Το Polo είναι τώρα μακρύτερο, πλατύτερο, χαμηλότερο, ελαφρύτερο και πλουσιότερα εξοπλισμένο. Και πιο κοντά στο Golf από ποτέ. (photo credit Volkswagen)

Και πού χάθηκαν τα ακόμη μικρότερα 500ράκια, τα Mini, τα Imp, τα Elf, τα «σπορ» Midget και Sprite, με τις απόλυτα εστιασμένες στις μικροσκοπικές τους διαστάσεις ονομασίες; Αφανίστηκαν, να πού πήγαν. Θυσιάστηκαν στον βωμό της «μοντέρνας φιλοσοφίας» της αυτοκίνησης που φαίνεται πως είναι η επιβίωση του μεγαλύτερου.

Και δεν υπάρχουν πια μικρά; Αμέ! Ένα: το smart. Τα σημερινά, κατ’ όνομα «μικρά» λίγη σχέση έχουν με τα χτεσινά. Τι σχέση έχει, για παράδειγμα, ένα Fiat 500 του ’57 με το σημερινό 500; Με μισόκλειστα μάτια και χωρίς άλλο σημείο αναφοράς, οι γραμμές του σύγχρονου (εντάξει, και κάποιες ρετρό πινελιές στο εσωτερικό) θυμίζουν απλώς το αρχικό σχέδιο του Dante Giacosa, κι αυτό είναι όλο.

Λίγο βορειότερα, ο Ισιγόνης πήρε την εντολή να σχεδιάσει το Mini, αμέσως μετά την κρίση του Σουέζ, λόγω ανησυχιών, εν μέρει, για την τιμή του πετρελαίου. Στόχος ήταν το Austin Seven, που ήταν το αρχικό του όνομα (του Mini, όχι του Sir Alec), να είναι ικανό, οικονομικό και μικρό. Μισό αιώνα μετά, όταν η BMW τελείωσε με την αναβίωσή του, το Mini προέκυψε 20% φαρδύτερο, 20% μακρύτερο, 100% βαρύτερο και… ΜΙΝΙ. Όπως δηλαδή ήταν, πριν λίγα χρόνια, τα μεσαία αυτοκίνητα, και λίγα λέω.

Με περισσότερες από 14 εκ. πωλήσεις παγκοσμίως μέχρι σήμερα, το όχι και τόσο μικρό πλέον Polo είναι ένα από τα πιο επιτυχημένα αυτοκίνητα στην κατηγορία του.

Όπως και να ‘χει, τα αυτοκίνητα ανεβαίνουν σιγά-σιγά τη δική τους διατροφική αλυσίδα και τα κενά που αφήνουν, καλύπτονται από νέα μοντέλα που έρχονται από κάτω, χωρίς βέβαια αυτά τα τελευταία να μπορούν να χαρακτηριστούν ακριβώς μικρά. Ναι, μόνο που αυτό δεν μπορεί να συνεχιστεί στο διηνεκές διότι μπορεί τα αυτοκίνητα να μεγεθύνονται, αλλά η υποδομή γύρω τους (δρόμοι, ράμπες, θέσεις στάθμευσης κ.λπ.) δυσκολεύεται να τα ακολουθήσει.

Γιατί όμως να μεγαλώνουν; Για τρεις λόγους: (1) για να ενσωματώνουν μεγαλύτερες ζώνες παραμόρφωσης και τον σχετικό εξοπλισμό ασφαλείας, (2) για να καλύπτουν την έμφυτη πλέον ανάγκη μας για περισσότερη ευρυχωρία και (3) για να χωράνε όλον αυτόν τον έξτρα εξοπλισμό άνεσης –χλιδής, καλύτερα– χωρίς τον οποίο δεν μπορούμε βέβαια να ζήσουμε ούτε λεπτό πια.

Στο εσωτερικό, η κάθετα τοποθετημένη κεντρική κονσόλα της προηγούμενης γενιάς έχει δώσει τη θέση της σ’ ένα πολύ πιο μοντέρνο και πολύ πιο νεανικό ταμπλό. (photo credit Volkswagen)

Τα γράφω όλα αυτά επειδή βρέθηκα νωρίτερα στην παρουσίαση της 6ης γενιάς Volkswagen Polo. To οποίο είναι «πιο σπορ, πιο μεγάλο, πιο ηλεκτρονικό(sic) και πιο προσωποποιημένο», διαβάζω, μεταξύ άλλων, στο δελτίο Τύπου. Με περισσότερες δε από 14 εκ. πωλήσεις παγκοσμίως μέχρι σήμερα, το όχι και τόσο μικρό πλέον Polo είναι ένα από τα πιο επιτυχημένα αυτοκίνητα στην κατηγορία του.

Τι εννοώ με το «όχι και τόσο μικρό»; Το σημερινό Polo, που έχει αξιέπαινα αδυνατίσει περίπου 100 κιλά σε σχέση με τον προκάτοχό του, έχει διασταλεί προς κάθε κατεύθυνση, εκτός ευτυχώς αυτής του ύψους, και είναι πρακτικά παρόμοιο σε διαστάσεις (σε ορισμένες μάλιστα, όπως π.χ. ο χώρος αποσκευών, μεγαλύτερο) με το Golf 4ης γενιάς που ήταν μαζί μας μέχρι και το 2003.

Όσο μεγαλύτερο είναι ένα αυτοκίνητο, τόσο μεγαλύτερη αίσθηση ασφάλειας και άνεσης χαρίζει σε οδηγό και επιβάτες.

Συγκρίνετέ τα τώρα αυτά με το πρώτο Polo του ’75 που –άσχετο– ήταν ένα Audi 50 που παραγόταν παράλληλα, αλλά καταργήθηκε τρία χρόνια αργότερα όταν αποφασίστηκε πως καλά θα έκανε η Audi να επικεντρωθεί σε μεγαλύτερα μοντέλα. Και πόσο μικρό ήταν εκείνο το πρώτο; Σημειώστε απλώς πως ζύγιζε περίπου 780 κιλά, όταν το τωρινό, εξαιτίας των παραπάνω και παρά την χρήση ελαφρύτερων, αλλά ανθεκτικότερων φυσικά υλικών, εύκολα ξεπερνά τα 1.100.

Ό,τι και να λέμε πάντως, όσο μεγαλύτερο είναι ένα αυτοκίνητο, τόσο μεγαλύτερη αίσθηση ασφάλειας και άνεσης χαρίζει σε οδηγό και επιβάτες. Μέσα σ’ ένα απόλυτα εχθρικό, αστικό κυρίως, περιβάλλον, είναι απόλυτα λογικό να θες να νιώθεις ασφαλής, διαφυλάσσοντας ταυτόχρονα και τον ζωτικό σου χώρο. Διότι το αυτοκίνητο είναι μια προέκταση του προσωπικού σου χώρου κι όσο πιο μεγάλος είναι αυτός, τόσο καλύτερα αισθάνεσαι. Υποθέτω.

Η 6η γενιά Polo είναι πλέον αποκλειστικά 5θυρη και διαθέσιμη σε 14 συνολικά χρώματα, πολλά απ’ αυτά εντελώς καινούρια. (photo credit Volkswagen)

Και κάτι ακόμη. Εκτός του ότι και εμείς οι ίδιοι, γενιά με γενιά, ψηλώνουμε, κάποιοι παχαίνουμε κιόλας. Αλλά μην περιμένετε κανέναν κατασκευαστή να παραδεχτεί δημόσια ότι σχεδιάζει αυτοκίνητα για μεγαλόσωμους. Να είστε όμως σίγουροι πως όλοι τους πασχίζουν, με κάθε τρόπο, να διατηρήσουν την επαφή με την αχαλίνωτη περιφέρεια του παγκόσμιου πληθυσμού ανέπαφη.

Στο θέμα μας: το νέο, αποκλειστικά 5θυρο πλέον, Polo είναι αρχικά διαθέσιμο με τρεις βενζινοκινητήρες, όλοι τους 3κύλινδροι 1.0 MPI και TSI, απόδοσης 75, 95 και 115 ίππων, έναν πετρελαιοκινητήρα 1.6 TDI με 95 ίππους και έναν ακόμη 3κύλινδρο 1.0 TGI, με φυσικό αέριο και 90 ίππους.

Οι τιμές ξεκινούν από €13.400, για ένα βασικό 1.0 MPI 75 ίππων, ενώ στις αρχές του 2018 αναμένονται δυο ακόμη βενζινοκινητήρες: ένας 4κύλινδρος 1.5 TSI με 150 ίππους και ο κορυφαίος, επίσης 4κύλινδρος, 2.0 TSI με 200 ίππους για την αναπόφευκτη έκδοση GTI.

 

Διαβάστε ακόμα: Arteon. To Volkswagen των GT

 

 

x Ακολουθήστε το Andro στο Facebook

Button to top