128924_1_5

Το αρχέγονο σχήμα ενός Coupé είναι μια ρίζα που φτάνει βαθιά, σε εποχές που το αυτοκίνητο ήταν ακόμα μύθος.

Ο κόσμος ήταν αληθινά αλλιώτικος μέσα από το πίσω τζάμι ενός Coupé. Έτσι που ήταν κυρτό και ξαπλωτό, και με τα χάλκινά του αμυδρά κυματιστά συρματάκια που το ξεθάμπωναν, έκανε τον κόσμο να μοιάζει στρεβλός, την αλήθεια, το αυτοκίνητο, το όνειρο ‒ο κόσμος όλος ένα Calibra, ένα 300ΖΧ και μια Supra!

Μεγάλωσαν με το bauhaus εκείνοι που σχεδίαζαν παλιά τα αυτοκίνητα; Με τον μινιμαλισμό; Τον μεταμοντερνισμό; Το μόνο που στεκόταν μπροστά ήταν ένα Coupé και αυτό αρκούσε. Τώρα, ο Τόμας Ίνγκενλατ (επικεφαλής σχεδιασμού της Volvo) λέει ότι είναι ο σκανδιναβικός σχεδιασμός αυτός που σκίτσαρε το πρωτότυπο Coupé: ένα «απόσταγμα» του τρόπου ζωής στη Σουηδία, του περιβάλλοντός της. Δεν είναι αληθινά ανεξήγητο κάτι που γεννιέται σε ξένη χώρα από ξένους ανθρώπους να ξυπνάει τη μνήμη ενός μακρινού παιδικού μας αμυδρού στρεβλού ονείρου;

Ίσως ποτέ δεν ονειρευτήκαμε μια πράσινη περίεργη φωσφοριζέ πλαστική παχιά καρέκλα, κάποιο ανάκλιντρο από μαύρη μελαμίνη ή ένα φωτιστικό με χοντρές τιρκουάζ βούλες, για να τη βρίσκουμε τώρα με σουηδικά έπιπλα και γαβάθες. Αν το Volvo Concept Coupé εφαρμόζει τις ίδιες σχεδιαστικές ουσίες του σκανδιναβικού σχεδιασμού, απλότητα, μινιμαλισμό, λειτουργικότητα με το μανδύα του μοντερνισμού, πώς το κάνει και ξυπνά κάποιους παλιούς νευρώνες;

129071_1_5

Ο γενναίος νέος κόσμος της ανθρωπότητας, ο κόσμος της «ψηφιακής αφής», με τη μορφή μιας πρωτόγνωρου μεγέθους οθόνης στο κέντρο της κονσόλας. Οι ενδείξεις, μαζί και των οργάνων, απεικονίζονται στο κρύσταλλο του παρ-μπριζ.

Ίσως να είναι μονάχα η γενική θύμηση της καλλίγραμμης σιλουέτας ενός Coupé. Ειδικά του περίφημου Volvo P1800. Ίσως οι επιρροές του Ίνγκενλατ να πηγαίνουν λίγο παραπέρα από το σκανδιναβικό ψυχισμό. Ίσως να είναι και δαύτο, που λέει ο Ίνγκενλατ, ότι «ποτέ δεν ήμουν από εκείνους που θέλουν να εκπλήσσουν αμέσως τον κόσμο, που τους αρέσουν τα γρήγορα και ηχηρά σχέδια. Είμαι προσεκτικός, μου αρέσει να ανακαλύπτω τα νοερά στοιχεία κάτω από την επιφάνεια. Αν το πετύχεις αυτό σωστά, η αισθητική θα προκύψει φυσιολογικά».

Είναι ίδιον ενός μελετημένου σύγχρονου σπορ αυτοκινήτου, ίσως και όχι μόνο αυτοκινήτου, να μην επιδεικνύεται, να μην κραυγάζει ότι είναι ισχυρό και άγριο. Ξανά, ο Ίνγκενλατ λέει: «Σκεφτείτε την πανίσχυρη ηρεμία ενός λέοντα. Δεν χρειάζεται να κινείται για να κερδίσει το σεβασμό. Ακόμα και καθιστός, δείχνει πολύ καθαρά για τι είναι ικανός». Έτσι, με το Concept Coupé, τον Σεπτέμβριο του 2013 γεννήθηκε η σχεδιαστική εικόνα των Volvo του μέλλοντος.

Το πρώτο που θα υιοθετήσει τις ιδέες του πρωτοτύπου Coupé, το οποίο σαν γυναίκα στην πασαρέλα απλώς επιδεικνύει τις σχεδιαστικές τάσεις του εμπνευστή όσων φορά, θα είναι το νέο XC90 κατά τα τέλη του 2014. Τις ιδέες της έντονης πλευρικής νεύρωσης, των φωτιστικών σωμάτων σχήματος Τ εμπρός και C πίσω, την προέκταση των επιβατών πιο κοντά στον πίσω άξονα και πιο μακριά από τον μπροστινό.

128927_1_5

Η πλατφόρμα του Concept Coupé εισάγει τις τεχνολογίες για την δημιουργία του πρώτου αυτόνομου αυτοκινήτου της Volvo δίχως τη συμμετοχή του οδηγού. Το πλάνο προβλέπει την ολοκλήρωσή του μέχρι το 2020!

 

Το χωροδικτύωμα πάνω στο οποίο η Volvo οικοδομεί το μέλλον της ονομάζεται Αρχιτεκτονική Μεταβλητού Προϊόντος (Scalable Product Architecture). Η φιλοσοφία του SPA, πρώτον, αποτινάσσει πολλούς από τους παλιούς σχεδιαστικούς περιορισμούς ‒καθότι ο σχεδιασμός ενός αυτοκινήτου διέπεται από τις ανάγκες χωροταξίας των μηχανικών μερών και του εξοπλισμού ασφάλειας και άλλων‒, καθώς και περιορισμούς από την οικονομική ανάγκη χρήσης της ίδιας πλατφόρμας σε πολλά και διαφορετικά μοντέλα.

Δεύτερον, η φιλοσοφία του SPA προσφέρει όλες εκείνες τις προδιαγραφές και το τεχνολογικό υπόβαθρο για το πρώτο αυτόνομης οδήγησης αυτοκίνητο της Volvo, το οποίο προγραμματίζεται για το 2020! Ήδη, η σουηδική εταιρεία ετοιμάζει για το 2014 τις πρώτες δοκιμές ασφάλειας της μεγάλης επανάστασης της αυτόνομης οδήγησης.

Το design, από μόνο του, έχει τη δύναμη να ανεβάσει στο ανώτατο επίπεδο φήμης και ποιότητας μια φίρμα και η παγκόσμια «βίβλος» του marketing είναι γεμάτη από τέτοιες ιστορίες. Το ίδιο είναι και το εσωτερικό του Volvo Concept Coupé, με κατεργασμένο κρύσταλλο στον επιλογέα ταχυτήτων του, με τα όλα του, με ξύλο και δέρμα, και μια τεράστια οθόνη αφής στον κάθετο άξονα σχεδόν όλου του ταμπλό, η οποία λειτουργεί διαδραστικά με τον ψηφιακό πίνακα οργάνων και απεικονίζει τις ενδείξεις το παρ-μπριζ, στο ύψος των ματιών του οδηγού.

Στο πρωτότυπο Concept Coupé ο τετρακύλινδρος βενζινοκινητήρας δύο λίτρων της οικογένειας Drive-E συνδυάζεται με έναν ηλεκτροκινητήρα. Οι δυο τους αποδίδουν 400 ίππους, περίπου, και ροπή κοντά 60 κιλά ‒όμως αυτή η υβριδική παράμετρος είναι μια άλλη πτυχή του μέλλοντος.

P1800

Το κοσμοπολίτικο Ρ1800, που πρωτοπέρασε τις πύλες το 1961, είναι τώρα το σημείο αναφοράς και μετάγγισης των σχεδιαστικών αρχών της ιστορίας της Volvo στο Concept Coupé.

 

 

 

x Ακολουθήστε το Andro στο Facebook

Button to top