμα που μας βρίσκει σύμφωνους κατά τα 2/3.

Άξια δε μνείας είναι η πολιτική της Renault η οποία, σύμφωνα με την τάση που υιοθετούν και άλλες εταιρείες εκμεταλλευόμενες το παρελθόν τους (όπως π.χ. η Fiat με την Abarth), θέλει την Alpine να αποτελεί πρακτικά ξεχωριστή γκάμα στα αυτοκίνητά της.

Έτσι, στην περίπτωση του Austral, η Renault με την έκδοση Esprit Alpine, στο μεν εξωτερικό δίνει μια πιο δυναμική εικόνα, ειδικά στο Bleu France χρώμα της φωτογραφίας ή στο (αποκλειστικά για την Esprit Alpine) ματ Satin Shale Grey, με μαύρες, αλουμινένιες ζάντες 20” Daytona με το logo της Alpine, και μαύρες μπάρες οροφής, και επένδυση Alcantara με μπλε/λευκές ή κόκκινες ραφές, και αλουμινένια πεντάλ και μαρσπιέ, επίσης με το logo Alpine, στο εσωτερικό.

Tο σύστημα OpenR με το ψηφιακό καντράν 12,3” και τη μεγάλη, κάθετη κεντρική οθόνη αφής 12” για το infotainment, είναι το στοιχείο που τραβάει το μάτι στο εσωτερικό (photo Renault).

Το εσωτερικό πάντως είναι το δυνατό σημείο του Austral· και σε εξοπλισμό και σε χώρους και σε ποιότητα. Με στόχο να αντικαταστήσει το όχι-και-τόσο-ενδιαφέρον Kadjar, το Austral εκπληρώνει την αποστολή του με το παραπάνω. Αυτά βέβαια, όπως θα δούμε παρακάτω, έχουν αντίκτυπο στην τιμή του αυτοκινήτου.

Οι χώροι, ειδικά για τους πίσω, με τα καθίσματα να ρυθμίζονται ξεχωριστά εμπρός-πίσω κατά 16 εκ., είναι από τους κορυφαίους της κατηγορίας.

Στο εσωτερικό το σύστημα OpenR με το ψηφιακό καντράν 12,3” και την όρθια κεντρική οθόνη 12” (και τον επιλογέα ταχυτήτων στην κολώνα του τιμονιού à la Mercedes-Benz) είναι το στοιχείο που κάνει τη διαφορά. Το δε infotainment διαθέτει τη δυνατότητα να δεχθεί οποιεσδήποτε μελλοντικές ενημερώσεις του OpenR Link, ενώ το σύστημα, που συνδέεται με cloud, λαμβάνει αυτόματες ενημερώσεις μέσω της τεχνολογίας Firmware Over-The-Air (FOTA).

Austral collage Καινοτόμο και λειτουργικό υποβραχιόνιο. Επιλογέας στην κολώνα του τιμονιού à la Mercedes-Benz. Εσάνς Alpine για την Esprit Alpine Mild Hybrid 160 και 200 άλογα και ενεργητική τετραδιεύθυνση για την κορυφαία E-tech Full Hybrid 200 (photos Renault).

Η αυτορρυθμιζόμενη φωτεινότητα και οι αντι-ανακλαστικές ιδιότητες της κεντρικής οθόνης αφής έχουν κάνει δυνατή την κατάργηση του τυπικού «αλεξήλιου» από πάνω, δίνοντας αφενός στο ταμπλό την αίσθηση ότι αιωρείται και βελτιώνοντας συνολικά αφετέρου την αίσθηση ευρυχωρίας.

Bonus point είναι το καινοτόμο και λειτουργικό μεσαίο υποβραχιόνιο, σχεδιασμένο για να κάνει πιο εύκολη τη χρήση της οθόνης του infotainment – αρκεί βέβαια να μην την κοιτάτε όσο οδηγείτε. Οι δε χώροι, ειδικά για τους πίσω, με τα καθίσματα να ρυθμίζονται ξεχωριστά εμπρός-πίσω κατά 16 εκ., αυξομειώνοντας έτσι τον χώρο τού, ούτως ή άλλως, μεγάλου πορτμπαγκάζ, είναι από τους κορυφαίους της κατηγορίας.

Το Austral προσφέρεται με γκάμα τριών εξηλεκτρισμένων κινητήρων βενζίνης 1.2 και 1.3 – δεν υπάρχει diesel Austral: την E-tech Full Hybrid 200 1.2 με ισχύ 200 άλογα, τη Mild Hybrid Auto 160 1.3 με 160 και τη Mild Hybrid Advanced 130 1.2 με 130.

Αυτή που οδηγήσαμε, για λίγο και σε συνθήκες αστικής κυρίως μετακίνησης, ήταν η μεσαία έκδοση Mild Hybrid 160 Auto. Οι εντυπώσεις ήταν άριστες. Ο γνωστός από πολλά μοντέλα των Renault και Mercedes-Benz 4κύλινδρος κινητήρας 1.3, με turbo, υποβοηθείται ηλεκτρικά από μπαταρία 12V και συνδυάζεται μόνο με αυτόματο 7άχυτο κιβώτιο.

Αν επιλέξετε το haut-de-gamme E-tech Full Hybrid 200 θα χρειαστεί να εκταμιεύσετε €49.750.

Στη βασική έκδοση Mild Hybrid Advanced 130, ένας νέος 3κύλινδρος κινητήρας 1.2, επίσης με turbo, ο οποίος παρουσιάζεται για πρώτη φορά σε μοντέλο της Renault, υποβοηθείται εδώ από μπαταρία 48V και συνδυάζεται με μηχανικό κιβώτιο έξι σχέσεων.

Τιμές που ξεκινούν από τα €38.450 για την έκδοση Mild Hybrid Advanced με τα 130 άλογα και φτάνουν τα €49.750 για την haut-de-gamme E-tech Full Hybrid με τα 200 (photo Renault).

Η δε κορυφαία έκδοση E-tech Full Hybrid 200 συνδυάζει τον καινούργιο αυτό 3κύλινδρο βενζινοκινητήρα 1.2 με ηλεκτροκινητήρα και αυτόματο κιβώτιο multi-mode, με αποτέλεσμα η συνδυαστική ιπποδύναμη να φτάνει τα 200 άλογα. Συνοδεύεται δε και από ενεργητική τετραδιεύθυνση 4CONTROL Advanced.

Στο «δια ταύτα», και με δεδομένη την ως άνω τεχνολογία αιχμής, οι τιμές του Renault Austral ξεκινούν από τα €38.450 για το πιο… ισορροπημένο Equilibre Mild Hybrid Advanced 130, συνεχίζουν στα €42.950 για το Mild Hybrid 160 Auto (€44.250 για την έκδοση Esprit Alpine), ενώ αν επιλέξετε το haut-de-gamme E-tech Full Hybrid 200 θα χρειαστεί να εκταμιεύσετε €49.750.

Ωστόσο, οι μάλλον τσουχτερές τιμές του Austral αμβλύνονται κατά τι όταν σε αυτές συνυπολογιστούν η λεγόμενη «προωθητική ενέργεια έκπτωσης» (από €1.800 έως €2.200 ανάλογα με την έκδοση), τα πέντε χρόνια εργοστασιακής εγγύησης και τα τρία χρόνια δωρεάν οδικής βοήθειας.

Περισσότερα για το νέο Renault όταν μας δοθεί η ευκαιρία να το οδηγήσουμε εκτενέστερα. Στο μεταξύ, δείτε περισσότερα για το Austral εδώ. 

 

Διαβάστε ακόμα: Οδηγήσαμε τη Mercedes-Benz GLB 180. Τι, SUV χωρίς Crossover;

 

 

 

x Ακολουθήστε το Andro στο Facebook

Button to top