Ο Diego Della Valle μεταμόρφωσε ένα άχαρο driving shoe σε έμβλημα του σύγχρονου χαλαρού chic, το Tod's Gommino.

    Ο Diego Della Valle μεταμόρφωσε ένα άχαρο driving shoe σε έμβλημα του σύγχρονου χαλαρού chic, το Tod’s Gommino.

    1. Tod’s – Το καρφί και το πέταλο

    Μ’ ένα γουργούρισμα, το ελικόπτερο προσγειώνεται στον ελαιώνα που τριγυρίζει το εργοστάσιο της Casette d’Ete. Ο κομψός διευθύνων σύμβουλος με το ασημένιο μαλλί που κατεβαίνει είναι ο «padre» και ταξιδεύει molto molto: σχεδόν κάθε μέρα ανά την Ευρώπη και κάθε δεκαπέντε πότε στη Νέα Υόρκη και τη Σανκάι, πότε στο Ντουμπάι και το Τόκιο.

    Ο Diego Della Valle (DDV) και το ιδιωτικό του Falcon συνεχίζουν να κατακτούν το πλανητικό χωριό, με ήδη πάνω από 250 σημεία πώλησης ανά τον κόσμο κι ένα κύκλο εργασιών τουλάχιστον €600 εκατ. Αυτός ο 57χρονος γεννήθηκε στις ακτές της Αδριατικής, κι είναι εγγονός ενός γανωματή. Κάποιος που εξελίχθηκε σε έναν από τους πιο επιφανείς επιχειρηματίες της Μπότας και σε διαπρύσιο αντίπαλο του Μπερλουσκόνι. Κάποιος που ήξερε να μεταμορφώσει ένα τσίπικο driving shoe σε έμβλημα του σύγχρονου χαλαρού chic.

    Παρά την κομψή τους απόστροφο, τα Tod’s είναι όσο αγγλοσαξωνικά και τα J.M. Weston. Piccolo ο Ντιέγκο, στη βιοτεχνία του μπαμπά στο χωριουδάκι Sant’ Elpidio, τον παίρνει ο ύπνος μέσα σ’ ένα καλάθι παπουτσιών. Μεθυσμένος από τη μυρωδιά των δερμάτων, γεμίζει τα όνειρά του με παπούτσια. Αργότερα, σ’ ένα ταξίδι του στη Νέα Υόρκη παρέα με τον Luca di Montezemolo, τον μέλλοντα πρόεδρο της Ferrari, το μάτι του πέφτει στη βιτρίνα ενός πορτογαλέζικου καταστήματος για οδηγούς αυτοκινήτων όπου φιγουράρει ένα άσκημο ζευγάρι πατούμενων με καουτσουκένια καρφάκια.

    Tο 1978 κάνει τη μεγαλοφυή κίνηση: στέλνει ένα ζευγάρι στον Τζιάνι Ανιέλι, ο οποίος και τα φοράει σε μια τηλεοπτική συνέντευξη. Έκτοτε οι πωλήσεις των Tod’s εκτοξεύονται.

    Πίσω στην Ιταλία, το μετατρέπει σε μοκασίνι, πολύ κομψό και μαλακό, εφοδιάζει τη σόλα του με 133 από δαύτα (πράγμα που δίνει την αίσθηση ότι πατάς πάνω σε μαξιλαράκι) και το ονομάζει «il Gommino». Η ιδέα είναι λαμπρή. Σε μια Ιταλία πολύ comme il faut εκείνη την εποχή, αυτός προτείνει ένα casual παπούτσι, άψογης ποιότητας, ευκολοφόρετο, το οποίο πάει τόσο με κοστούμι όσο και μ’ ένα τζην το Σαββατοκύριακο.

    Και το 1978 κάνει τη μεγαλοφυή μερκετινίστικη κίνηση: στέλνει ένα ζευγάρι στον Τζιάνι Ανιέλι, ο οποίος φροντίζει να τα φορέσει σε μια τηλεοπτική συνέντευξη. Έκτοτε οι πωλήσεις εκτοξεύονται. Τα Tod’s – όνομα που προέκυψε κατά το ξεφύλλισμα του τηλεφωνικού καταλόγου της Βοστώνης- γίνονται το απόλυτο must have και σύμβολο μιας νέας τέχνης του ζην, του προσφιλούς στον DDV «understatement».

    Το «Gommino» αντιπροσωπεύει έκτοτε το 50% του τζίρου της πάντα οικογενειακής επιχείρησης και πουλάει πάνω από 2,5 εκατ. ζευγάρια κάθε χρόνο. Φιγουράρει στα πόδια των μεγαλύτερων σταρ, ακόμα και πάνω στο κόκκινο χαλί. Ο βασιλιάς Χουάν Κάρλος, ο Χένρι Κίσινγκερ, ο Χιου Γκραντ, ο Πιρς Μπρόσναν, ο Τζακ Νίκολσον γίνονται πρεσβευτές του. Είναι αδύνατο πλέον κάποιος να φανταστεί ένα Φεστιβάλ των Καννών ή μια συνάντηση του G8 χωρίς αυτά τα μικρά θαύματα της ιταλικής μαστοριάς.

    tods.com

     

    Διαβάστε ακόμα: Πώς να φροντίσετε τα παπούτσια σας.

    1 2 3 4 5 6 7 8 9 10

     

     

    x Ακολουθήστε το Andro στο Facebook

    Button to top