Η σχεδίαση των σύγχρονων SEAT φέρνει όλο και περισσότερο στη νέα ταυτότητα της μάρκας, προσδίδοντας και στο σημερινό Ibiza το “air de famille” που τη διακρίνει. (photo credit Γ. Καραγιωργάκης)

Παρά το γεγονός ότι καθένα από τα αυτοκίνητα του λεγόμενου “B segment” αποκτά μεγαλύτερο αδερφό στην κατηγορία των crossover/SUV, τα σουπερμίνι παραμένουν ακόμα η πρώτη επιλογή για τους περισσότερους. Ιδού λοιπόν το Ibiza 5ης γενιάς. Εν αντιθέσει δε με ό,τι συμβαίνει στη ανθρώπινη αλυσίδα, στον κόσμο του αυτοκινήτου κάθε γενιά, κατά κανόνα τουλάχιστον, είναι καλύτερη από την προηγούμενη. Στη συγκεκριμένη δε περίπτωση, πολύ καλύτερη.

Ιμπίθα, λοιπόν. Ας συνηθίσουμε, επιτέλους, να το προφέρουμε σωστά, όπως τότε που πρωτοεμφανίστηκε, πριν 34(!) χρόνια, για να ξεπεράσει ακόμα και τα πιο τρελά όνειρα των τότε διοικούντων τη SEAT. Οι οποίοι τι είχαν κάνει; Είχαν πάρει ένα σχέδιο της Italdesign (του κ. G. Giugiaro), που η VW δεν ήθελε για το Golf 2ης γενιάς, το έστησαν στο πάτωμα του Ronda (που ήταν ένα ισπανικό Fiat Ritmo), συνεργάστηκαν με τις Porsche (για τα μηχανικά μέρη) και Karmann (για τα του αμαξώματος) και κατάφεραν έτσι να πουλήσουν ενάμιση εκατομμύριο Ibiza.

Τα υπόλοιπα είναι ιστορία εν πολλοίς γνωστή. Η δε ενσωμάτωση της μάρκας στον όμιλο Volkswagen, αν και πέρασε μια κρίση ταυτότητας, δείχνει πλέον να έχει πάρει το δρόμο της. Και η SEAT τη θέση της, κάπου ανάμεσα στη Volkswagen και στη Skoda – αν και η δεύτερη μάλλον δεν πολυσυμφωνεί με αυτό.

Οι κοντοί πρόβολοι, το μεγαλύτερο μεταξόνιο και το σχήμα των παραθύρων τονίζουν το αυτοκίνητο. Οι διπλές ανάγλυφες γραμμές κατά μήκος προσδίδουν εντονότερη τρισδιάστατη εμφάνιση. (photo credit Γ. Καραγιωργάκης)

Το σημερινό Ibiza είναι το πρώτο μοντέλο που χτίστηκε πάνω στη γνωστή πλατφόρμα MQB A0 του Ομίλου. Κατά τα λεγόμενα δε του Luca de Meo, Προέδρου της SEAT και παλιού γνώριμου, λόγω προϋπηρεσίας στο Gruppo Fiat, «το νέο Ibiza ανήκει σε μια νέα γενιά προϊόντων όσον αφορά την αρχιτεκτονική, μηχανική και ηλεκτρονική σκοπιά».

Παρότι δε σε μήκος και ύψος είναι σχεδόν ίδιο με την προηγούμενη γενιά, οι χώροι του έχουν αυξηθεί, μιας και είναι σχεδόν εννέα εκατοστά φαρδύτερο, πλησιάζοντας επικίνδυνα το μεγαλύτερο Leon. Έτσι, σε συνδυασμό και με το μακρύτερο μεταξόνιο και τα μεγαλύτερα μετατρόχια, μπρος-πίσω, τέσσερις ενήλικες θα χωρέσουν με άνεση στο Ibiza. Ο χώρος αποσκευών, κατά τη SEAT, ο μεγαλύτερος στην κατηγορία, χωράει 355 ολόκληρα λίτρα – συν τη ρεζέρβα. Τα πίσω καθίσματα διαιρούνται και αναδιπλώνονται με τον γνωστό τρόπο 60/40 αυξάνοντας τη χωρητικότητα κατά το δοκούν.

Ξεχάστε, με την αφορμή, τις 3θυρες εκδόσεις (αν και ποιος τις θυμάται πλέον πλην της Ford, ίσως) αφού το τωρινό Ibiza είναι αποκλειστικά 5θυρο. Η εξωτερική του δε σχεδίαση φέρνει όλο και περισσότερο στη νέα ταυτότητα της SEAT, προσδίδοντας και σε αυτό το μοντέλο το “air de famille” που ξεχωρίζει τη μάρκα σήμερα.

Νεανικότερο, ανετότερο, καλά εξοπλισμένο και πολύ πιο ευρύχωρο εσωτερικό, με καλύτερα υλικά και αρμονία μεταξύ χρωμάτων και υλικών. (photo credit Γ. Καραγιωργάκης)

Γωνίες και ακμές απαντώνται παντού στο εξωτερικό, με τα φωτιστικά σώματα LED, εμπρός και πίσω, να ομορφαίνουν το αυτοκίνητο έτσι ώστε να προσελκύσουν ένα πιο νεανικό κοινό. Περνώντας στο εσωτερικό, τα όργανα, οι διακόπτες, η οθόνη αφής και γενικά τα πάντα τονίζουν τη γερμανική καταγωγή. Αν δε βρίσκετε τα πλαστικά υλικά στο ταμπλό σκληρά, μη ξεχνάτε ότι τα ίδια, πάνω-κάτω, απαντώνται και στο ακριβότερο αντίστοιχο Volkswagen. Θέσεις αποθήκευσης για κάθε τι (smartphone, κύπελα καφέ, μπουκαλάκια νερού κ.λπ.) υπάρχουν παντού, ενώ ένα minimal κεντρικό υποβραχιόνιο/ντουλαπάκι θα χωρέσει ό,τι περισσέψει.

Η έκδοση που οδηγήσαμε ήταν η Style, με τον γνωστό 1000άρη, 3κύλινδρο βενζινοκινητήρα ECO TSI, εδώ με 115 ίππους, το επίσης γνωστό 6άρι μηχανικό κιβώτιο και τιμή €13.550. Υπάρχει και έκδοση με τον ίδιο κινητήρα, με 95 ίππους, αλλά η διαφορά τους είναι μόλις €500 – επενδύοντας στα οποία, αποκτάτε επιπλέον 20 άλογα, μια 6η ταχύτητα και δίσκους και στους πίσω τροχούς. Αν αυτά δεν σας λένε και πολλά, με τα ίδια χρήματα έχετε εναλλακτικά οθόνη 8” και 15άρες ζάντες αλουμινίου.

Το νέο Ibiza είναι εξοπλισμένο με ESC, Hill Control, έξι αερόσακους συν δυνατότητα έξτρα εξοπλισμού για Brake Assist, Adaptive Cruise Control, κερδίζοντας εύκολα τα πέντε αστέρια στα crash-test του EuroNCAP.

Πάντως, υπάρχουν εκατέρωθεν δυο ακόμα εκδόσεις: μια, ας πούμε, βασική με τον –μη turbo– κινητήρα MPI των 75 ίππων και τιμή €11.700, και η κορυφαία, προς ώρας, με τον 1.5 TSI ACT ΕVΟ 4κύλινδρο βενζινοκινητήρα των 150 ίππων και τιμή €15.750. Παράλληλα, διατίθεται και ο πετρελαιοκινητήρας 1.6 TDI, με 80, 95 και 115 ίππους και τιμές που ξεκινούν από €13.950, ενώ η ως άνω πλατφόρμα MQB A0 επιτρέπει στο Ibiza να προσθέσει στη γκάμα του και τον κινητήρα 1.0 TSI CNG 90 ίππων με συμπιεσμένο φυσικό αέριο και τιμή €15.300.

Στις καθημερινές διαδρομές μέσα στην πόλη, που είναι και το βασικό περιβάλλον για τη συγκεκριμένη κατηγορία, το Ibiza με τα 115 άλογα είναι όλα αυτά που περιμένεις. Από το όσο πρέπει ελαφρύ, καλό σε αίσθηση τιμόνι και τον μαλακό συμπλέκτη, μέχρι την ευχρηστία της κεντρικής οθόνης και των διακοπτών, όλα δουλεύουν και είναι όπως και εκεί που πρέπει. Ευχάριστη δε έκπληξη είναι η αυτόματη λειτουργία για τα φώτα, η οποία, σε όλες τις εκδόσεις, περιλαμβάνεται στον στάνταρ εξοπλισμό. Μόνη παρατήρηση η πολύ ευαίσθητη στην αφή οθόνη που χρειάζεται να συνηθίσεις χωρίς να αποσπάται η προσοχή στον δρόμο.

Ευανάγνωστα όργανα και οθόνη αφής 8” με συνδεσιμότητα Apple Car Play, Android Auto και Mirror Link, συν επαγωγικό φορτιστή κινητού. Ο 3κύλινδρος 1000άρης κινητήρας αποδίδει εδώ 115 ίππους και συνδυάζεται με 6άρι μηχανικό κιβώτιο. Ο χώρος αποσκευών αυξήθηκε κατά 63 λίτρα, φθάνοντας τα 355. (photo credit Γ. Καραγιωργάκης)

Εκτός πόλεως, τα πράγματα γίνονται ακόμα καλύτερα. Ο κινητήρας αποδίδει ακόμα πιο ευχάριστα, το 6άρι κιβώτιο αποκτά νόημα και η κατανάλωση μειώνεται. Η ηχομόνωση δε, με ταχύτητα 120-130 km/h και 2000-2500 rpm, με 6η φυσικά, είναι πολύ καλή για την κατηγορία. Τα προσπεράσματα ξαφνιάζουν ευχάριστα για το πώς επιταχύνει το αυτοκίνητο ακόμα και με 6η.

Tα σχεδόν 6lt/100km, σε ταξίδι εκτός πόλης, είναι πολύ λογικά για τα 1100 κιλά του αυτοκινήτου. Όπως άλλωστε και τα 6,7 για διαδρομές μικτής οδήγησης, τις ημέρες που το είχαμε στη διάθεσή μας. Η ορατότητα μέσα από το Ibiza είναι καλή, με εξαίρεση την πίσω κολώνα, αλλά εκεί πάσχουν πλέον σχεδόν όλοι.

Στην προσπάθεια να ξυπνήσουμε τον κοιμισμένο οδηγό μέσα μας, σε κάτι ξεχασμένες στροφές κάπου στα Δερβενοχώρια, σε ό,τι και να κάναμε τα ηλεκτρονικά ανελάμβαναν υπηρεσία/προστασία, ίσως επειδή τα λάστιχα του συγκεκριμένου αυτοκινήτου ήταν ταλαιπωρημένα. Σε τέτοιου τύπου οδήγηση, περιμένετε την ανάρτηση να δείχνει πιο σφιχτή και τον κινητήρα να ακούγεται λίγο περισσότερο στην προσπάθεια να δικαιολογήσει τα 115 του άλογα.

Πίσω, τα φώτα «αγκαλιάζουν» το αυτοκίνητο και συνδυάζονται με τις ακμές. Η 5η πόρτα, ο μεγάλος προφυλακτήρας και ο διαχύτης από κάτω κάνουν το Ibiza να δείχνει τώρα φαρδύτερο και χαμηλότερο. (photo credit Γ. Καραγιωργάκης)

Σε πιο πρακτικά θέματα, το νέο Ibiza είναι εξοπλισμένο με ESC, Hill Control, έξι αερόσακους συν δυνατότητα έξτρα εξοπλισμού για Brake Assist, Adaptive Cruise Control. Με αυτά και με αυτά, τα πέντε αστέρια στα crash-test του EuroNCAP ήρθαν εύκολα. Το Ibiza, σε όλες του τις εκδόσεις, προσφέρεται με 2+2 χρόνια εγγύησης, ενώ η αντιπροσωπία συνιστά σέρβις στα 15.000 χλμ ή ανά έτος.

Ως τελικό συμπέρασμα, μπορεί κανείς να πει πως το Ibiza, με μισόκλειστα μάτια, είναι ένα Fabia, ένα Polo (ίσως κι ένα Α1), έχοντας απέναντί του τα Nissan Micra, Toyota Yaris, Hyundai i20, KΙΑ Rio κ.λπ. Αν και εκτός του «εσωτερικού» ανταγωνισμού, πραγματικός του αντίπαλος είναι ίσως το Ford Fiesta.

[Δείτε περισσότερα για το Ibiza εδώ]

 

Τα βασικά
Μοντέλο: SEAT Ibiza 1.0 115 HP
Κινητήρας: 3κύλινδρος βενζίνης 999 κ.ε.
Ισχύς: 115 HP @ 5000 rpm
Ροπή: 200 Nm @ 2000 rpm
Μετάδοση/Κιβώτιο: FWD/μηχανικό 6 σχέσεων
Κατανάλωση: 4,7 lt/100 km (επίσημη), 6,7 lt/100 km (πραγματική)
0-100: 9,3”
Τελική ταχύτητα: 195 km/h
Τιμή: από €13.550

 

//O Αλέξανδρος Κορέσσης γράφει δημόσια για αυτοκίνηση και αυτοκίνητα.

 

Διαβάστε ακόμα: Με τη Mercedes-Benz στους δρόμους του κρασιού. Στον Πύργο Μελά οδηγούμε τη νέα X 250 d 4MATIC

 

 

x Ακολουθήστε το Andro στο Facebook

Button to top