Νέο Suzuki Baleno: La vita è bella

Στην κατηγορία των λεγόμενων supermini που συνιστά πλέον τον πυρήνα της αγοράς, το Baleno είναι και πιο μεγάλο (λίγο) από το Swift, και πιο μοντέρνο, και πιο πρακτικό, και πιο πλούσια εξοπλισμένο.

 
Suzuki Baleno rear

Οι γραμμές του Baleno παντρεύουν το σύγχρονο ευρωπαϊκό look μ’ ένα μοντέρνο ιαπωνικό. (photo credit Suzuki).

Η ζωή, σύμφωνα με το slogan που συνοδεύει το λανσάρισμα του νέου Suzuki στην Ευρώπη, είναι όμορφη. Ενώ η Ευρώπη, σύμφωνα και με τους υπόλοιπους Ιάπωνες κατασκευαστές, είναι η πιο απαιτητική και η πιο, ας πούμε, σοφιστικέ αγορά.Έτσι, όταν ένα μοντέλο έχει απήχηση στην ευρωπαϊκή αγορά, αναμένεται να είναι επιτυχημένο και στην ιαπωνική τοιαύτη. Το αντίστροφο κατά κανόνα δεν ισχύει. Με εξαίρεση το sushi…

Ίσως είναι αυτός λοιπόν ο λόγος που η Suzuki, μετά από πολλά χρόνια αιματηρών μαχών για ευρεία αποδοχή έστω και στις παρυφές της κατηγορίας των mainstream supermini, πρώτα με το πρώτο Swift (που μάλλον ξεχάστηκε στην παραγωγή για υπερβολικά πολλά χρόνια), στη συνέχεια με το ιδιόμορφο αλλά αξιόπιστο Ignis, με το αλλόκοτο Wagon R, και πιο πρόσφατα με το υποτιμημένο Swift δεύτερης γενιάς, αποφάσισε να σηκώσει τα μανίκια και να κάνει τη δουλειά σωστά.

Ναι, αλλά αφού υπάρχει το Swift τι θέλει τώρα και πάει κι ανακατεύεται αυτό το Baleno στα πόδια του; Η ερώτηση είναι εκ πρώτης όψεως λογική, αλλά η απάντηση ακόμη λογικότερη.

Διότι, μας αρέσει δεν μας αρέσει, η κατηγορία των λεγόμενων supermini, στο πλαίσιο του μεθυφεσιακού αυτοκινητικού downsizing, συνιστά πλέον τον πυρήνα της αγοράς, πρακτικά παγκοσμίως. Και δυο μοντέλα μέσα στην ίδια κατηγορία δεν μπορούν παρά να ενισχύσουν την παρουσία μιας μάρκας. Κι έπειτα, το Baleno είναι και πιο μεγάλο (λίγο) από το Swift, και πιο μοντέρνο, και πιο πρακτικό, και πιο πλούσια εξοπλισμένο. Και πιο ακριβό, βέβαια…

Suzuki Baleno interior

Τυπικά ιαπωνικό εσωτερικό με καινοτόμα χαρακτηριστικά που παραπέμπουν στο Vitara και περιλαμβάνουν έγχρωμη πολυ-οθόνη, Active Cruise Control, ηχοσύστημα με δυνατότητα σύνδεσης με smartphones, συμβατό με Apple CarPlay κ.ά. (photo credit: topspeed.com).

Εξάλλου, η Suzuki, η οποία ξεκίνησε πριν από 107 χρόνια φτιάχνοντας αργαλειούς, ήδη από την εποχή του Suzulight του 1955, θεωρείται εκ των ειδικών στα μικρά αυτοκίνητα, mini και supermini. Να λοιπόν το νέο Baleno, ένα από τα 20, παρακαλώ, νέα μοντέλα που θα παρουσιάσει η εταιρεία έως το 2020, στο πλαίσιο του πλάνου “Suzuki Next 100”, και απάντησή της στα Fiesta και Polo et al του μάταιου αυτού κόσμου.

Το καινούργιο Baleno διαθέτει αυτές τις γραμμές που πηγάζουν από το σχεδιαστικό concept που η Suzuki ονομάζει “Liquid Flow” και συνδυάζουν το ευρωπαϊκό look με το ιαπωνικό, χρησιμοποιώντας τις σωστές δόσεις από το καθένα.

Βέβαια, η Suzuki έχει δύσκολη δουλειά μπροστά της. Χρειάζεται πάνω απ’ όλα να πείσει τον Ευρωπαίο αγοραστή πως το νέο Baleno είναι ένα σύγχρονο supermini που οφείλει να πάρει στα σοβαρά. Ο καλύτερος τρόπος για να το πετύχει αυτό είναι να δημιουργήσει μια νέα, μοντέρνα εικόνα, προκειμένου να του δώσει την ώθηση που θα το βοηθήσει στο ξεκίνημα. Σε αυτό βέβαια η εταιρεία, όπως μαρτυρούν οι «επικοινωνιακές καμπάνιες» του Celerio πρόσφατα και του Swift λίγο παλαιότερα, έχει τελευταία αποκτήσει σημαντική εμπειρία.

Το καινούργιο Baleno, πάντως, έχει αρκετά ατού. Κατ’ αρχάς, διαθέτει αυτές τις γραμμές που πηγάζουν από το σχεδιαστικό concept που η Suzuki ονομάζει “Liquid Flow” και συνδυάζουν το σύγχρονο ευρωπαϊκό look με το μοντέρνο ιαπωνικό, χρησιμοποιώντας τις σωστές δόσεις από το καθένα. Ενώ και το εσωτερικό του προδιαθέτει για ευχάριστη οδήγηση, εντύπωση που, μετά από μια σύντομη οδηγική επαφή σε γνώριμους δρόμους, είδαμε να μεταφράζεται σε πραγματικότητα.

Σε αυτό συνεισφέρει σημαντικά και ο νέος 1.000άρης 4κύλινδρος turbo κινητήρας Boosterjet άμεσου ψεκασμού που αποδίδει 112 ίππους και 170 Nm ροπής. Αν ωστόσο οι απόλυτες επιδόσεις δεν είναι η πρώτη σας προτεραιότητα, το Baleno διατίθεται επίσης και με το νέο, ηπιότερο 1.2 Dualjet, απόδοσης 90 ίππων.

Suzuki Baleno I

To Baleno είναι ένα από τα 20(!) νέα μοντέλα που θα παρουσιάσει η Suzuki έως το 2020 και η φιλόδοξή της απάντηση στα Fiesta, Polo κ.λπ. (photo credit Suzuki).

Αυτός ο τελευταίος συνδυάζεται με το υβριδικό σύστημα SHVS –ακρώνυμο για τι άλλο; Smart Hybrid Vehicle by Suzuki– που συμβάλλει στο να επιτευχθεί ο στόχος της εταιρείας για χαμηλές εκπομπές ρύπων και ανάλογα χαμηλή κατανάλωση, προσθέτοντας μάλιστα μόλις 6,2 κιλά στο συνολικό βάρος του αυτοκινήτου.

Το Baleno με τον 1.0 Boosterjet είναι διαθέσιμο είτε με 5άρι χειροκίνητο κιβώτιο είτε με 6άρι αυτόματο. Αντίστοιχα, ο 1.2 Dualjet συνδυάζεται είτε με το 5άρι χειροκίνητο κιβώτιο είτε μ’ ένα ημιαυτόματο κιβώτιο συνεχώς μεταβαλλόμενης σχέσης (CVT).

Οι τιμές του νέου Suzuki ξεκινούν από €11.340 για το 1.2 με τα 90 άλογα, και από €12.660 για το 1.0 των 112 ίππων – και οι δύο τιμές με όφελος απόσυρσης.

Δείτε περισσότερα για το νέο Baleno εδώ 

 

Διαβάστε ακόμα: Οδηγούμε το άπαιχτο Citroën C4 Cactus 1.2T 110 ΗΡ.

 

 

 

x Ακολουθήστε το Andro στο Facebook

Πιο δημοφιλή

Ο περίφημος Christakis πέθανε πριν λίγες ημέρες, αφήνοντας πίσω του μια σημαντική κληρονομιά, σε πάνω από έναν αιώνα ζωής. Οι διάσημοι πελάτες του ξεκινούσαν από τον «εθνάρχη» Κωνσταντίνο Καραμανλή και έφταναν ως τον Σάκη Ρουβά. Τα εγγόνια του, Χρήστος και Αντώνης, που συνεχίζουν τη σπουδαία παράδοση, αποχαιρετούν τον παππού τους μέσω του Andro.

Andro Ο Άνδρας από την αρχή

Αφεθείτε στον μυστικισμό και το ακραιφνές στυλ που προσφέρει αυτή τη θαυμαστή μονοχρωμία. Διότι το μαύρο είναι πρακτικό, διαχρονικό και δεν πρόκειται ποτέ να σας διαψεύσει.

Andro Ο Άνδρας από την αρχή

Διατηρεί (δονκιχωτικά) ένα από τα τελευταία παραδοσιακά μαγαζιά στο Μοναστηράκι. Τον επισκεφτήκαμε και τον φωτογραφίσαμε αποκλειστικά. Ένας ιδιοσυγκρασιακός έμπορος παλαιών κοσμημάτων και έργων τέχνης αποκωδικοποιεί -και τεκμηριώνει- το στυλ του.

Andro Ο Άνδρας από την αρχή

Οπως η καλή αρχιτεκτονική δεν ορίζεται από ανούσιες πρωτοτυπίες, αλλά βιώνει τη σιγουριά της διαχρονικότητας, έτσι και ο σχεδιασμός ενός bespoke κοστουμιού σημαίνει προσήλωση στην αισθητική και την εξατομικευμένη εμπειρία. Γράφει ο αρχιτέκτων Νικόλας Μπαρελιέ.

Andro Ο Άνδρας από την αρχή
Button to top Andro