
«Η ενασχόλησή μου με την κομμωτική ξεκίνησε το 2001 και μετρά 24 χρόνια».
– Πόσα χρόνια απασχολείστε επαγγελματικά με την κομμωτική;
Η ενασχόλησή μου με την κομμωτική μετρά 24 χρόνια. Ξεκίνησε το 2001, στο Maik Stelios Artistic Team στην Πάτρα, όπου εργάστηκα έως το 2013. Από εκεί, η πορεία μου με οδήγησε στην Ολλανδία, σε ένα afro κομμωτήριο στο Ρότερνταμ, με πελάτες που είχαν κυρίως afro, σγουρά μαλλιά και ασιατικά, υαλώδη μαλλιά. Στη συνέχεια, θέλωντας να γνωρίσω τον κόσμο του παραδοσιακού ξυρίσματος, συνεργάστηκα με Αιγυπτίους και Τούρκους σε barbershop στο Ρότερνταμ, όπου και με μύησαν στα μυστικά τους. Το 2015, μετακόμισα στην Αγγλία, εντάχθηκα στις ομάδες των Ted’s Grooming Room και έφτασα στο επίπεδο του store manager αποκτώντας πολύτιμη εμπειρία τόσο στην παραδοσιακή ανδρική περιποίηση όσο και στην παροχή υψηλού επιπέδου υπηρεσιών.

«Στο Λονδίνο το grooming δεν αποτελεί απλώς καθημερινή ανάγκη, αλλά μια διαδικασία ψυχικής και σωματικής αποφόρτισης».
– Και αυτό ήταν μόνο η αρχή;
Τη συνεργασία μου με την Ted διαδέχθηκε η Truefitt & Hill, όπου το πελατολόγιό μου κυρίως απαρτίστηκε από Ευρωπαίους και Ασιάτες investment bankers, πολιτικούς και γενικότερα άτομα υψηλού προφίλ. Εκεί, έμαθα να δουλεύω σε ένα περιβάλλον απαιτήσεων, το οποίο με προετοίμασε για τον επόμενο σταθμό της καριέρας μου. Στη συνέχεια ανέλαβα General Manager της Forbici, που έχει έδρα στα Harrods. Ως General Manager μου δόθηκε η ευκαιρία να κλείσω την συμφωνία με τη Hackett με σκοπό την δημιουργία 5 ensuite χώρων στα καταστήματά της που θα συνδύαζαν το bespoke ρούχο με το luxury barbering.

«Οι ανάγκες του κάθε ανθρώπου είναι διαφορετικές, και η περιποίησή του πρέπει να το αντικατοπτρίζει».
– Ποιο ήταν το σημαντικότερο μάθημα που πήρατε στο Λονδίνο;
Ένα από τα πολυτιμότερα μαθήματα που πήρα στο Λονδίνο ήταν ο τρόπος εξασφάλισης τυποποιημένων διαδικασιών λειτουργίας (SOPs): μου έμαθαν πώς να οργανώνω ένα κατάστημα ώστε να εξασφαλίζονται σταθερά υψηλά πρότυπα ποιότητας και ένα ομοιόμορφο αποτέλεσμα για κάθε πελάτη. Αυτή η γνώση, που αρχικά εφαρμόστηκε από την Ted Baker στα grooming rooms της, αποτέλεσε τη βάση για τη δική μου επαγγελματική εξέλιξη. Εμπλούτισα τις διαδικασίες αυτές, ενσωματώνοντας στοιχεία από τη φιλοσοφία των πεντάστερων ξενοδοχείων, καθώς ήθελα κάθε λεπτομέρεια – από το καλωσόρισμα του πελάτη, τη φροντίδα με την οποία του παίρνουμε το παλτό, μέχρι την αίσθηση που αφήνει το ποτό που προσφέρουμε – να συμβάλλει στη δημιουργία μιας ολοκληρωμένης εμπειρίας εξυπηρέτησης.

«Στην Αθήνα παρατηρώ ότι λείπει το luxury barbering, με την έννοια της πλήρους εμπειρίας, όχι απλά της πολυτέλειας χώρου».
– Τι σας δίδαξε η εμπειρία σας ως manager;
Ως manager είχα την ευκαιρία να παρατηρήσω από κοντά τον τρόπο με τον οποίο η Ted Baker επενέδυε στρατηγικά σε marketing, προμήθειες και ανάπτυξη, αντιμετωπίζοντας τα grooming rooms όχι απλώς ως αλυσίδες κουρείων αλλά ως επιχειρήσεις υψηλής αξίας. Ένα από τα μεγαλύτερα μαθήματα που πήρα ήταν η διαχείριση πολυπολιτισμικών ομάδων. Θυμάμαι χαρακτηριστικά πώς έπρεπε να συντονίσω εργαζομένους από διαφορετικές κουλτούρες (Ευρωπαίους, Άραβες, Ασιάτες κ.λπ.) διασφαλίζοντας ότι η ομάδα παρέμενε αποδοτική, διατηρώντας την ίση και δίκαιη συνεργασία μεταξύ των μελών της.

«Αυτό που κάνει τη διαφορά είναι η προσοχή στη λεπτομέρεια και η ικανότητα να προσαρμόζουμε τις υπηρεσίες στις πραγματικές ανάγκες κάθε πελάτη, ακόμα και σε αυτές που ίσως ο ίδιος δεν έχει συνειδητοποιήσει».
– Το grooming έχει διαφορετική σημασία στο City του Λονδίνου;
Στο Λονδίνο το grooming δεν αποτελεί απλώς καθημερινή ανάγκη, αλλά μια διαδικασία ψυχικής και σωματικής αποφόρτισης. Για παράδειγμα για επαγγελματίες, όπως οι investment bankers, το ξύρισμα είναι ένας τρόπος να κάνουν ένα διάλειμμα, ενώ παράλληλα συνδυάζεται συχνά με τις απαιτήσεις της δουλειάς τους. Θυμάμαι πελάτες να συνδέονται σε συσκέψεις μέσω tablet κατά τη διάρκεια της περιποίησης, κάτι που μας επέβαλλε ως επαγγελματίες να είμαστε εξαιρετικά ακριβείς, ταχύτατοι και αποτελεσματικοί.

«Η περιποίηση ολοκληρώνεται με ζεστή ή κρύα πετσέτα, προσφέροντας απόλυτη χαλάρωση και αναζωογόνηση».
– Ποιο είναι το όραμα σας για το Savile Gents Grooming; Να καλύψει κάτι που ενδεχομένως λείπει από την Αθήνα;
Στην Αθήνα παρατηρώ ότι λείπει το luxury barbering, με την έννοια της πλήρους εμπειρίας, όχι απλά της πολυτέλειας χώρου. Αυτό που κάνει τη διαφορά είναι η προσοχή στη λεπτομέρεια και η ικανότητα να προσαρμόζουμε τις υπηρεσίες στις πραγματικές ανάγκες κάθε πελάτη, ακόμα και σε αυτές που ίσως ο ίδιος δεν έχει συνειδητοποιήσει.

«Σκοπεύουμε τόσο στην κατανόηση των επιθυμιών όσο και των αναγκών που ενδεχομένως δεν μπορεί να εκφράσει ο πελάτης».
– Σήμερα, ο στόχος σας ποιος είναι;
Στο Savile Gents Grooming, στόχος μας είναι να προσφέρουμε μια εμπειρία που αγκαλιάζει όλες τις αισθήσεις. Από την είσοδό του, ο πελάτης συναντά έναν χώρο minimal και ζεστό, όπου η χαλαρωτική μουσική μαζί με τα αρώματα πιπεριού και κανέλας δημιουργούν τις ιδανικές συνθήκες για ένα διάλειμμα από τη φασαρία της Αθήνας. Το καλωσόρισμα περιλαμβάνει ένα welcome drink, ενώ η περιποίηση ολοκληρώνεται με ζεστή ή κρύα πετσέτα, προσφέροντας απόλυτη χαλάρωση και αναζωογόνηση. Η συμβουλευτική μας προσαρμόζεται στις ανάγκες κάθε πελάτη. Ξεκινώντας από μια συζήτηση για το τι έχει στο μυαλό του, σκοπεύουμε τόσο στην κατανόηση των επιθυμιών όσο και των αναγκών που ενδεχομένως δεν έχει ή δεν μπορεί να εκφράσει. Με αυτόν τον τρόπο, προτείνουμε λύσεις που αναδεικνύουν την προσωπικότητά του, εξασφαλίζοντας ότι η περιποίηση θα είναι μοναδική για κάθε άνθρωπο.

«Από την είσοδό του, ο πελάτης συναντά έναν χώρο minimal και ζεστό, όπου η χαλαρωτική μουσική μαζί με τα αρώματα πιπεριού και κανέλας δημιουργούν τις ιδανικές συνθήκες για ένα διάλειμμα από τη φασαρία της Αθήνας».
– Αν μπορούσατε να συνοψίσετε την φιλοσοφία σας για τη δουλειά σας, ποια θα ήταν αυτή;
Οι ανάγκες του κάθε ανθρώπου είναι διαφορετικές, και η περιποίησή του πρέπει να το αντικατοπτρίζει. Στο Savile Gents Grooming, αυτή η αρχή είναι η βάση της δουλειάς μας, καθώς επιδιώκουμε να παρέχουμε υπηρεσίες που ξεπερνούν τις προσδοκίες του κάθε πελάτη. Μπορεί τα είδη κόμμωσης να είναι συγκεκριμένα, με πεπερασμένο αριθμό, οι ανάγκες όμως του καθενός είναι απολύτως μοναδικές. Στο Savile Gents Grooming προσωποποιούμε την εξυπηρέτηση διαβάζοντας πίσω από τις λέξεις του κάθε πελάτη. Σκοπός μας δεν είναι απλά να κουρέψουμε τα μαλλιά του πελάτη αλλά να συμβάλουμε στη βελτίωση της αυτοπεποίθησης και του αυτοσεβασμού του άντρα, διαλύοντας μύθους και στερεότυπα που εμποδίζουν την περιποίησή του.
//Savile Gents Grooming: Βαλαωρίτου 9, Κολωνάκι. Τηλ. 211002 1605
Διαβάστε ακόμα: Πόσο συχνά πρέπει να λούζουμε τα μαλλιά μας οι άνδρες;