-Ποιο είναι το πιο καινοτόμο έκθεμα που σας τράβηξε την προσοχή στο Salone του 2017; Κάτι που εκτιμάτε ότι θα επηρεάσει το design τα επόμενα χρόνια.
Tο έργο του διδύμου Muller Van Severen ήταν από τα πλέον αξιοσημείωτα εκθέματα κατά τη διάρκεια της εβδομάδας. Η έκθεση Fireworks αποτελούνταν από 5 μεταλλικά screen pieces σε διαφορετικούς χρωματισμούς και πολύπλοκα σχήματα. Τόσο η νοοτροπία της συνδιάλεξης του έργου με τον περιβάλλοντα χώρο όσο και οι χρωματικές συνθέσεις που επέλεξαν οι σχεδιαστές για το κάθε κομμάτι είναι χαρακτηριστικά που σίγουρα εμπνέουν και επηρεάζουν.
-Και φέτος είδαμε αρκετές νέες δουλειές από οίκους μόδας. Υπήρξε κάποια fashion & home συλλογή που ξεχωρίσατε;
Η δουλειά του Μιλανέζικου οίκου Marni ήταν και φέτος πολύ ενδιαφέρουσα. Ο οίκος επέλεξε έναν αυστηρό βιομηχανικό χώρο σαν βάση για τη παρουσίαση μιας έντονα αντιθετικής πολύχρωμης σειράς χειροποίητων επίπλων και άλλων αντικειμένων. Το concept, μια ιδιαίτερη παιδική χαρά γεμισμένη με πολύχρωμη άμμο. Βρήκαμε πολύ έξυπνη την ιδέα του να δημιουργήσεις ένα ευχάριστο και ανάλαφρο χώρο και κυρίως φιλικό προς τα παιδιά κατά τη διάρκεια μιας κατά τα άλλα αρκετά στιλιζαρισμένης διοργάνωσης όπως το designweek.
-Από τις πιο κλασικές προτάσεις που ανακαλύψατε, τι είναι αυτό που σας συγκίνησε, που επιβεβαίωσε την πίστη σας στη μαστοριά και στην ομορφιά;
Η έκθεση από το design αρχείο του Pierre Cardin στον εκθεσιακό χώρο του 10 Corso Como. Εξαιρετική ποιότητα και γεωμετρικοί σχηματισμοί σε λακαριστά έπιπλα που καθόρισαν την αισθητική μιας ολόκληρης εποχής.
-Ποιο από τα δημόσια installations γύρω από το Salone δεν χορταίνατε να βλέπετε και να φωτογραφίζετε;
Δεν είναι ακριβώς δημόσιο, αλλά η έκθεση του Dimore Studio στο κέντρο του Μιλάνου ήταν για μια ακόμα φορά κυριολεκτικά χάρμα οφθαλμών. Πήγαμε τρεις φορές!
-Το φως έπαιξε πολύ δυνατά φέτος. Ποιο ήταν το αγαπημένο σας φωτιστικό και γιατί;
Ένα νέο κομμάτι στη συλλογή Mobile Chandelier του Michael Anastassiades. Ο Κυπριακής καταγωγής designer είναι πραγματικά κάθε χρόνο και καλύτερος, με αξιοσημείωτη τεχνοτροπία.
-Ποια έπιπλα ήταν εκείνα που θα μπορούσαν να πρωταγωνιστήσουν στο Ελληνικό καλοκαίρι, σε σπίτια, ξενοδοχεία και εστιατόρια που προτείνουν design αιχμής στη χώρα μας;
Θα παραπέμψω ξανά στη συλλογή Mobile Chandelier του Michael Anastassiades. Θα θέλαμε πολύ να δούμε ένα τέτοιο κομμάτι σε κάποιο νησιώτικο σπίτι του Αιγαίου.
-Υπήρξαν άλλες Ελληνικές παρουσίες που ξεχωρίσατε, και ποιες;
Ενδιαφέρουσα ήταν η νέα συλλογή του νεαρού Chris Basias στα πλαίσια του Salone Satellite που σκοπό έχει την ανάδειξη ανερχόμενων νεαρών σχεδιαστών.
-Εν τέλει ποιο θα έπρεπε να είναι κατά τη γνώμη σας το ελληνικό στίγμα στο σύγχρονο design;
Δεν πιστεύω ότι πρόκειται τόσο για ανάγκη διαμόρφωσης ενός κοινού Ελληνικού στίγματος. Άλλωστε λίγες είναι οι χώρες που κινούνται με αυτή την νοοτροπία (Δανία, Νορβηγία κλπ.) και έχουν αρχίσει πλέον να επιδιώκουν να την αποβάλουν. Θα ήμουν όμως σίγουρα ιδιαίτερα χαρούμενος με ένα μεγαλύτερο ποσοστό Ελληνικών συμμετοχών προκειμένου να αναδειχθούν οι αληθινά καινοτόμες ιδέες των δημιουργών μας.
//Ο Κωνσταντίνος Στραταντωνάκης είναι ο C.E.O & Chief Interior Architect Designer του KN Group.
Διαβάστε ακόμα: 5 από τα πιο όμορφα ρολόγια της Έκθεσης της Βασιλείας