p02sdwhz

    Nα, κάπως έτσι θα μοιάζει το Xoupir στους δρόμους του Τορόντο.

    Tι θυμίζει στους Έλληνες το όνομα Bombardier; Τίποτα, ε; Κι όμως σας θυμίζει και δεν το ξέρετε. Την καναδέζικη αυτή εταιρεία κατασκευής (και) αεροσκαφών τι θυμόμαστε, χωρίς να το ξέρουμε, κάθε καλοκαίρι όταν ξεσπούν -κούφια η ώρα!- οι “καθιερωμένες” πυρκαγιές. Τα εντυπωσιακά, ακάματα, κιτρινοκόκκινα αεροπλάνα πυρόσβεσης που αναλαμβάνουν να αναχαιτίσουν την “πύρινη λαίλαπα” είναι κατασκευής τους. Καθώς επίσης και μερικά ελικοφόρα των τοπικών μας αερογραμμών που κάνουν πτήσεις στα “άγονης γραμμής” νησιά -αλλά αυτά χειμώνα, καλοκαίρι- και το πιθανότερο είναι ότι δεν είναι παρά ελάχιστοι αυτοί που έχουν παρατηρήσει ότι στο πλάι τους γράφουν “Bombardier”.

    Credit: Charles Bombardier

    Ο Οργανισμός Συγκοινωνιών του Τορόντο έβαλε μόνον έναν όρο στον Bombardier: Να χρησιμοποιήσει ήδη υπάρχουσες τεχνολογίες. Credit: Charles Bombardier

    Ο Charles Bombardier, τώρα, μπορεί να είναι γόνος της εν λόγω οικογενείας, αλλά από μικρός σήκωσε το δικό του μπαϊράκι. Σχεδιάζει για λογαριασμό του, αρχικά, και για κάθε ενδιαφερόμενο στη συνέχεια, εντυπωσιακά, φουτουριστικά πρωτότυπα, αλλά και μια σειρά από αντικείμενα για το προσωπικό του cabinet de curiosités: Από έναν ρομπότ διαιτητή χόκεϊ  μέχρι ένα τρενάκι του λούνα-παρκ όπου το “κόβει την ανάσα” που το αφορά δεν είναι ένα ακόμη κλισέ.

     “Mου λένε ότι είμαι ένας οραματιστής που του αρέσει να αυτοθαυμάζεται” λέει ο Charles Bombardier. “Σίγουρα το ίδιο έχουν πει για χιλιάδες οραματιστές στο πέρασμα των χρόνων. Χωρίς αυτούς, όμως, ο κόσμος μας δεν θα ήταν αυτός που είναι”.

    Ο Οργανισμός Συγκοινωνιών του Τορόντο, γνωρίζοντας το έργο του συντοπίτη τους μπαίνει κάπου εδώ στο παιχνίδι. Και του πρότεινε να δημιουργήσει το νέο αστικό λεωφορείο για τις ανάγκες της πόλης. Δεν τους ενδιέφερε, δηλαδή, απλώς να εξάψουν για μια ακόμη φορά τη φαντασία του Charles. Ο σχετικά απαρχαιωμένος και προβληματικός στολίσκος λεωφορείων της πόλης αυτής των περίπου 5 εκατομμυρίων κατοίκων χρήζει άμεσης ανανέωσης. Του έθεσαν μόνο μια προϋπόθεση: Να χρησιμοποιήσει ήδη υπάρχουσες τεχνολογίες, έτσι ώστε να μπορεί το project να βγει όσο γίνεται πιο άμεσα στην κυκλοφορία.

    Credit: Charles Bombardier

    Στο σχέδιο των δημιουργών του είναι επίσης και οι οθόνες OLED εμπρός από κάθε κάθισμα όπου αναγνωρίζοντας την ταυτότητα του κάθε επιβάτη/χρήστη θα τον βομβαρδίζουν με προσωποποιημένες διαφημίσεις. Credit: Charles Bombardier

    Το αποτέλεσμα είναι το Xoupir (οι Γαλλο-Καναδοί το διαβάζουν “Σουπέρ”). Είναι ηλεκτροκίνητο, ασύρματα επαναφορτιζόμενο, τετρακίνητο και το πρώτο παρατσούκλι που του έδωσαν είναι “Λεωφορείο Batmobile”. Η φόρτιση του θα γίνεται από ειδικές κυψέλες ενσωματωμένες στο οδόστρωμα, από το οποίο το λεωφορείο θα ανεφοδιάζεται ενώ βρίσκεται στη γνωστή στις πόλεις φάση του “σταμάτα-ξεκίνα”. Μεγάλα ηλιακά πάνελ στην οροφή θα αναλαμβάνουν τη συμπληρωματική ενέργεια που θα καλύπτει μεταξύ άλλων και τις ανάγκες του WiMax δικτύου.

    Πρόκειται για ένα υπεργρήγορο wifi, το οποίο θα καλύπτει δωρεάν όχι μόνο τις ανάγκες των επιβατών, αλλά και όσων τυχαίνει να βρίσκονται γύρω από το λεωφορείο. Αν αυτό σημαίνει ότι λεφούσια περαστικών θα ακολουθούν σαν γλάροι το καράβι, το Batmobile Bus, μένει να φανεί. Περιττό να πούμε ότι στοιχειώδη εφέ, όπως τα παράθυρα που θα αλλάζουν χρώμα ανάλογα με την ώρα και το φως της ημέρας και oι οθόνες OLED για ταχύτατη εναλλαγή διαφημίσεων στο εξωτερικό του, είναι στην ημερήσια διάταξη.

    Τι αντίρρηση να έχουν άραγε οι Σταμουλοκολλάδες του ΟΑΣΑ του Τορόντο για όλο αυτό;

     

    ⇒Περισσότερα για την αδάμαστη φαντασία του Charles Bombardier: charlesbombardier.com

     

    Διαβάστε ακόμη: Sada bike, ένα ποδήλατο χειρός!

     

     

     

    x Ακολουθήστε το Andro στο Facebook

    Button to top