Που πάνε τα ταπεινά vintage ρολόγια όταν γεράσουν;

    Aν είναι τυχερά, δεν καταλήγουν στην ανακύκλωση, αλλά στο Μπρούκλιν. Και εκεί, χάρη στα Throne Watches ζουν μια δεύτερη ζωή με τιμή κοντά στα $150.

     
    thrones2

    Waltham, Sovereign και άλλα brand από τα αζήτητα της ιστορίας, με κομψά, ψευδοφθαρμένα δερμάτινα λουράκια, ζουν πρωτοφανείς στιγμές δόξας.

    Δεν είναι καινούργια η ιδέα της αποκατάστασης vintage ρολογιών και της μεταπώλησης τους  σε “ανταγωνιστικές” τιμές. Συνήθως, όμως, αφορούν brands που είτε στις κανονικές είτε στις χαμηλότερες τιμές είναι λίγο πολύ απλησίαστα. Αν σε κάτι πρωτοτύπησαν οι Throne Watches είναι η επιλογή τους τα ρολόγια που θα σώσουν από τον αφανισμό να είναι ταπεινά. Και η μεταμόρφωση τους -μετά από κρίσιμες παρεμβάσεις και προσεκτική συντήρηση- εντυπωσιακή. Βλέπετε χρησιμοποιούν πρώτης τάξεως δέρματα και μπόλικη φαντασία, για να μετατρέψουν ρολόγια της κατηγορίας “δεν μου γεμίζουν το μάτι” σε πραγματικές ομορφιές. Έστω, αν όχι όλα, τα περισσότερα από αυτά…

    thrones5

    Προωθητική φωτογραφία των χειροποίητων own label ρολογιών τους με τα σύνεργα της δουλειάς. | Η “χαμοκέλα” τους στο Μπρούκλιν, πλέον είναι και showroom.

    Tα Τhrone Watches τα ξεκίνησαν πριν από 3 χρόνια δύο φίλοι σε μια χαμοκέλα στο Μπρούκλιν, στο Williamsburg, το ανεξάρτητο κρατίδιο-κοιτίδα του hipsterισμού. Ακόμη εκεί είναι το showroom τους. Θα μπορούσε κάποιος να πει ότι οι δημιουργίες τους είναι έξοχα δείγματα hipsterικής αναζήτησης, αν δεν είχαν κάτι το πιο οικουμενικό, σχεδόν παλλαϊκό. Εξάλλου, η ωρολογιακή τρέλα που έχει χτυπήσει την Αμερική δεν περιορίζεται στους hipsters -μόλις το 2014 oι “μικρές και μεσαίες” επιχειρήσεις που άνοιξαν με αντικείμενο το ρολόι είχαν αύξηση 20%, ενώ οι ενεργοί ωρολάγνοι υπολογίζονται σε μια ευμεγέθη κοινότητα των 5 εκατομμυρίων. Not bad.

    throne1

    Φόντο η αστερόεσσα. Τι δεν καταλαβαίνετε; Ξέρετε τους Αμερικανούς να ντρέπονται να μοστράρουν τη σημαία τους σε κάθε ευκαιρία;

    Είχα τη χαρά και την τιμή, που λένε, να γνωρίσω τους δύο αυτούς φίλους, τυχαία, σε μια εξόρμησή τους για την προώθηση των Throne στη Βοστόνη πριν από δύο μήνες, στο  κατάστημα νεωτερισμών Ball and Buck. O Greg και ο Zach ήταν πολύ φιλικοί και ενθουσιώδεις. Μιλήσαμε για μπάλα και football, για μπίρα και ουίσκι και, φυσικά, για τα ρολόγια τους. Ήταν η μέρα με τη νύχτα μπροστά στα ψοφοδεή μειράκια του Kinfolk, τα οποία δεν είχαν καταφέρει να με εξυπηρετήσουν λίγες μέρες πριν στο Μπρούκλιν. Πραγματικά δεν είχαν ιδέα για το τι πουλούσαν, παρότι επίσημοι stockists. Πάνω στην ευδαιμονία του ταξιδιού, είπα να μην τους δώσω, να μη μεταφέρω τα παράπονα στους “αρμόδιους” -αν και μετά το μετάνιωσα, γιατί ο καλύτερος τρόπος να βελτιώσεις μια υπηρεσία είναι να κάνεις γνωστά τα παράπονά σου.

    “Δεν αντέχαμε να βλέπουμε στα vintage μαγαζιά να χάσκουν ταλαιπωρημένα και απροσάρμοστα, χωρίς καμία σκέψη και αγάπη, παλαιά ρολόγια από άσημες μάρκες, πραγματικά διαμάντια.”

    Τα Throne Watches προέκυψαν από “πόνο ψυχής”, με λίγα λόγια. “Δεν αντέχαμε να βλέπουμε στα vintage μαγαζιά να χάσκουν ταλαιπωρημένα και απροσάρμοστα, χωρίς καμία σκέψη και αγάπη, παλαιά ρολόγια από άσημες μάρκες, πραγματικά διαμάντια”. Πού πάνε, όμως, τα ταπεινά vintage ρολόγια όταν γεράσουν; “Μην έχεις καμία αμφιβολία, φίλε μου. Στη Νέα Υόρκη, για παράδειγμα, ο κύκλος της αγοράς κρατάει το πολύ 24 μήνες, είναι μια ακραία ανταγωνιστική αγορά. Παρά το ότι μιλάμε για vintage κομμάτια, αλλά χαμηλής αξίας, αν δεν αγοραστούν, αν δεν «φύγουν» όπως λέμε, πάνε στην ανακύκλωση”. Οι μάρκες των Throne Watches είναι συνήθως παλιά Casio, καταφρονεμένα Orient και κατασυκοφαντημένα (εκτός Αμερικής) Timex. Από πέρυσι, οι Τhrone επιχείρησαν να φτιάξουν και τα δικά τους, τα ομώνυμα. Eίναι και τα ακριβότερα.

    thrones3

    Δεν άντεξαν και αυτοί να αντισταθούν στον πειρασμό της μικρομεσαίας μανιφακτούρας που σαρώνει αυτόν τον καιρό τις ΗΠΑ -ειδικά στα ρολόγια- κι έφτιαξαν και δικά τους.

    Συνήθως, πάντως, οι τιμές τους είναι κοντά στα $ 150. Το στοκ σε κάθε μοντέλο είναι 2 με 3 κομμάτια και ανανεώνεται διαρκώς, αλλά αφού πρώτα ξεπουλήσουν -σοφή τακτική αυτή για κάθε startup που σέβεται τον εαυτό της. Το έκανε και η Shinola στο ξεκίνημά της. Συνήθως, είναι της “μικρομεσαίας” κατηγορίας σε ότι αφορά τη διάμετρο της κάσας, 35 με 40 mm, και με ιδιαίτερο χαρακτηριστικό τους τα εξαίσια δέρματα που χρησιμοποιούν για τα λουράκια, από την Ιταλία, αλλά και τη μυθική Horween του Σικάγο -της οποίας η ιστορία θυμίζει, ως προς τη νοσταλγία τουλάχιστον, την εταιρία του Seymour Levov, του βυρσοδέψη ήρωα του Philip Roth στο Αμερικανικό Ειδύλλιο.  Αν, τώρα, τα Throne Watches είναι του γούστου σας, παρακάτω θα βρείτε το πώς θα τα αγοράσετε. Προσοχή, όμως, γιατί βλέπετε τόσον καιρό μαζεύονται στην G7 και συζητούν για την Ελλάδα και δεν τους έχει μείνει καιρός να υπογράψουν την εμπορική συμφωνία ανάμεσα σε Ε.Ε. και Αμερική. Οι δασμοί για τα αγαθά από ΗΠΑ προς Ευρώπη είναι υψηλοί.  Υπάρχει τρόπος, πάντως, να τους φέρετε σε λογαριασμό. Αλλά δεν θα σας ωθήσομεν ημείς εις την παρανομίαν! Εξάλλου, η γνώση που αποκτά κάποιος μόνος έχει τη μεγαλύτερη αξία.

    ⇒Info:  thronewatches.com  To shop το βρίσκετε εδώ. Eδώ οι υποδέλοιποι stockists, online και μη. 

    ⇒Στην Ευρώπη διατίθενται για την ώρα μόνο στο Παρίσι στα Chez Maman

    Διαβάστε ακόμη: Τα top 5 ρολόγια από 50 έως 150 ευρώ

    throne6

    Και λουράκια διαθέτομεν, και τα ρολόγια έρχονται σε super sleek μετά-ντεκονστρέ συσκευασίες.

    thrones-cover

    Smith & Wesson (!), Pulsar, Timex και λοιπές, καταφρονημένες, δημοκρατικές δυνάμεις…

    thrones6

    Και, φυσικά, nato straps διαθέτομεν, μέγιστη τάση του συρμού εδώ και δύο σεζόν. Ο κάκτος δεξιά είναι “πρόταση παρουσίασης” που λένε και στα συσκευασμένα τρόφιμα. Δεν έρχεται μαζί.

     

     

    x Ακολουθήστε το Andro στο Facebook

    Πιο δημοφιλή

    Tα βραβεία συνολικής προσφοράς του Archisearch / Design Ambassador θα απονεμηθούν το βράδυ της 4ης Φεβρουαρίου στη Στέγη Γραμμάτων και Τεχνών. Φέτος θα τιμηθούν τρεις άνδρες - "πυλώνες" της μηχανικής και της αρχιτεκτονικής που έχουν αφήσει έντονο αποτύπωμα στη χώρα μας.

    Andro Ο Άνδρας από την αρχή

    Οι Αριστείδης Μησιάρης και Ήρα Δεσύπρη των Desypri & Misiaris Architecture, στην πρώτη τους συνέντευξη μετά τη βράβευσή τους, εξηγούν στο Andro πώς και γιατί, το project Monolithoi κέρδισε την παγκόσμια αναγνώριση που τους χάρισε διάκριση στα A+Awards του Architizer, έναν διαγωνισμό στον οποίο μεταξύ άλλων έχουν διακριθεί οι Zaha Hadid, Richard Meier κ.ά.

    Andro Ο Άνδρας από την αρχή

    Παράδοξο, εκκεντρικό και με πρωταγωνιστές άλογα. Ο Γιώργος Λάνθιμος σκηνοθέτησε το διαφημιστικό του οίκου Gucci για τη συλλογή του Ανοιξη-Καλοκαίρι 2020 και το αποτέλεσμα είναι vintage και άκρως πρωτότυπο. Τα γυρίσματα έγιναν στο Λος Άντζελες και αποδεικνύουν πως ο έλληνας σκηνοθέτης ξέρει να φτιάχνει και ιδιαίτερα διαφημιστικά. Από τη διαφήμιση ξεκίνησε άλλωστε. 

    Andro Ο Άνδρας από την αρχή Andro Ο Άνδρας από την αρχή

    Ντύθηκαν κομψά, όπως αρμόζει στην περίσταση και φωτογραφήθηκαν με γιορτινή διάθεση αποκλειστικά για το Andro. Εν μέσω ποτών και ευχών, έκαναν τον απολογισμό της χρονιάς που φεύγει και μας έδωσαν τις δικές τους ευχές για το ολοκαίνουργιο 2020.

    Andro Ο Άνδρας από την αρχή
    Button to top

    Εάν συνεχίσετε να χρησιμοποιείτε την ιστοσελίδα, συμφωνείτε με τη χρήση των cookies. περισσότερα

    The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

    Close