Ελέγχετε τακτικά τη στάθμη του λαδιού. Μη συμπληρώνετε ποτέ πάνω από το MAX. Και μιας κι έχετε ανοιχτό καπό, ρίξτε μια ματιά και στα υπόλοιπα υγρά. (photo credit ignitionlive)

2. Λάδι και λοιπά υγρά

Το λάδι, εκτός του ότι προφανώς λιπαίνει, βοηθάει και αυτό στην ψύξη του κινητήρα. Αλλάζοντας το λάδι πριν το καυτό, αργόσυρτο ελληνικό καλοκαίρι μ’ ένα υψηλότερου ιξώδους (πιο παχύρευστο δηλαδή) ήταν πάντα καλή ιδέα, ειδικά για παλαιότερους κινητήρες με κάμποσα χιλιόμετρα στην πλάτη τους.

Τώρα βέβαια υπάρχουν τα all-weather συνθετικά λάδια, σχεδιασμένα να προστατεύουν τον κινητήρα σε ακραίες θερμοκρασίες. Επενδύστε λοιπόν σ’ ένα καλό συνθετικό λάδι, αλλάζοντας οπωσδήποτε και το φίλτρο λαδιού. Αλλάζοντας λάδι χωρίς να αλλάζετε φίλτρο είναι σαν να πλένεστε και να φοράτε μετά το ίδιο εσώρουχο. Χάλι.

Ελέγχετε τακτικά τη στάθμη του λαδιού – τουλάχιστον κάθε 1000 χλμ ή μια φορά το μήνα. Μη συμπληρώνετε ποτέ πάνω από την ένδειξη MAX στον δείκτη. Μπορεί να προξενήσετε ζημιά. Και μιας κι έχετε ανοιχτό καπό, ρίξτε μια ματιά και στα υπόλοιπα υγρά.

Σε αυτά των φρένων, για παράδειγμα, που φροντίζετε να αλλάζετε οπωσδήποτε κάθε δυο χρόνια, ανεξαρτήτως χιλιομέτρων, έτσι δεν είναι; Βλέπετε, τα υγρά φρένων είναι υγροσκοπικά που σημαίνει ότι, με τον καιρό, απορροφούν υγρασία από την ατμόσφαιρα, χάνοντας σταδιακά την αντοχή τους στη θερμότητα. Συν βέβαια το ότι όσο φθείρονται τα τακάκια, τόσο πέφτει η στάθμη των υγρών. Αν χρειαστεί να συμπληρώσετε, κάντε το από ένα φρεσκοανοιγμένο κουτί.

 

Στην επόμενη σελίδα: Ελέγχετε τις πιέσεις των ελαστικών τουλάχιστον δυο φορές τον μήνα και όταν αυτά είναι κρύα, πριν δηλαδή ξεκινήσετε μια διαδρομή.

1 2 3 4 5 6

 

 

x Ακολουθήστε το Andro στο Facebook

Button to top