Toyota_Setsuna_concept_19

    Για τη συναρμολόγηση αυτού του Toyota Setsuna, κατέφυγαν σε μια πανάρχαια τεχνική της ιαπωνικής ξυλουργικής, το Okuri Ari.

    Το περασμένο φθινόπωρο, είχαμε το πρωτότυπο της Lexus IS Origami από χαρτόνι, τώρα έχουμε το concept car Toyota Setsuna καμωμένο εξ ολοκλήρου από ξύλο. Ούτε αλουμίνιο ούτε πλαστικό, πόσω μάλλον ανθρακονήματα. Άντε, το πολύ ένα γυάλινο παρμπρίζ, κάποια μεταλλικά κομμάτια δω και κει και τέσσερις καουτσουκένιες ρόδες. Α, κι ένας 100% ηλεκτρικός κινητήρας αγνώστου ισχύος που κινεί κάτι που μοιάζει περισσότερο με παλιά ξύλινη βάρκα παρά με αυτοκίνητο.

    Δεν υπάρχουν ούτε βίδες ούτε καρφιά ούτε μπουλόνια. Για τη συναρμολόγηση αυτού του Toyota Setsuna, κατέφυγαν σε μια πανάρχαια τεχνική της ιαπωνικής ξυλουργικής, το Okuri Ari, ώστε όλα τα κομμάτια να συναρμόζονται τέλεια.

    SETSUNA_001.0

    Το roadster έχει μια καρότσα καμωμένη από 86 πάνελ ιαπωνικού κέδρου (τα οποία, όταν φθαρούν, μπορούν να αντικατασταθούν) και σασί από σημύδα.

    Σε αντίθεση με το σπορτίβικο χαρτονένιο Lexus IS Origami που θα αδυνατούσε να επιβιώσει μιας καταιγίδας, το roadster της Toyota έχει μια καρότσα καμωμένη από 86 πάνελ ιαπωνικού κέδρου (τα οποία, όταν φθαρούν, μπορούν να αντικατασταθούν), σασί από σημύδα, καθίσματα επίσης από ξύλο καλυμμένα με δέρμα κάστορα και προσδόκιμο χρόνο ζωής τα 100 χρόνια. Έναν αιώνα πάει να πει αυτό. Ωστόσο, “Setsuna” στα ιαπωνικά σημαίνει «στιγμή».

    Όλη η ομορφιά του πρωτοτύπου είναι ότι οι κακοκαιρίες του χαρίζουν με το πέρασμα του χρόνου μια υπέροχη πατίνα, όπως σ’ ένα παλιό έπιπλο.

    Όλη η ομορφιά του πρωτοτύπου είναι ότι οι κακοκαιρίες, αντί να το σκουριάζουν και να το σαπίζουν, του χαρίζουν με το πέρασμα του χρόνου μια υπέροχη πατίνα, όπως σ’ ένα παλιό έπιπλο, αλλά και ιδιαίτερη συναισθηματική αξία στα μάτια των μελών της οικογένειας. Η ιστορία δεν λέει τι θα λάχει στην ανοιχτή καμπίνα την εποχή των Tsuyu (σεζόν των βροχών), αλλά εντάξει.

    Toyota-SETSUNA-4

    Οι πανέμορφοι καθρέπτες είναι από μόνοι τους γλυπτά.

    Εκατό χρόνια είναι πολύ. Για να το υπογραμμίσει, το διθέσιο των 30 εκ. μόλις μακρύτερο και κατά 1/3 χαμηλότερο από ένα Smartάκι, βάζει στο κέντρο της καμπίνας όχι ένα ρολόι, αλλά ένα κοντέρ που μετράει αντίστροφα τον αιώνα και τις «στιγμές» του.

    Η ιδέα πίσω από αυτήν την καινοφανή άσκηση ύφους; «Να συμβολίσουμε τον τρόπο με τον οποίο τα αυτοκίνητα μεταμορφώνονται σταδιακά με το πέρασμα των χρόνων, αλλά επίσης ανάλογα με τις επιθυμίες και τις αναμνήσεις πολλών γενεών της ίδιας οικογένειας», κομπάζουν ο μηχανικός Kenji Tsuji και ο σχεδιαστής Kota Nezu στην Toyota. Ας περιμένουμε το ιταλικό ραντεβού του design στις 12ης Απριλίου.

    toyota-setsuna-concept-milan-design-week-2016-designboom-07-818x545

    Τα καθίσματα είναι από ξύλο καλυμμένα με δέρμα κάστορα.

    Διαβάστε ακόμα – Somerset: Ποδήλατο ασυνήθιστο, στυλάτο, αναδιπλούμενο και πολύ αστικό.

     

     

     

    x Ακολουθήστε το Andro στο Facebook

    Button to top