Στην οδό Παναχράντου, δεσπόζει το flagship store Sculpture. Έχει πάρει το όνομά του από το εμβληματικό άρωμα της δεκαετίας του 1990 που σχεδίασε ο Michael Foerster.

Κάθε βόλτα στο Ματογιάνι (παρότι συνηθίζουμε τον πληθυντικό Ματογιάννια, το σωστό είναι Ματογιάννι) με γεμίζει με την ανάμνηση της Μυκόνου στην οποία περνούσα τα πρώτα ενήλικα καλοκαίρια μου και παρόλο που ο ρυθμός και τα καταστήματά της έχουν αλλάξει, σε κάθε στενό της ανασαίνεις την κοσμοπολίτικη ιστορία της, κάθε extravagant ενδιαφέρον γεγονός ή άνθρωπο που εκεί δεν θα σχολιαστεί αρνητικά αλλά θα αποτελέσει κομμάτι του πολύχρωμου παζλ, και τα καλά κρυμμένα μυστικά της.

Στην οδό Παναχράντου, λίγο πιο πάνω από το μεγάλο χάζι που συναντιούνται οι φυλές του νησιού, δεσπόζει και το flagship store Sculpture. Έχοντας πάρει το όνομά του από το εμβληματικό άρωμα της δεκαετίας του 1990 που σχεδίασε ο Michael Foerster, o λαμπρός νους πίσω από άλλα μεγάλα αρώματα, όπως το περίφημο πολυαγαπημένο Cool Water. Όμως το κατάστημα Sculpture είναι πολύ περισσότερο από τα αρώματά του. Είναι ένα νέο σύμπαν με συντακτικό και γραμματική που πατάνε στη γλώσσα της φίνας αισθητικής.

Tο Sculpture Mykonos που κερδίζει τις εντυπώσεις με περγαμόντο, μαύρο πιπέρι λεμόνι, βασιλικό, λεβάντα και βέτιβερ, στέκεται δίπλα στο κλασικό Sculpture της δεκαετίας του 1990.

Το κατάστημα έχει δημιουργηθεί αποκλειστικά με μάρμαρο. Το μάρμαρο κρύβει στις πτυχώσεις του την ακινησία του χρόνου και τη μοναδικότητα κάθε στιγμής.

Το μάρμαρο κρύβει στις πτυχώσεις του την ακινησία του χρόνου και τη μοναδικότητα κάθε στιγμής. Το κατάστημα έχει δημιουργηθεί αποκλειστικά με μάρμαρο. Το λευκό αντανακλά το φως, δημιουργεί σκιές στα λαξευμένα «ρυάκια» του, αποτελεί ιδανικό καμβά για να στηθούν εκεί οι συλλογές με τα ανδρικά εσώρουχα και τα υπέροχα Τ-shirts αλλά και η σειρά αρωμάτων.

Tο ολοκαίνουριο Air de Lune Orientale, ανατολίτικο με νότες βανίλιας, δαμάσκηνο, μανταρίνι και μπέρπον. Το Rêverie, με κεράσι, πιπέρι τσίλι, κόκκινο πιπέρι, μαύρο πιπέρι και σαφράν, δημιουργεί έναν υπαινικτικό αισθησιασμό σε κάθε ψέκασμα. Το «dangerous but worth the risk» Voyage en Orient μπερδεύει με μαεστρία τζίντζερ και γαρύφαλλο, κανέλα και βανίλια, μύρο και κεχριμπάρι.

Βεβαίως, το Sculpture Mykonos που κερδίζει τις εντυπώσεις με περγαμόντο, μαύρο πιπέρι λεμόνι, βασιλικό, λεβάντα και βέτιβερ και στέκεται δίπλα στο κλασικό Sculpture, το άρωμα που όρισε τη δεκαετία του 1990 με το αρωματικό του αποτύπωμα και το εξαιρετικό του μπουκάλι, μια έμπνευση που ακολουθήθηκε σε όλα τα επόμενα αρώματα. Οι οσφρητικές δοκιμές έχουν δημιουργήσει ένα υπέροχο αρωματικό νέφος: περαστικοί και καλεσμένοι δοκιμάζουν, αξιολογούν και ψωνίζουν.

Μέσα στη μινιμαλιστική, λιτή θαλπωρή του καταστήματος όπου το μάρμαρο κυριαρχεί, οι αγκαλιές και τα χαμόγελα αστράφτουν περισσότερο. Εκεί βρίσκονται οι προμηθευτές και οι συνεργάτες από όλον τον κόσμο που επισκέπτονται τη Μύκονο. Το Sculpture άνοιξε τις πόρτες του μέσα στην καραντίνα του κορωνοϊού κι έτσι οι ιδιοκτήτες δεν είχαν ποτέ την ευκαιρία να γιορτάσουν μαζί με όλη την «οικογένεια». Εφέτος, ήρθε ο σωστός χρόνος: για πάρτι ελληνικό στο Ματογιάννι, με ελληνική μουσική και κρασί ελληνικό αλλά και πεσκέσια με χειροποίητες πίτες από τους γείτονες. Η μυκονιάτικη φιλοξενία πρωταγωνιστούσε κάθε στιγμή αυτού του πάρτι.

Το μάρμαρο κρύβει μέσα του τη ζωή και την αθανασία και πάνω του σκαλίζονται οι μύθοι.

Μέσα στη μινιμαλιστική, λιτή θαλπωρή του καταστήματος όπου το μάρμαρο κυριαρχεί, οι αγκαλιές και τα χαμόγελα αστράφτουν περισσότερο.

Ανάμεσα στους καλεσμένους είναι και οι κατασκευαστές του καταστήματος που μου περιγράφουν πόσο δύσκολο ήταν να μεταφερθούν οι τόνοι μαρμάρου από το καράβι μέχρι το στενό της Παναχράντου. Ο Νίκος Παλαιολόγος, ο ιδιοκτήτης και το δημιουργικό μυαλό του Saint of Athens, μου εξηγεί: «Η έμπνευση ήρθε από τα λατομεία μαρμάρου, εκεί όπου τραχύτητα της φύσης είναι έτοιμη να μεταμορφωθεί σε τέχνη. Στην πραγματικότητα, αποφασίσαμε να δημιουργήσουμε έναν ειδικά σχεδιασμένο χώρο που θα φιλοξενεί τις δημιουργίες του brand». Σε συνεργασία με τους experts στην επεξεργασία του μαρμάρου από το Form To Matter, βρήκαν τα τέλεια κομμάτια από μάρμαρο Διονύσου, το μάρμαρο που χρησιμοποιήθηκε για τη δημιουργία του Παρθενώνα – και το έκοψαν στο επιθυμητό μέγεθος.

Μια άσκηση ακριβείας και αισθητικής ευφυίας. «Στη συνέχεια, στο εργαστήριο όπου γίνεται η επεξεργασία του μαρμάρου τα σμιλέψαμε, φτιάχνοντας σε mock-up ένα αντίγραφο της μπουτίκ σε πραγματικό μέγεθος, ώστε να διασφαλίσουμε ότι το τελικό αποτέλεσμα θα ήταν εκείνο που επιθυμούσαμε. Το αποσυναρμολογήσαμε και στείλαμε τα μαρμάρινα κομμάτια με καράβι». Τα ξημερώματα όταν κι επιτρέπονταν οι μεταφορές στα Ματογιάνια, οι μαρμάρινοι όγκοι μεταφέρονταν με τρίκυκλα στο κατάστημα και ξαναστήνονταν. Έτσι έφτασε το κατάστημα στη σημερινή μορφή του.

Συνεπαρμένη από την αέναη δύναμη του διαχρονικού υλικού, φτιάχνω χάρτες στο μυαλό μου. Της Κίνας, της Αφρικής και των ευρωπαϊκών χώρων από όπου και ταξίδεψαν οι καλεσμένοι. Ομως φτιάχνω και τρίγωνα πάνω σε χάρτες και συντεταγμένες: Από τη Δήλο, στο Δεσποτικό και τους Δελφούς, ένα ενεργειακό τρίγωνο που μας πλημμυρίζει, μας ισορροπεί και μας δονεί.

Το μάρμαρο κρύβει μέσα του τη ζωή και την αθανασία και πάνω του σκαλίζονται οι μύθοι. Όπως του γρύπα, του λογότυπου του Sculpture που κοσμεί αρώματα και εσώρουχα του brand: το μυθικό πλάσμα είχε σώμα λιονταριού, κεφάλι και φτερά αετού. Σύμβολο των Σκυθών και των Σουμέριων των π.Χ. πολιτισμών, ταξίδεψε για να κατοικοεδρεύσει στις διηγήσεις του Μινωϊκού πολιτισμού και να φτάσει στο σήμερα. Ένας ταξιδιάρης γρύπας που μας έφερε όλους ένα βράδυ Σαββάτου στην εκλεκτική πλευρά της Μυκόνου.

 

 

x Ακολουθήστε το Andro στο Facebook

Button to top