Tesla Model 3

Αν και οι παραδόσεις αναμένεται να αρχίσουν στα τέλη του 2017, οι παραγγελίες έχουν ήδη ξεπεράσει τις 133.000. (photo credit: theverge.com).

Η Tesla μόλις αποκάλυψε το πολυαναμενόμενο τρίτο –και πιο προσιτό– της μοντέλο: το, εκ πρώτης όψεως τουλάχιστον, προβλέψιμα ονομασμένο Model 3. Διότι, ο Elon Musk, ιδρυτής και αφεντικό της Tesla, ήθελε λέει να το πει Model E, έτσι ώστε τα τρία ηλεκτρικά του μοντέλα να κάνουν S-Ε-Χ. Το όνομα “Model E” όμως ανήκει στη Ford και κάπως έτσι προέκυψε το ανέμπνευστο “Model 3”. Πάμε παρακάτω.

Του οποίου η εμπορική επιτυχία είναι απόλυτα αναγκαία, προκειμένου η Tesla να μπορέσει να επιβιώσει. Όπλα τού ηλεκτρικού, 5θέσιου, μεσαίου sedan είναι αφενός η τιμή, η oποία θα ξεκινά στην Αμερική από $ 35.000 (λεφτά BMW 3, Audi A4 κ.λπ.) και αφετέρου η σημαντική αυτονομία των «τουλάχιστον 350 km», σύμφωνα με την εταιρεία.

Τα πρώτα Model 3 θα αρχίσουν να παραδίδονται στο τέλος του 2017, ενώ οι παραγγελίες, με προκαταβολή $ 1.000, έχουν ήδη ξεπεράσει τις 133.000. Στην παρουσίαση –πού αλλού;– στο Los Angeles, ο Elon Musk δήλωσε μάλιστα πως στόχος του είναι να κατασκευάζει περί τα 500.000 κομμάτια κάθε χρόνο.

Συγκριτικά, πέρυσι η Tesla πούλησε 50.580 αυτοκίνητα, με τα περισσότερα απ’ αυτά να είναι Model S, το μεγάλο της sedan, το οποίο στην πορεία ξεπέρασε σε πωλήσεις το προηγούμενο αμιγώς ηλεκτρικό best-seller, Nissan Leaf.

Αν το Model 3 αποδειχτεί τελικά όσο δημοφιλές η Tesla εύχεται, θα αναπτερώσει το αγοραστικό ενδιαφέρον προς τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα.

Ωστόσο, το 2015 ήταν ιδιαίτερα ζημιογόνο, με την αμερικανική εταιρεία να εμφανίζει καθαρή ζημία $ 889 εκατ. εξαιτίας, εν μέρει, επένδυσης $ 718 εκατ. την ίδια περίοδο σε έρευνα και εξέλιξη. Με αποτέλεσμα το αποθεματικό της εταιρείας να έχει μειωθεί από $ 1,9 δις το 2014 σε $ 1,2 δις το 2015 – μικρό το κακό.

Το βασικό Model 3 θα επιταχύνει από 0-100 km/h σε 6”. Οι ακριβότερες εκδόσεις θα είναι ακόμη ταχύτερες. Όπως και τα άλλα δυο μοντέλα της Tesla, και αυτό «οδηγείται» μόνο του αποφεύγοντας εμπόδια και συγκρούσεις. (photo credit theverge.com).

Το βασικό Model 3 θα επιταχύνει από 0-100 km/h σε 6”. Οι ακριβότερες εκδόσεις θα είναι ακόμη ταχύτερες. Όπως και τα άλλα δύο μοντέλα της Tesla, και αυτό «οδηγείται» μόνο του, αποφεύγοντας εμπόδια και συγκρούσεις. (photo credit: theverge.com).

Γεγονός είναι, πάντως, πως πριν από την έλευση του Model 3 –παρουσίαση καλύτερα, μιας και η παραγωγή του θα ξεκινήσει ενάμιση χρόνο αργότερα–, η βιωσιμότητα της Tesla ήταν διαρκώς εν αμφισβητήσει. Και με τα Model S και Model X, ακριβά, εξειδικευμένα αυτοκίνητα για πατρικίους, πώς θα μπορούσε να είναι διαφορετικά;

Λανσάροντας λοιπόν ένα μοντέλο που η Tesla ελπίζει να είναι πρακτικά μαζικής παραγωγής, η εταιρεία στοχεύει στο να δείξει ότι είναι πλέον μια (σχεδόν) κανονική αυτοκινητοβιομηχανία με μέλλον, αντί για ένας ακόμη περιθωριακός κατασκευαστής, απ’ αυτούς που παρουσιάζουν ένα-δυο ηλεκτρικά μοντέλα προτού τελικά χαθούν από προσώπου γης.

Πάντως, μπορεί ο Musk να παραμένει δημοφιλής, αλλά η υπομονή όσων έχουν επενδύσει στο μαγαζί του ποσά όπως τα παραπάνω έχει αρχίσει να εξαντλείται. Ενώ, αν το Model 3 αποδειχτεί τελικά όσο δημοφιλές η Tesla εύχεται, θα αναπτερώσει το αγοραστικό ενδιαφέρον προς τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα και άλλων κατασκευαστών, με αποτέλεσμα να αυξηθεί ο ανταγωνισμός.

Σε κάθε περίπτωση, ο Musk χρειάζεται να πουλήσει κάμποσα Model 3.

 

Διαβάστε ακόμα: Self-driving cars – Κοίτα! Χωρίς χέρια! Ή πόδια. Ή μάτια…

 

 

 

x Ακολουθήστε το Andro στο Facebook

Button to top