Ο Hubert Cecil Booth γεννήθηκε το 1871 στο Παρίσι. Πριν από την ιδιοφυή του εφεύρεση, το ξεσκόνισμα ενός χαλιού απαιτούσε πολεμικές αρετές. Με τη δημιουργία της ηλεκτρικής σκούπας, ο Βρετανός μηχανικός προσέφερε σπουδαία υπηρεσία στην ανθρωπότητα.
Η ιδέα τού ήρθε μέσα σ’ ένα βαγόνι τρένου, καθώς παρατηρούσε τη λειτουργία ενός μηχανήματος, κάτι σαν φυσητήρα, που σκόρπιζε τη σκόνη χάρη σ’ ένα σύστημα πεπιεσμένου αέρα. Εκείνος ακολούθησε την ανάποδη προσέγγιση: επινόησε μια διάταξη που να ρουφάει τη σκόνη.
Η πατέντα κατατίθεται στις 30 Αυγούστου του 1901. Επρόκειτο για μια ογκώδη μηχανή που την έσερναν άλογα και περιδιάβαινε την πόλη. Του στυλ «ήρθαμε για τα χαλιά». Χαράς ευαγγέλια για την τότε αριστοκρατία και ιδίως για τη βρετανική βασιλική οικογένεια, η οποία εγκατέστησε μία στο Μπάκιγχαμ.
Όμως, την αληθινή επανάσταση τη χρωστάμε στον James M. Spangler, ο οποίος δούλευε ως καθαριστής σ’ ένα εμπορικό κέντρο του Οχάιο. Ήταν 59 ετών και η σκόνη έκανε το άσθμα του ακόμα πιο ανυπόφορο. Πήρε λοιπόν το κοντάρι μιας σκούπας, ένα μοτεράκι και μια μαξιλαροθήκη και μαστόρεψε ένα πρωτότυπο. Έστησε την επιχείρησή του το 1908.
Έκτοτε, τα πράγματα εξελίχθηκαν με ιλιγγιώδεις ρυθμούς. Όχι μόνον τεχνολογικά αλλά και ως προς τις νοοτροπίες. Πλέον, είναι πολλοί οι άντρες που γουστάρουν τις οικιακές συσκευές και μάλιστα το να «βάζουν» σκούπα.
Εξήγηση: Η ηλεκτρική σκούπα είναι από τα πιο αρρενωπά εργαλεία του σπιτιού, τόσο από πλευράς μηχανικής όσο και από πλευράς χειρισμού. Το αντικείμενο διακρίνεται για τις επιδόσεις του και πλέον γουργουρίζει σαν κινητήρας της F1. Εμπνέει και απορροφάει.
Στη χορεία, ο Τομ Κρουζ, ο Λεονάρντο ντι Κάπριο, ο Ισέι Μιγιάκι. Γι’ αυτούς, η καλή σκούπα είναι εξωτερικό σημάδι ψυχικού πλούτου. Κάνει καλό. Κάποιοι μάλιστα τολμούν να συγκρίνουν το υπέροχο όργανο με ζώο συντροφιάς που κρατούν απ’ το λουρί του. Που συμμορφώνεται στις εντολές τους, που ακολουθεί υπάκουα… Οκ, υπερβολή. Αλλά χαριτωμένη.
Οι άντρες σήμερα είναι διατεθειμένοι να σπάσουν τον κουμπαρά τους για ν’ αποκτήσουν το top της τεχνολογίας, της επίδοσης και του design και στις σκούπες. Τιμή, ισχυρός κινητήρας, αισθητική. Τα τρία κριτήρια που μετράνε, όπως και -τηρουμένων των αναλογιών- για την αγορά ενός σπορ αυτοκινήτου.
Για παράδειγμα, πάρτε την ολοκαίνουργια, γλυπτική Rowenta X-Ô. Ένα υβριδικό ζωάκι των 6 κιλών, χωρίς καλώδιο και χωρίς σακούλα, με πανίσχυρη μπαταρία αυτονομίας 2,40 ωρών και απορροφητική ισχύ 230 AirWatt, αυτόνομο, ασύρματο, ευέλικτο, πολυχρηστικό, κόμπακτ και σιγαλό (69 dB).
Έχοντας πάντα ως στόχο την καινοτομία και την προώθηση του «Rowenta Enjoy Technology», η Rowenta παρουσίασε ένα προϊόν που αλλάζει τα δεδομένα της κατηγορίας του και διευκολύνει στην καθημερινότητα, αφού διαθέτει ως και τηλεχειριστήριο για να σκουπίζει… μόνη της.
Εξοπλισμένη με τον πιο δυνατό κινητήρα Rowenta digital force, συμπεριλαμβάνοντας μόνιμους μαγνήτες που είναι εμπνευσμένοι από την αυτοκινητοβιομηχανία, η X-Ô παρέχει πραγματικά υψηλή απορροφητική ισχύ. Το ευέλικτο πέλμα 180° χαρίζει εξαιρετικά βαθύ καθαρισμό σε ξύλινα δάπεδα, σε πλακάκι και χαλιά, εξαφανίζοντας τη βρωμιά χωρίς να αφήνει ίχνη.
Με τα 56 ροδάκια του για περιστροφές 360 μοιρών, τον διαφανή συλλέκτη του 1 λίτρου και τα μπλε και πράσινα LED φωτάκια της, δίνει μια φουτουριστική αίσθηση ενός ερωτεύσιμου μικρού ρομπότ.
Η Rowenta γεννήθηκε το 1909 στη Γερμανία, ανήκει πλέον στον όμιλο SEB και κατασκευάζεται στη Νορμανδία της Γαλλίας. Το επαναστατικό εδώ (προστατευμένο από 9 πατέντες) είναι ότι συνδυάζεται η απορροφητική δύναμη μιας σκούπας δαπέδου με την άνεση μιας επαναφορτιζόμενης σκούπας stick.
Το γκάτζετ ξεχωρίζει για την τεχνολογία Flex, με το κοντάρι που «τσακίζει» για να μπορεί ο κάθε χρήστης να σκουπίζει έως και 4 φορές πιο μακριά κάτω από τον μπουφέ ή τον καναπέ. Συν η διαθεσιμότητα ανταλλακτικών για 15 χρόνια.
Και μην ξεχνάμε το βασικό: Όταν οι άντρες συμμετέχουν ισότιμα -ως οφείλουν- στις δουλειές του σπιτιού, τα διαζύγια μειώνονται. Δεν ξέρουμε βέβαια αν αυτό είναι απαραίτητα καλό…
Διαβάστε ακόμα: Εγώ, η Marie Kondo, το συγύρισμα κι o καπιταλισμός.