Renault Kadjar: Kαλώς το κι ας άργησε

Το νέο crossover της Renault ήρθε επιτέλους στην Ελλάδα, έστω και μ’ ένα χρόνο καθυστέρηση. Ο Αλέξανδρος Κορέσσης ήταν στην επίσημη παρουσίαση.

 
Το Kadjar είναι μια εσωτερική εναλλακτική πρόταση στην αδελφή Nissan και το δικό της Qashqai, με τη Renault να επισημαίνει ωστόσο πως τα περισσότερα απ’ όσα φαίνονται είναι εντελώς καινούρια. (photo credit Renault).

Το Kadjar είναι μια εσωτερική εναλλακτική πρόταση στην αδελφή Nissan και το δικό της Qashqai, με τη Renault να επισημαίνει ωστόσο πως τα περισσότερα απ’ όσα φαίνονται είναι εντελώς καινούρια. (photo credit Renault).

Αν ήδη αναρωτιέστε τι σημαίνει «Kadjar», ας σας απαλλάξουμε από τον κόπο να το ψάξετε. Είναι πιθανότατα ένα όνομα το οποίο η Renault, ακολουθώντας τη συνήθειά της για περίεργα ονόματα (βλ. Captur, Koleos), αποφάσισε να δώσει στο μεσαίο της crossover.

Από την άλλη βέβαια, υπάρχουν και οι Qajar (ή Kadjar), ένας ασιατικός λαός που, στην πλειονότητά του, ζει σε περιοχές του Ιράν. Όπου βέβαια ζει κι ένας άλλος λαός που ακούει στο όνομα Qashqai…

Απ’ όπου κι αν προέρχεται πάντως το όνομά του, το ίδιο το αυτοκίνητο σημαίνει πολλά για τη μάρκα. Με τα πράγματα να εξελίσσονται κατ’ ευχήν για τη Renault μιας και, από την εμφάνισή του στην έκθεση της Γενεύης πέρυσι και μέχρι το τέλος του 2015, το Kadjar πούλησε κοντά στα 50.000 κομμάτια.

Το δε 2016 το βρίσκει σταθερά στην 5η θέση της κατηγορίας, με 1ο τον δίδυμο αδελφό της μεγάλης οικογενείας Renault-Nissan, το Nissan Qashqai, με το οποίο μοιράζονται το ίδιο DNA, το οποίο στην περίπτωσή τους ονομάζεται CMF (Common Module Family) και αναφέρεται στο πάτωμα (πλατφόρμα, στα ελληνικά) του αυτοκινήτου.

Με το όμορφο Captur να παίζει μια κατηγορία κάτω και το επερχόμενο Nouveau Scénic να αναμένεται λίγο πιο πάνω, το κατασκευασμένο στην Ισπανία Kadjar, προσφέρει μια ακόμη πρόταση στην ευημερούσα κατηγορία των compact SUV.

H Renault έρχεται 2η σε πωλήσεις στην Ευρώπη πίσω από tη VW. Όπερ σημαίνει ότι, αν μη τι άλλο, κάτι κάνουν καλά στην Boulogne-Billancourt.

Και να λοιπόν που, περισσότερο από ένα χρόνο μετά την επίσημή του παρουσίαση στον υπόλοιπο κόσμο, το Renault Kadjar έφτασε και στην Ελλάδα. Ο λόγος της καθυστέρησης του εγχώριου λανσαρίσματος –αν χρειάζεται βέβαια δικαιολογία τη στιγμή που η ελληνική αγορά θυμίζει ρωσικό χειμώνα– ήταν, όπως ακούσαμε από τη Διευθύνουσα Σύμβουλο της αντιπροσωπείας, μεταξύ άλλων, η ανάγκη διαπραγμάτευσης της τιμής.

Στο πνεύμα των καιρών, που θέλει τα crossover στο φόρτε τους, το Kadjar είναι ένα ακόμη απ’ αυτά τα μοντέλα που συνδυάζουν την πρακτικότητα ενός station με το look ενός 4x4. (photo credit Renault).

Στο πνεύμα των καιρών, που θέλει τα crossover στο φόρτε τους, το Kadjar είναι ένα ακόμη απ’ αυτά τα μοντέλα που συνδυάζουν την πρακτικότητα ενός station με το look ενός 4×4. (photo credit Renault).

Στο σημείο αυτό, θα πρέπει, αναγκαστικά, να αναφερθούμε και στη γενική αντίληψη της εγχώριας κοινής γνώμης προς τη μάρκα. Η οποία, για λόγους που προφανώς δεν έχουν να κάνουν με την ίδια τη Renault, είναι λίγο επιφυλακτική. Ένας από τους λόγους είναι ότι τα μοντέλα της ήταν κατά κανόνα λίγο ακριβότερα από το γαλλικό ανταγωνισμό και πιο κοντά στο γερμανικό.


Διαβάστε ακόμα: Smart fortwo 71 HP Auto. Εντυπωσιακά βελτιωμένο


 

Από την άλλη, καλό είναι να μάθουν, όσοι τουλάχιστον δεν το γνωρίζουν, ότι η Renault, ως stand-alone brand, έρχεται 2η σε πωλήσεις στην Ευρώπη πίσω από ποια άλλη; Τη VW. Όπερ σημαίνει ότι, αν μη τι άλλο, κάτι κάνουν καλά στην Boulogne-Billancourt.

Σύμφωνα πάντως με την εταιρεία, το Kadjar, το πρώτο crossover της Renault στο C-segment, ξεχωρίζει αμέσως, χάρη στις χυτές γραμμές και το μυώδες στυλ του. Όντως, το εμπρός μέρος, που ακολουθεί την πετυχημένη φρέσκια εταιρική ταυτότητα, παραπέμπει στα υπόλοιπα μοντέλα της μάρκας. Ενώ το αυτοκίνητο καταφέρνει και να δείχνει μικρότερο και να παραμένει όμορφο.

Η δικίνητη έκδοση με το γνωστό πετρελαιοκινητήρα 1.5 και τα 110 άλογα την οποία οδηγήσαμε έδειξε ότι, παρά τα 1.380 κιλά της, χάρη στα 260 Nm ροπής, κινείται αξιοπρεπέστατα. Οι έξι σχέσεις του χειροκίνητου κιβωτίου (υπάρχει και 6άρι αυτόματο EDC για όλες τις εκδόσεις) είναι σωστά κατανεμημένες και έχουν ως αποτέλεσμα οικονομικές, εκτός από σβέλτες, μετακινήσεις.

Τα καθίσματα είναι άνετα και με καλή πλευρική στήριξη, ενώ ο πίνακας οργάνων (επιτέλους) ανανεωμένος με 4 διαφορετικά στυλ εμφάνισης σε 5 χρωματισμούς συν ηχητικά εφέ!

Σε αυτό βοηθάει και η λειτουργία Renault Driving eco2, η οποία, όταν επιλεγεί, κάνει αυτό που λέει. Το κακό είναι ότι παρεμβαίνει φυσικά και στη λειτουργία του κλιματισμού, οπότε, για το ελληνικό καλοκαίρι τουλάχιστον, ξεχάστε την.

Η πρώτη εντύπωση για το εσωτερικό είναι πολύ καλή. Τα καθίσματα είναι άνετα και με καλή πλευρική στήριξη, ενώ ο πίνακας οργάνων (επιτέλους) ανανεωμένος με τέσσερα διαφορετικά στυλ εμφάνισης σε πέντε χρωματισμούς συν ηχητικά εφέ!

Ποιοτικό εσωτερικό με σπορ πινελιές συν πολυχρηστικότητα και την εκ των ων ουκ άνευ πλέον συνδεσιμότητα. Κιβώτιο έξι σχέσεων, χειροκίνητο ή αυτόματο, για όλες τις εκδόσεις. Ο δοκιμασμένος πετρελαιοκινητήρας 1.5 dCi των 110 ίππων είναι η καλύτερη επιλογή και για το Kadjar. (photo credit Renault).

Ποιοτικό εσωτερικό με σπορ πινελιές συν πολυχρηστικότητα και την εκ των ων ουκ άνευ πλέον συνδεσιμότητα. Κιβώτιο έξι σχέσεων, χειροκίνητο ή αυτόματο, για όλες τις εκδόσεις. Ο δοκιμασμένος πετρελαιοκινητήρας 1.5 dCi των 110 ίππων είναι η καλύτερη επιλογή και για το Kadjar. (photo credit Renault).

Μη γελάτε. Είναι κάποια gadget που κάνουν τη ζωή μας πιο ευχάριστη. Κι από τέτοια έχει αρκετά το Kadjar, ενώ ακόμη περισσότερα υπάρχουν στον κατάλογο των extra. Μεταξύ πολλών άλλων: σύστημα που προειδοποιεί και φρενάρει μόνο του, αναγνώριση ορίων ταχύτητας, προειδοποίηση αλλαγής λωρίδας, προειδοποίηση «τυφλών» σημείων, υποβοήθηση παρκαρίσματος, υποβοήθηση εκκίνησης όταν το αυτοκίνητο βρίσκεται σε κλίση (Hill Assist).

H επίσης ανασχεδιασμένη οθόνη αφής στο κέντρο του ταμπλό έρχεται να συμπληρώσει την εικόνα και να συμβάλει με τις διάφορες λειτουργίες (μετακίνηση εικονιδίων με click & drag, λειτουργίες scroll, zoom, σύστημα αναγνώρισης φωνής κ.λπ.) στο bene essere του οδηγού και των υπολοίπων.

Το δικίνητο Renault Kadjar είναι διαθέσιμο με τρεις κινητήρες: τον βενζινοκινητήρα 1.2 TCe 130 ίππων και 205 Nm ροπής, τον diesel 1.5 dCi 110 ίππων και 260 Nm ροπής και τον 1.6 dCi 130 ίππων και 320 Nm ροπής. Η έκδοση με τον 1.6 dCi των 130 ίππων μπορεί να συνδυαστεί και με τετρακίνηση.

Με τιμές που ξεκινούν από τα €20.850 για τις εκδόσεις βενζίνης και από τα €22.540 για τις εκδόσεις diesel, η ως άνω διαπραγμάτευση φαίνεται πως πέτυχε. Μπορείτε λοιπόν τώρα να συμπεριλάβετε και σεις το Renault Kadjar στη λίστα με τα ψώνια σας.

Δείτε περισσότερα για το νέο μοντέλο ΕΔΩ.

//O Αλέξανδρος Κορέσσης γράφει δημόσια για αυτοκίνηση και αυτοκίνητα.

 

Διαβάστε ακόμα: Νέο Suzuki Baleno – La vita è bella

 

 

x Ακολουθήστε το Andro στο Facebook

Πιο δημοφιλή

Ο περίφημος Christakis πέθανε πριν λίγες ημέρες, αφήνοντας πίσω του μια σημαντική κληρονομιά, σε πάνω από έναν αιώνα ζωής. Οι διάσημοι πελάτες του ξεκινούσαν από τον «εθνάρχη» Κωνσταντίνο Καραμανλή και έφταναν ως τον Σάκη Ρουβά. Τα εγγόνια του, Χρήστος και Αντώνης, που συνεχίζουν τη σπουδαία παράδοση, αποχαιρετούν τον παππού τους μέσω του Andro.

Andro Ο Άνδρας από την αρχή

Αφεθείτε στον μυστικισμό και το ακραιφνές στυλ που προσφέρει αυτή τη θαυμαστή μονοχρωμία. Διότι το μαύρο είναι πρακτικό, διαχρονικό και δεν πρόκειται ποτέ να σας διαψεύσει.

Andro Ο Άνδρας από την αρχή

Διατηρεί (δονκιχωτικά) ένα από τα τελευταία παραδοσιακά μαγαζιά στο Μοναστηράκι. Τον επισκεφτήκαμε και τον φωτογραφίσαμε αποκλειστικά. Ένας ιδιοσυγκρασιακός έμπορος παλαιών κοσμημάτων και έργων τέχνης αποκωδικοποιεί -και τεκμηριώνει- το στυλ του.

Andro Ο Άνδρας από την αρχή

Οπως η καλή αρχιτεκτονική δεν ορίζεται από ανούσιες πρωτοτυπίες, αλλά βιώνει τη σιγουριά της διαχρονικότητας, έτσι και ο σχεδιασμός ενός bespoke κοστουμιού σημαίνει προσήλωση στην αισθητική και την εξατομικευμένη εμπειρία. Γράφει ο αρχιτέκτων Νικόλας Μπαρελιέ.

Andro Ο Άνδρας από την αρχή
Button to top

Εάν συνεχίσετε να χρησιμοποιείτε την ιστοσελίδα, συμφωνείτε με τη χρήση των cookies. περισσότερα

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close

Andro