Αυτό είναι κάτι που σίγουρα δεν είχαμε ξαναδεί. Φωτογράφο, δηλαδή, να χρησιμοποιεί το ίδιο το αυτοκίνητο ως κάμερα. (photo credit Volvo Cars/Barbara Davidson)

Και φυσικά αυτή είναι η πρώτη φορά που φωτογράφος χρησιμοποιεί αυτοκίνητο ως κάμερα. Η συλλογή της Davidson, με περίπου 30 φωτογραφίες, τραβηγμένες με τους φακούς που ενσωματώνουν οι κάμερες ασφαλείας του XC60, καταγράφει τη ζωή στους δρόμους της Κοπεγχάγης από μια εντελώς νέα προοπτική.

Οι φωτογραφίες της Barbara Davidson (φωτογράφου παλαιότερα των LA Times, Dallas Morning News, Washington Times κ.ά.) παρουσιάστηκαν αρχικά στη γκαλερί Canvas Studios, στο Shoreditch του Λονδίνου, ενώ, μέσα στο 2017, η έκθεση θα επισκεφθεί και άλλες χώρες.

«Η συλλογή λειτουργεί με δύο τρόπους», εξηγεί η Davidson. «Πρώτον, είναι στιγμιότυπα της ζωής μιας ευρωπαϊκής πόλης, και δεύτερον, σηματοδοτεί τα σύνθετα περιβάλλοντα στα οποία ζούμε». «Το ότι αυτοκίνητα όπως το Volvo XC60», συνεχίζει, «κάνουν τη σύγχρονη ζωή στις πόλεις ασφαλέστερη για τους πεζούς και τους υπόλοιπους χρήστες του δρόμου οφείλεται στις κάμερες και τους άλλους αισθητήρες με τους οποίους εξοπλίζονται. Με τη συγκεκριμένη δουλειά συνδέουμε την τέχνη με την ασφάλεια, προκειμένου ο κόσμος να δει τα οφέλη αυτής της τεχνολογίας».

Η συλλογή της Davidson, με περίπου 30 φωτογραφίες, τραβηγμένες με τους φακούς που ενσωματώνουν οι κάμερες του XC60, καταγράφει τη ζωή στους δρόμους της Κοπεγχάγης από μια νέα προοπτική. (photo credit Volvo Cars/Barbara Davidson)

Η Davidson, κάτοχος και ενός βραβείου Emmy, επέλεξε να δουλέψει με τη Volvo ορμώμενη από την προσωπική της ιστορία με τη μάρκα. «Είχα μια πολύ προσωπική σύνδεση με τη Volvo», θυμάται. «Όταν ήμουν έφηβη, είχα ένα σοβαρό τροχαίο ατύχημα στο οποίο το αυτοκίνητο ανατράπηκε, κάτι που υπό κανονικές συνθήκες θα είχε πιθανότατα αποβεί μοιραίο. Μου είπαν αργότερα ότι είχα καταφέρει να επιβιώσω χάρη στο αυτοκίνητο με το οποίο ταξίδευα – ένα Volvo».

Το “Vision 2020” είναι το όραμα της Volvo, που στοχεύει στη μέρα όπου δεν θα υπάρχει απώλεια ζωής ή σοβαρός τραυματισμός μέσα σ’ ένα νέο Volvo.

Γεγονός είναι πάντως πως πάνω από 1,2 εκ. ζωές χάνονται κάθε χρόνο σε τροχαία ατυχήματα ανά τον κόσμο. Η Volvo, εκ των πρωτοπόρων στον τομέα της οδικής ασφάλειας, εστιάζει σε πραγματικές συνθήκες κυκλοφορίας τις οποίες μελετά από το 1970 μέσω της ερευνητικής της ομάδας Traffic Accident Research Team. Χάρη δε σε δεδομένα που αφορούν τον πραγματικό κόσμο, η μάρκα εργάζεται συστηματικά για να ελαχιστοποιήσει ή μηδενίσει τα ατυχήματα που μπορεί να αποτελέσουν απειλή για τη ζωή.

Χαρακτηριστικά, το 2008 η σουηδική μάρκα παρουσίασε το πρώτο αυτόνομο σύστημα φρεναρίσματος έκτακτης ανάγκης, City Safety, ενσωματώνοντάς το στο πρώτο XC60. Με αποτέλεσμα να επιτευχθεί μείωση των συγκρούσεων έως και κατά 45%, μόνο στη Σουηδία, όπου υπάρχουν σχετικά στοιχεία.

Οι φωτογραφίες παρουσιάστηκαν αρχικά στη γκαλερί Canvas Studios του Λονδίνου, ενώ, μέσα στο 2017, η έκθεση θα επισκεφθεί και άλλες χώρες. (photo credit Volvo Cars/Barbara Davidson)

Στο νέο XC60 το σύστημα αυτό συνοδεύεται πλέον με ενεργή υποβοήθηση τιμονιού που βοηθά τον οδηγό να αποφύγει άλλο όχημα, δικυκλιστές, πεζούς, μεγάλα ζώα ή άλλο εμπόδιο που θα βρεθεί μπροστά του. Παράλληλα, το σύστημα ασφάλειας Oncoming Lane Mitigation (Σύστημα Αποφυγής Οδήγησης στο Αντίθετο Ρεύμα) χρησιμοποιεί την υποβοήθηση τιμονιού για να συμβάλει στην αποτροπή μετωπικών συγκρούσεων.

Τέλος, η ενεργή υποβοήθηση τιμονιού στη νέα γενιά του BLIS, συστήματος επιτήρησης τυφλών σημείων, λειτουργεί ανακατευθύνοντας το αυτοκίνητο πίσω στη λωρίδα του αν ανιχνευθεί κίνδυνος από επερχόμενο από πίσω άλλο όχημα.

Όλα δε αυτά υιοθετούνται σταδιακά και μεθοδικά στο πλαίσιο του οράματος “Vision 2020”, μέσω του οποίου η μάρκα στοχεύει στη μέρα όπου δεν θα υπάρχει απώλεια ζωής ή σοβαρός τραυματισμός μέσα σ’ ένα νέο Volvo.

 

Διαβάστε ακόμα: 7 tips για αποδοτικό κλιματισμό στο αυτοκίνητο

 

 

x Ακολουθήστε το Andro στο Facebook

Button to top