Driven: Renault Captur 1.5 dCi 90 HP – Όμορφο και σπιντάτο

Έχοντας κλείσει τρία χρόνια ζωής από την παρουσίασή του, το Renault Captur (που χωρίς τελικό “e” προφέρεται και τονίζεται όπου και όπως θέλετε) είναι ένα απ’ αυτά τα αυτοκίνητα που δεν θα γεράσουν εύκολα. Γράφει ο Αλέξανδρος Κορέσσης.

 
Renault Captur front

Στην ουσία, το Captur είναι ένα Clio με στοιχεία από SUV και το διαβόητο WAF (Wife Acceptance Factor-Συντελεστής Συζυγικής Αποδοχής) γυρισμένο στο maximum. (photo credit: Renault)

Mε ιστορία 120 ετών, η Renault είναι μια απ’ αυτές τις μάρκες που συνδυάζουν καινοτομία και ποιότητα όσο λίγες άλλες. Ανατρέχοντας για λίγο στη memory lane, όπου συναντούμε αυτοκίνητα όπως τα 4L, R8 Gordini, Twingo, το πρώτο Espace (του δικού μας Αντώνη Βολάνη), παραβλέποντας ωστόσο το Vel Satis, βλέπουμε ότι η σχεδιαστική ταυτότητα της γκάμας είναι πετυχημένη.

Πνευματικό και σχεδιαστικό τέκνο του κ. Laurens van den Acker -ναι, Ολλανδός είναι- το Captur είναι ουσιαστικά ένα Clio on steroids. Tο καινούριο Kadjar ακολουθεί τον ίδιο δρόμο, το Scenic έπεται, και μας μπερδεύει και λίγο λόγω ομοιότητας, ενώ το νέο Koleos δεν μοιάζει και τόσο νέο. Τουλάχιστον τα ονόματα δεν μπερδεύουν όπως κάνουν τα νούμερα που χρησιμοποιούν άλλοι, αρκεί βέβαια να τα θυμάστε.

Περισσότερα από 72.000 Captur πουλήθηκαν πέρυσι στη Γαλλία, ανεβάζοντας το μοντέλο στην 4η θέση. Με πρώτο το Clio, αν ενδιαφέρεστε. Και για να μην κατηγορηθούμε ως σοβινιστές, το Captur ήταν 2o σε πωλήσεις στην κατηγορία του πανευρωπαϊκά, με το «ξαδελφάκι» Nissan Qashqai πρώτο – 195.000 Captur και 232.000 Qashqai. Pas mal, Monsieur Ghosn…

Renault Captur collage

Παρά τις ομοιότητες με το Clio, το Captur, με ψηλότερη θέση οδήγησης, διαφορετικό ταμπλό και περισσότερους αποθηκευτικούς χώρους, προσφέρει μια άλλη αίσθηση. Το πορτμπαγκάζ διαθέτει και δεύτερο, κρυφό επίπεδο. Ο diesel 1.5 dCi της οικογένειας Renault/Nissan/Dacia δεν είναι από τους πλέον πολιτισμένους ηχητικά, είναι όμως αποδοτικός και αποτελεσματικός εκεί που χρειάζεται. (photo credit: Renault)

Sport Utility Vehicle ή Compact Crossover, λοιπόν. Μια κατηγορία για την οποία, αν ακούσουμε ότι θα βγάλει και η Ferrari μοντέλο, και Πρωταπριλιά να είναι, θα το ψάξουμε. Της οποίας βέβαια οι (περισσότεροι) αγοραστές μόνο Sport, Utility ή Crossover δεν κάνουν, ό,τι κι αν σημαίνει καθένα για τον καθένα.

Ας δούμε, όμως, γιατί το Captur είναι πετυχημένο. Κατ’ αρχάς, είναι όμορφο. Ναι, το όμορφο είναι υποκειμενικό και ναι, η ομορφιά δεν είναι το παν. Αλλά είναι μια καλή αρχή, αφού συγχωρούνται και δικαιολογούνται περισσότερα στη συνέχεια. Κατά τη γνώμη μου, είναι το ομορφότερο από τα «αδέλφια» του στη Renault και αυτό έχει να κάνει με το μέγεθός του.

Το Captur προσφέρει και με το παραπάνω αυτά που ζητάει η κατηγορία: χώρους, χώρους και χώρους.

Οι έξυπνοι τρόποι με τους οποίους χρησιμοποιούνται οι χρωματισμοί, σε συνδυασμό με το πλαϊνό «κύμα» στο κάτω μέρος του αυτοκινήτου, το κάνουν να φαίνεται χαμηλότερο απ’ ό,τι είναι στην πραγματικότητα, παρ’ όλο που η θέση οδήγησης είναι από τις ψηλότερες στην κατηγορία.

Το Captur -το οποίο δεν είναι Clio Captur, αλλά απλώς Captur- πατάει στο πάτωμα του Clio και εκμεταλλεύεται τα 4,12 μέτρα του με τον καλύτερο τρόπο. Προσφέροντας δηλαδή και με το παραπάνω αυτά που ζητάει η κατηγορία: χώρους, χώρους και χώρους.

Μια παρένθεση εδώ σχετικά με το περίφημο (ή μήπως διαβόητο;) WAF (Wife Acceptance Factor). Πρόκειται για όρο που εμφανίστηκε τη δεκαετία του ‘70 και έπαιζε μεγάλο ρόλο, πάντοτε αρνητικό βέβαια, σε τεστ ηχοσυστημάτων υψηλής τεχνολογίας (hi-fi στα ελληνικά), μιας και ο χώρος και η καλωδίωση που εκείνα χρειάζονταν ήταν αντιστρόφως ανάλογα με τη γυναικεία αντίληψη περί σπατάλης αυτού.


Διαβάστε ακόμα: Νέο Suzuki Baleno – La vita è bella


Στην περίπτωση, όμως, των αυτοκινήτων, το WAF φαίνεται πως λειτουργεί ακριβώς αντίθετα. Όσο μεγαλύτερο και ψηλότερο, τόσο καλύτερα. Γιατί νομίζετε ότι τα SUV πουλάνε σαν τρελά, αναγκάζοντας κατασκευαστές όπως η Maserati να βγάλει το (τι άλλο θα δούμε, Θεέ μου!) Levante;

Επανερχόμεθα λοιπόν και εξηγούμεθα. Όχι, δεν προσφέρει μόνο χώρους το Captur. Προσφέρει, όμως, ένα καλό άλλοθι.

Ο 1.5 diesel με τα 90 άλογα είναι μια μάλλον σοφή επιλογή από πλευράς Renault, μιας και όταν είσαι υποψήφιος αγοραστής στη συγκεκριμένη κατηγορία, οι επιδόσεις δεν είναι και τόσο ψηλά στις προτεραιότητές σου. Από την άλλη, η ροπή… εξισορροπεί την κατάσταση, αφού εμφανίζεται εκεί που πραγματικά χρειάζεσαι απόδοση.

Το Oscar πάει στο ντουλαπάκι του συνοδηγού, το οποίο, αντί να σε αναγκάζει να βουτάς μέσα για να βρεις το Bic που σίγουρα είναι κάπου εκεί, είναι συρταρωτό, τρομερά βολικό και χωράει τα ψώνια σας από το ΑΒ.

Ψηλά στη λίστα είναι ο χώρος του πορτμπαγκάζ με το διπλό επίπεδο, η μετατόπιση μπρος-πίσω των πίσω καθισμάτων, που πέφτουν και 40/60, τα καλύμματα των καθισμάτων που αφαιρούνται και πλένονται, οι χώροι για μικροαντικείμενα, μπουκάλια, μπιμπερό κ.λπ. Ενώ το Oscar πάει στο ντουλαπάκι του συνοδηγού, το οποίο, αντί να σε αναγκάζει να βουτάς μέσα για να βρεις το Bic που σίγουρα είναι κάπου εκεί, είναι συρταρωτό, τρομερά βολικό και χωράει τα ψώνια σας από το ΑΒ.

Γενικά, πάντως, το Captur προσφέρει πραγματικούς χώρους για άνετο ταξίδι τεσσάρων ενηλίκων, ανεξαρτήτως εύρους και ύψους. Αν πρέπει να γκρινιάξουμε λίγο, μια καλύτερη πλευρική στήριξη στα καθίσματα θα ήταν ευπρόσδεκτη για όταν θες, βρε αδερφέ, να οδηγήσεις λίγο πιο σβέλτα. Το ίδιο και μια 6η ταχύτητα, για όταν θες να οδηγήσεις πιο οικονομικά.

Renault Captur rear

Οι έξυπνοι τρόποι με τους οποίους χρησιμοποιούνται οι χρωματισμοί, σε συνδυασμό με το πλαϊνό «κύμα» στο κάτω μέρος, κάνουν το Captur να φαίνεται χαμηλότερο απ’ ό,τι είναι στην πραγματικότητα. (photo credit: Renault)

Η ποιότητα των υλικών είναι καλή και ο εξοπλισμός, ο οποίος ακολουθεί την εποχή με την οθόνη αφής (στην έκδοση Dynamic) να κάνει τη ζωή εύκολη, ειδικά στις βαρετές καθημερινές διαδρομές μέσα στην πόλη, υπεραρκετός.

Σε αυτές βέβαια, ειδικά το καλοκαίρι, «τσιμπάει λίγο η κατανάλωση, με τα 7 lt/100 km να έρχονται εύκολα, παρά το Start/Stop. Αν όμως ταξιδεύεις με τα όρια (όχι τα δικά σου), στην εθνική θα δεις την ένδειξη να κατεβαίνει στα 5,6 ή και χαμηλότερα. Με την ευκαιρία, είναι εντυπωσιακή η έλλειψη θορύβων, είτε από τον αέρα είτε από τον κινητήρα, σε ταχύτητες πάνω από 160 km/h.

Τι έχουμε λοιπόν εδώ; Έχουμε ένα όμορφο, καλοφτιαγμένο και αρκετά καλά εξοπλισμένο αυτοκίνητο, με καλή εμπορική καριέρα, και πιθανότατα καλή τιμή μεταπώλησης. Αν υπολογίσει δε κάποιος και τα πέντε χρόνια εργοστασιακής εγγύησης που προσφέρει η αντιπροσωπία, το μέλλον για το Captur διαγράφεται ακόμη πιο ευοίωνο.

Renault Captur side

Αυτό που πέτυχε το Captur ήταν να αναζωογονήσει τις πωλήσεις της Renault. Αν ψάχνετε για μικρό crossover, αυτή είναι μια από τις καλύτερες επιλογές. (photo credit: Renault)

Τα βασικά

Μοντέλο: Renault Captur 1.5 dCi 90 HP
Κινητήρας: 4κύλινδρος 1461 κ.ε.
Ισχύς: 90 HP @ 4000 rpm
Ροπή: 220 Nm @ 1750 rpm
Μετάδοση/Κιβώτιο: FWD/manual 5 σχέσεων
Κατανάλωση: 3,6 lt/100 km (επίσημη) – 5,9 lt/100 km (πραγματική)
0-100: 13,1”
Τελική ταχύτητα: 171 km/h
Τιμή: από €17.040 (με όφελος απόσυρσης)

//O Αλέξανδρος Κορέσσης γράφει δημόσια για αυτοκίνηση και αυτοκίνητα.

 

Διαβάστε ακόμα: Citroën C4 Cactus 1.2T 110 ΗΡ – Ξανά λειτουργικό και διασκεδαστικό

 

 

x Ακολουθήστε το Andro στο Facebook

Πιο δημοφιλή

Ο περίφημος Christakis πέθανε πριν λίγες ημέρες, αφήνοντας πίσω του μια σημαντική κληρονομιά, σε πάνω από έναν αιώνα ζωής. Οι διάσημοι πελάτες του ξεκινούσαν από τον «εθνάρχη» Κωνσταντίνο Καραμανλή και έφταναν ως τον Σάκη Ρουβά. Τα εγγόνια του, Χρήστος και Αντώνης, που συνεχίζουν τη σπουδαία παράδοση, αποχαιρετούν τον παππού τους μέσω του Andro.

Andro Ο Άνδρας από την αρχή

Αφεθείτε στον μυστικισμό και το ακραιφνές στυλ που προσφέρει αυτή τη θαυμαστή μονοχρωμία. Διότι το μαύρο είναι πρακτικό, διαχρονικό και δεν πρόκειται ποτέ να σας διαψεύσει.

Andro Ο Άνδρας από την αρχή

Διατηρεί (δονκιχωτικά) ένα από τα τελευταία παραδοσιακά μαγαζιά στο Μοναστηράκι. Τον επισκεφτήκαμε και τον φωτογραφίσαμε αποκλειστικά. Ένας ιδιοσυγκρασιακός έμπορος παλαιών κοσμημάτων και έργων τέχνης αποκωδικοποιεί -και τεκμηριώνει- το στυλ του.

Andro Ο Άνδρας από την αρχή

Οπως η καλή αρχιτεκτονική δεν ορίζεται από ανούσιες πρωτοτυπίες, αλλά βιώνει τη σιγουριά της διαχρονικότητας, έτσι και ο σχεδιασμός ενός bespoke κοστουμιού σημαίνει προσήλωση στην αισθητική και την εξατομικευμένη εμπειρία. Γράφει ο αρχιτέκτων Νικόλας Μπαρελιέ.

Andro Ο Άνδρας από την αρχή
Button to top

Εάν συνεχίσετε να χρησιμοποιείτε την ιστοσελίδα, συμφωνείτε με τη χρήση των cookies. περισσότερα

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close

Andro