Top 10: Οι μυθικοί οίκοι των ανδρικών παπουτσιών

    Tίποτα δεν φανερώνει αν ένας άντρας έχει στυλ όσο τα παπούτσια του. Kαι τίποτα δεν έχει τόσο στυλ όσο ένα ζευγάρι χειροποίητα, επί παραγγελία υποδήματα. Oι γυναίκες το ξέρουν. Στο κάτω-κάτω, αυτές κι αυτά σηκώνουν τα βάρη του κόσμου.

     
    Ο Diego Della Valle μεταμόρφωσε ένα άχαρο driving shoe σε έμβλημα του σύγχρονου χαλαρού chic, το Tod's Gommino.

    Ο Diego Della Valle μεταμόρφωσε ένα άχαρο driving shoe σε έμβλημα του σύγχρονου χαλαρού chic, το Tod’s Gommino.

    1. Tod’s – Το καρφί και το πέταλο

    Μ’ ένα γουργούρισμα, το ελικόπτερο προσγειώνεται στον ελαιώνα που τριγυρίζει το εργοστάσιο της Casette d’Ete. Ο κομψός διευθύνων σύμβουλος με το ασημένιο μαλλί που κατεβαίνει είναι ο «padre» και ταξιδεύει molto molto: σχεδόν κάθε μέρα ανά την Ευρώπη και κάθε δεκαπέντε πότε στη Νέα Υόρκη και τη Σανκάι, πότε στο Ντουμπάι και το Τόκιο.

    Ο Diego Della Valle (DDV) και το ιδιωτικό του Falcon συνεχίζουν να κατακτούν το πλανητικό χωριό, με ήδη πάνω από 250 σημεία πώλησης ανά τον κόσμο κι ένα κύκλο εργασιών τουλάχιστον €600 εκατ. Αυτός ο 57χρονος γεννήθηκε στις ακτές της Αδριατικής, κι είναι εγγονός ενός γανωματή. Κάποιος που εξελίχθηκε σε έναν από τους πιο επιφανείς επιχειρηματίες της Μπότας και σε διαπρύσιο αντίπαλο του Μπερλουσκόνι. Κάποιος που ήξερε να μεταμορφώσει ένα τσίπικο driving shoe σε έμβλημα του σύγχρονου χαλαρού chic.

    Παρά την κομψή τους απόστροφο, τα Tod’s είναι όσο αγγλοσαξωνικά και τα J.M. Weston. Piccolo ο Ντιέγκο, στη βιοτεχνία του μπαμπά στο χωριουδάκι Sant’ Elpidio, τον παίρνει ο ύπνος μέσα σ’ ένα καλάθι παπουτσιών. Μεθυσμένος από τη μυρωδιά των δερμάτων, γεμίζει τα όνειρά του με παπούτσια. Αργότερα, σ’ ένα ταξίδι του στη Νέα Υόρκη παρέα με τον Luca di Montezemolo, τον μέλλοντα πρόεδρο της Ferrari, το μάτι του πέφτει στη βιτρίνα ενός πορτογαλέζικου καταστήματος για οδηγούς αυτοκινήτων όπου φιγουράρει ένα άσκημο ζευγάρι πατούμενων με καουτσουκένια καρφάκια.

    Tο 1978 κάνει τη μεγαλοφυή κίνηση: στέλνει ένα ζευγάρι στον Τζιάνι Ανιέλι, ο οποίος και τα φοράει σε μια τηλεοπτική συνέντευξη. Έκτοτε οι πωλήσεις των Tod’s εκτοξεύονται.

    Πίσω στην Ιταλία, το μετατρέπει σε μοκασίνι, πολύ κομψό και μαλακό, εφοδιάζει τη σόλα του με 133 από δαύτα (πράγμα που δίνει την αίσθηση ότι πατάς πάνω σε μαξιλαράκι) και το ονομάζει «il Gommino». Η ιδέα είναι λαμπρή. Σε μια Ιταλία πολύ comme il faut εκείνη την εποχή, αυτός προτείνει ένα casual παπούτσι, άψογης ποιότητας, ευκολοφόρετο, το οποίο πάει τόσο με κοστούμι όσο και μ’ ένα τζην το Σαββατοκύριακο.

    Και το 1978 κάνει τη μεγαλοφυή μερκετινίστικη κίνηση: στέλνει ένα ζευγάρι στον Τζιάνι Ανιέλι, ο οποίος φροντίζει να τα φορέσει σε μια τηλεοπτική συνέντευξη. Έκτοτε οι πωλήσεις εκτοξεύονται. Τα Tod’s – όνομα που προέκυψε κατά το ξεφύλλισμα του τηλεφωνικού καταλόγου της Βοστώνης- γίνονται το απόλυτο must have και σύμβολο μιας νέας τέχνης του ζην, του προσφιλούς στον DDV «understatement».

    Το «Gommino» αντιπροσωπεύει έκτοτε το 50% του τζίρου της πάντα οικογενειακής επιχείρησης και πουλάει πάνω από 2,5 εκατ. ζευγάρια κάθε χρόνο. Φιγουράρει στα πόδια των μεγαλύτερων σταρ, ακόμα και πάνω στο κόκκινο χαλί. Ο βασιλιάς Χουάν Κάρλος, ο Χένρι Κίσινγκερ, ο Χιου Γκραντ, ο Πιρς Μπρόσναν, ο Τζακ Νίκολσον γίνονται πρεσβευτές του. Είναι αδύνατο πλέον κάποιος να φανταστεί ένα Φεστιβάλ των Καννών ή μια συνάντηση του G8 χωρίς αυτά τα μικρά θαύματα της ιταλικής μαστοριάς.

    tods.com

     

    Διαβάστε ακόμα: Πώς να φροντίσετε τα παπούτσια σας.

    1 2 3 4 5 6 7 8 9 10

     

     

    x Ακολουθήστε το Andro στο Facebook

    Πιο δημοφιλή

    Tα βραβεία συνολικής προσφοράς του Archisearch / Design Ambassador θα απονεμηθούν το βράδυ της 4ης Φεβρουαρίου στη Στέγη Γραμμάτων και Τεχνών. Φέτος θα τιμηθούν τρεις άνδρες - "πυλώνες" της μηχανικής και της αρχιτεκτονικής που έχουν αφήσει έντονο αποτύπωμα στη χώρα μας.

    Andro Ο Άνδρας από την αρχή

    Οι Αριστείδης Μησιάρης και Ήρα Δεσύπρη των Desypri & Misiaris Architecture, στην πρώτη τους συνέντευξη μετά τη βράβευσή τους, εξηγούν στο Andro πώς και γιατί, το project Monolithoi κέρδισε την παγκόσμια αναγνώριση που τους χάρισε διάκριση στα A+Awards του Architizer, έναν διαγωνισμό στον οποίο μεταξύ άλλων έχουν διακριθεί οι Zaha Hadid, Richard Meier κ.ά.

    Andro Ο Άνδρας από την αρχή

    Παράδοξο, εκκεντρικό και με πρωταγωνιστές άλογα. Ο Γιώργος Λάνθιμος σκηνοθέτησε το διαφημιστικό του οίκου Gucci για τη συλλογή του Ανοιξη-Καλοκαίρι 2020 και το αποτέλεσμα είναι vintage και άκρως πρωτότυπο. Τα γυρίσματα έγιναν στο Λος Άντζελες και αποδεικνύουν πως ο έλληνας σκηνοθέτης ξέρει να φτιάχνει και ιδιαίτερα διαφημιστικά. Από τη διαφήμιση ξεκίνησε άλλωστε. 

    Andro Ο Άνδρας από την αρχή Andro Ο Άνδρας από την αρχή

    Ο πολυπράγμων Guy Στεφάνου (σκηνογράφος, σκηνοθέτης, επιπλοποιός) και το D.MOD, μια ελληνική εταιρεία με ευανάγνωστο στυλ και ηθικές πρακτικές κατασκευής, παρουσίασαν τη νέα τους δουλειά σε μια βραδιά με πολλές εκπλήξεις: κρασί, κλακέτες και καλό ντιζάιν!

    Andro Ο Άνδρας από την αρχή
    Button to top

    Εάν συνεχίσετε να χρησιμοποιείτε την ιστοσελίδα, συμφωνείτε με τη χρήση των cookies. περισσότερα

    The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

    Close