Λίγο πριν την μέση της χρονιάς που ακόμα διανύουμε, είχαμε δοκιμάσει το V-Strom 1050 DE, την πιο ‘χωμάτινη’ έκδοση, του μοντέλου που οδηγήσαμε αυτές τις μέρες. Δηλαδή, αυτή τη φορά, πρόκειται για το V-Strom 1050, με 19άρα ζάντα μπροστά αντί της αντίστοιχης με 21 ίντσες, ενώ πίσω παραμένει η ίδια διάσταση και σ’ αυτό το μοντέλο, 17άρα δηλαδή, μικρότερες διαδρομές αναρτήσεων και χρήση προσανατολισμένη για άσφαλτο.
Όχι ότι και με το «απλό» 1050 δεν μπορείτε να σηκωθείτε όρθιοι στα μαρσπιέ και να μπείτε σ’ έναν βατό χωματόδρομο, αλλά τα όρια θα μπουν νωρίτερα, και η όρεξη για τρελίτσες θα κοπεί μόλις ακούσετε κάποια πέτρα να χτυπάει τα εκτεθειμένα σωθικά του κινητήρα, τα οποία βρίσκονται και αρκετά χαμηλότερα, 16,5 εκατοστά απ’ το έδαφος βάζοντας φρένο στις όποιες ορέξεις των ‘χωματάδων’.
Ένα απ’ τα καλά βέβαια της συγκεκριμένης έκδοσης είναι ότι ζυγίζει περί τα δέκα κιλά λιγότερα, ζυγίζει 242, ενώ το κέντρο βάρους βρίσκεται χαμηλότερα διευκολύνοντας τους πιο κοντούς αναβάτες οι οποίοι όμως έτσι κι αλλιώς θα πρέπει να έχουν τον νου τους μέχρι να συνηθίσουν τη μοτοσικλέτα.
Κατά τα άλλα αυτό το V-Strom όπως και τα αδέρφια του, μικρά και μεγάλα, είναι μια ευκολοδήγητη μηχανή, με απροβλημάτιστη λειτουργία, ήπιο χαρακτήρα αλλά και αγριάδες όταν του ζητηθούν, μια και 107 άλογα είναι αυτά, τα οποία προέρχονται από έναν μεταξένιο V2 κινητήρα, που εύκολα θα σας κάνει να πιστέψετε ότι μπορεί να σας πάει μέχρι την άκρη του κόσμου και να σας γυρίσει.
Το ταξίδι είναι βέβαια το ζητούμενο σ’ αυτές τις μεγάλες μοτοσικλέτες κι εκεί η V-Strom 1050 έχει να προτάξει την άνετη σέλα της, την ρυθμιζόμενη ζελατίνα της η οποία σε προστατεύει επαρκώς μέχρι να ξεπεράσεις τα επιτρεπόμενα όρια των εθνικών οδών, το cruise control για να ξεκουράζεται το δεξί σου χέρι, quickshifter, και τρεις χάρτες απόδοσης για να έχεις να παίζεις ανάλογα με τις συνθήκες.
Η φιλικότητα και η ομοιογένεια αυτής της Suzuki είναι τα στοιχεία που θα εκτιμήσει ο ιδιοκτήτης της και στην σπορ οδήγηση αλλά και στην μετακίνηση εντός των τειχών, δηλαδή η δυνατότητά της να σ’ ευχαριστεί σε μια διαδρομή με καμπές χωρίς δράματα αλλά και χωρίς εξάρσεις καθώς και η ευκολία με την οποία θα κινηθείς μέσα στην πόλη λες και βρίσκεσαι πάνω σε ένα mega scooter. Όλα αυτά δίνουν το στίγμα και ορίζουν το τι ακριβώς είναι η V-Strom 1050. Μια all-around μοτοσικλέτα για κατασταλαγμένους αναβάτες.
Σίγουρα η σχεδίαση θα μπορούσε να είναι λιγότερο συντηρητική, ο κινητήρας πιο σπιρτόζικος, οι αναρτήσεις με ποιοτικότερη λειτουργία, αλλά τότε δε θα είχαμε ουσιαστικά μια οικονομική πρόταση στην κατηγορία των μεγάλων adventure bikes, που να τα κάνει όλα, να σ’ αφήνει να αποφασίζεις εσύ πότε και αν θες να την πιέσεις, και να αισθάνεσαι ότι έχοντάς την στο γκαράζ σου είναι σαν να έχεις εύκαιρο ανά πάσα στιγμή τον καλύτερό σου φίλο.
//Την Suzuki V-Strom 1050 μας παραχώρησε για δοκιμή η Suzuki Moto Greece.
Διαβάστε ακόμα: Triumph Bonneville T120. Μια διαχρονική, στυλάτη κούκλα.