Royal Enfield: η πιο cool μοτοσικλέτα που (ίσως) δεν ήξερες, σε νέα εποχή

Έχοντας πίσω της μια ιστορία 117 ετών, vintage ταυτότητα, καλές τιμές και νέα stylish μοντέλα στον κατάλογό της, η «γαλαζοαίματη» των δύο τροχών μπήκε δυναμικά στον 21ο αιώνα. Και στην Ελλάδα μόλις απέκτησε νέο διανομέα.

 

Η «φρέσκια» Continental GT 650, που θέλει να επαναφέρει την Royal Enfield στην ελίτ των δύο τροχών. (Φωτογραφία: Royal Enfield)

«Όταν ο ήχος της εξάτμισης γίνει ένα με τους χτύπους της καρδιάς σου, μόνο τότε καταλαβαίνεις πώς είναι να οδηγείς μια Bullet». Αν υπάρχει ένα motto που να εκφράζει τους φανατικούς οπαδούς της Royal Enfield σε όλο τον πλανήτη, τότε αυτό είναι το παραπάνω. Και όχι άδικα, αν σκεφτεί κανείς ότι η Bullet είναι το μοντέλο-σήμα κατατεθέν της εταιρίας. Μιας εταιρίας που ξεκίνησε από το Ρέντιτς της Αγγλίας, κατέληξε στην πόλη Τσενάι της Ινδίας, αλλά ποτέ δεν έχασε την σχεδιαστική ιδιαιτερότητά της και το «γαλαζοαίματο» DNA της.

Σήμερα που η μάρκα έχει μπει δυναμικά στον 21ο αιώνα -και με το αγαπημένο μας café racer Continental GT-, μαθαίνουμε ότι στην Ελλάδα οι μοτοσυκλέτες της Royal Enfield θα εισάγονται και θα διανέμονται πλέον από την εταιρεία Motostuff. Είναι λοιπόν η κατάλληλη αφορμή να θυμηθούμε και πάλι τη θρυλική κατασκευάστρια με τα «καλτ» δίτροχα και τους φανατικούς οπαδούς.

Παρουσιάζοντας την πρώτη Royal Enfield το 1901. (Φωτογραφία: GQ India)

Τι κι αν η επίσημη χρονολογία «γέννησης» της Royal Enfield θεωρείται το 1901; Οι βάσεις είχαν μπει μερικά χρόνια πριν, το 1882, όταν ο George Townsend αποφάσισε να μεταμορφώσει την βιοτεχνία κατασκευής βελόνων ραφής του πατέρα του σε μια επιχείρηση παραγωγής εξαρτημάτων ποδηλάτων. Και όπως συνήθιζαν εκείνη την εποχή πολλές φίρμες ποδηλάτων, έτσι και ο Townsend, με την αυγή του 20ου αιώνα αποφάσισε να δοκιμάσει την τύχη του στον κόσμο της μοτοσυκλέτας, περνώντας από το bicycle στο motorcycle.

H Bullet κουβαλάει τον τίτλο της μηχανής με την μεγαλύτερη διάρκεια συνεχόμενης παραγωγής: από το 1948 έως σήμερα.

Τόσο στον Α’ όσο και στον Β’ Παγκόσμιο Πόλεμο, η Royal Enfield βρέθηκε στο πεδίο της μάχης. (Φωτογραφία: royalenfields.com)

Η πρώτη Enfield (το Royal θα προστεθεί στον τίτλο της λίγα χρόνια αργότερα) θα κάνει την εμφάνισή της πριν από 117 χρόνια και αυτή θα είναι η αρχή μιας ένδοξης πορείας μέσα στις επόμενες δεκαετίες. Μιας διαδρομής με αρκετά σκαμπανεβάσματα, καθώς η Βρετανική μάρκα γνώρισε επιτυχίες αλλά και δυσκολίες, δοκίμασε την τύχη της στην Αμερική και βρέθηκε αντιμέτωπη με ουκ ολίγες οικονομικές κρίσεις. Αυτή η ιδιαίτερη, κινηματογραφική πορεία της ήταν ευχή και κατάρα καθώς η Royal Enfield δεν έγινε εμπορικά η mainstream μηχανή της Αγγλίας, αλλά απέκτησε φανατικό κοινό εξαιτίας του ιδιαίτερου design της και της μοναδικότητας του στυλ της.

Social media sensation: Εικόνες από aficionados της μάρκας στο Instagram. Φωτογραφίες: @royalenfield_650, @zulraza, @joelscaferacers.

Δύο ήταν οι εμβληματικοί σταθμοί που την καθόρισαν. Ο πρώτος σταθμός θα έρθει το 1931 με την παρουσίαση της Royal Enfield Bullet – ουσιαστικά μιας μηχανής προάγγελου των Bullets που μέσα στις επόμενες δεκαετίες θα γίνουν τα αγαπημένα δίτροχα των Enfield fans. Είναι τόσο μεγάλη η επιτυχία του μοντέλου Bullet, που ακόμα κουβαλάει τον τίτλο της μηχανής με την μεγαλύτερη διάρκεια συνεχόμενης παραγωγής: από το 1948 έως σήμερα.

Η Bullet 500 Efi C5, με το design της να ξεχειλίζει από vintage αισθητική. (Φωτογραφία: Royal Endield)

Η δεύτερη απόφαση σταθμός στην ιστορία της Royal Enfield θα παρθεί το 1949 όταν ανοίγει το εργοστάσιο στο Τσενάι της νότιας Ινδίας, με σκοπό την κατασκευή μοτοσυκλετών για τις στρατιωτικές και αστυνομικές αρχές της χώρας. Η κίνηση δεν ήταν αποικιοκρατική καθώς από το 1947 είχε δύσει ο ήλιος της Βρετανικής αυτοκρατορίας πάνω από την ανεξάρτητη πλέον Ινδία. Ήταν όμως μια στρατηγική απόφαση που ουσιαστικά έσωσε το βρετανικό brand: Όταν το 1967 σταμάτησε η παραγωγή των μοτοσικλετών στο Ρέντιτς της Αγγλίας και τέσσερα χρόνια αργότερα έκλεισε η «μαμά-εταιρία», η Royal Enfield συνέχισε να υπάρχει. Aρχικά ως Enfield India, μέχρι που να καταφέρει το 1995 να πάρει «πίσω» το original όνομά της.

Πρόσφατα παρουσιάστηκαν οι «δίδυμες» Interceptor και Continental GT 650 – δύο δίτροχα με σέξι café racer / scrambler αισθητική.

Οι ολοκαίνουργιες Continental GT και Interceptor 650.

Έκτοτε η Royal Enfield παρέμεινε πιστή στην ιστορία της και καθιερώθηκε ως μια ιδιόρρυθμη, ουσιαστικά ρετρό μάρκα. Όμως τα τελευταία χρόνια έχει μπει ξανά, δυναμικά, στο παιχνίδι της πρωτοπορίας.  Το 2009 κυκλοφορεί το νέο της μοντέλο Bullet 500 Efi C5, με νέο κινητήρα, ειδικά σχεδιασμένο για την Ευρωπαϊκή αγορά. Ενώ πρόσφατα παρουσίασε τις «δίδυμες» Interceptor και Continental GT 650 – δύο δίτροχα με σέξι café racer / scrambler αισθητική, που όμως κρύβουν μέσα τους μπόλικη σύγχρονη τεχνολογία.

Είναι δύο «εργαλεία» με ελκυστική τιμή (πολύ κάτω από μια Triumph επι παραδείγματι) ικανά να ξανακάνουν τη μάρκα talk of the town και στην Ελλάδα. Θα έχουμε νεότερα σύντομα.

 

Motostuff, Λ. Αθηνών – Σουνίου, Πέτα Κερατέας, Τ.Κ. 19001. Τηλ. 2299069930. 

 

Διαβάστε ακόμα: Αποκλειστική συνέντευξη με τον Κωνσταντίνο Λάσκαρη που σχεδιάζει ηλεκτροκινητήρες – «θηρία» για την TESLA

 

 

 

x Ακολουθήστε το Andro στο Facebook

Πιο δημοφιλή

Ο περίφημος Christakis πέθανε πριν λίγες ημέρες, αφήνοντας πίσω του μια σημαντική κληρονομιά, σε πάνω από έναν αιώνα ζωής. Οι διάσημοι πελάτες του ξεκινούσαν από τον «εθνάρχη» Κωνσταντίνο Καραμανλή και έφταναν ως τον Σάκη Ρουβά. Τα εγγόνια του, Χρήστος και Αντώνης, που συνεχίζουν τη σπουδαία παράδοση, αποχαιρετούν τον παππού τους μέσω του Andro.

Andro Ο Άνδρας από την αρχή

Αφεθείτε στον μυστικισμό και το ακραιφνές στυλ που προσφέρει αυτή τη θαυμαστή μονοχρωμία. Διότι το μαύρο είναι πρακτικό, διαχρονικό και δεν πρόκειται ποτέ να σας διαψεύσει.

Andro Ο Άνδρας από την αρχή

Διατηρεί (δονκιχωτικά) ένα από τα τελευταία παραδοσιακά μαγαζιά στο Μοναστηράκι. Τον επισκεφτήκαμε και τον φωτογραφίσαμε αποκλειστικά. Ένας ιδιοσυγκρασιακός έμπορος παλαιών κοσμημάτων και έργων τέχνης αποκωδικοποιεί -και τεκμηριώνει- το στυλ του.

Andro Ο Άνδρας από την αρχή

Οπως η καλή αρχιτεκτονική δεν ορίζεται από ανούσιες πρωτοτυπίες, αλλά βιώνει τη σιγουριά της διαχρονικότητας, έτσι και ο σχεδιασμός ενός bespoke κοστουμιού σημαίνει προσήλωση στην αισθητική και την εξατομικευμένη εμπειρία. Γράφει ο αρχιτέκτων Νικόλας Μπαρελιέ.

Andro Ο Άνδρας από την αρχή
Button to top

Εάν συνεχίσετε να χρησιμοποιείτε την ιστοσελίδα, συμφωνείτε με τη χρήση των cookies. περισσότερα

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close

Andro